Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Liker dere å pusse opp?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-06, 23:55   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Liker dere å pusse opp?

...


Sist redigert av Guava : 29-11-12 kl 00:46.
Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 23:56   #2
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Liker dere å pusse opp?

Her gjør vi det bare når vi synes det er nødvendig og vi har ikke gjort det i huset vårt og vi har bodd her siden 1998 men da var det nyoppusset så vi kunne flytte rett inn uten å gjøre noe.


Sist redigert av Tinka : 23-11-06 kl 00:02.
Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 23:57   #3
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Liker dere å pusse opp?

Jeg liker absolutt ikke å pusse opp. Vil gjerne ha forandringer og få det fint, men selve jobben er noe herk.

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 00:01   #4
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Liker dere å pusse opp?

Så absolutt ikke. Og det kan man se her .

Kunne ønske mannen min likte det, men nei..

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 00:02   #5
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker dere å pusse opp?

Jeg liker at andre pusser opp for meg.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 00:03   #6
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.651
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker dere å pusse opp?

Vi ELSKER å pusse opp!
Heldigvis for oss har vi en gammel rønne som sårt trenger det, vi hadde virkelig ikke passet i et nybygd hus.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 00:04   #7
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Liker dere å pusse opp?



Jeg kan ikke fordra oppussing, men liker godt ferdigoppusset!

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 00:07   #8
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker dere å pusse opp?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.


Jeg har skikkelig skrekk for oppussing. Jeg liker det bare ikke. De få gangene jeg har pusset opp noen rom så er jeg så glad for at jeg er ferdig at det ikke ville falle meg inn å pusse opp igjen uten at det virkelig var helt nødvendig.

Takk, godt å vite at jeg ikke er alene.

Vi har bodd her i snart fem år, og vi har malt stua og soverommene, men that's it. Vi skal pusse opp badet så snart vi får ånden over oss til å sette oss inn i prosessen, men vi skal ikke gjøre noe som helst selv. Det samme gjelder taket i gangen. Malingen har sprukket, så vi vil legge treplater i stedet. Vi må bare få noen til å gjøre det, og bare det synes jeg er pes. Jeg kan strekke meg til å male med rulle, men alt annen oppussing er bare helt grusomt. :grøss:

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 00:07   #9
Tøsa
Bølle
 
Tøsa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 591
Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Sv: Liker dere å pusse opp?

Vi pusser opp hele tiden. Hele tiden, er nå blitt snart tre år. Alltid noe vi holder på med. Jeg liker best at sambo gjør det .

__________________
TØSA
Tøsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 00:08   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker dere å pusse opp?

Jeg haater oppussing, men liker å ha det pent rundt meg så vi pusser liksom opp noe hele tiden. Men det er fordi det trengs, da. Nå pusser vi opp hele kjøkkenet, har revet ut ALT derfra, river ned vegger, setter opp nye, klusser med det elektriske osv, og det er et HELVETES arbeid. Men det blir jo kjempelekkert til slutt da.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 00:18   #11
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.999
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker dere å pusse opp?

Liker vel ikke mest akkurat det å pusse opp, det praktiske (foretrekker å la andre, eller mannen gjøre det), men jeg elsker å planlegge oppussing jeg da. Finne fram til stilen jeg ønsker og finne løsninger som fungerer optimalt.

Vi har vel gjort noe i alle rommene i huset siden vi flyttet inn hit for over 6 år siden. Kjøkkenet har vi tatt to ganger (første gangen med maling av innredning, siste gangen skiftet vi innredningen, men beholdt en del av det vi tok første gangen). I tillegg så har vi bygd på huset. Men jeg har fremdeles en del jeg kunne tenkt meg å gjøre ja. Vi kommer nok ikke til å bli ferdige med det første.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 00:41   #12
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Liker dere å pusse opp?

Nå har det ikke vært de aller største behovene for å pusse opp her da. Vi flyttet inn for 6 år siden, og da var det helt nytt. Vi har malt yttergangen, stua og kjøkkenet siden da. Skulle hatt nytt gulv, og malt trappen. Men gulv skal vi ta når vi får råd.

Og jeg hater å male, så trappen må være ser det ut til.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 00:58   #13
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker dere å pusse opp?

Jeg gjør vel egentlig det, men det må ikke dra altfor langt ut i tid, og jeg hater støvet og rotet som følger med.

Vi bor i fars barndomshjem, og huset er bygget på og bygget om og pusset helt opp i løpet av de siste 10 årene.

Å pusse opp for meg er ikke nødvendigvis de største prosjektene; å trekke om en stol, nye gardiner og maling på noen møbler kan være nok.

Gardiner har nesten tatt over for sko; jeg har mange flere gardiner enn sko. Det må jo være feil fokus ... ?

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 01:26   #14
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Liker dere å pusse opp?

Akkurat nå gleder jeg meg til å pusse opp, har leid konteiner i dag og begynt å klargjøre for snekkere vi får hit på mandag, (mannen har ikke tid til det selv) skal legge nytt gulv i kjøkken, stue og entre, og ferdigmalte huntonitplater på veggene i stue og entre (kjøkkenet maler vi, og det gjør jeg selv) skal rive en vegg mellom stuen og soverommet til hun eldste så vi får større stue igjen (som vi hadde før vi lagde til rom til henne der for et par år siden) hun overtar rommet vårt, vi overtar rommet til gutten på 10 og han overtar rommet til minsten, mens de 2 minste ville dele rom. Så vi får i allefall røddet skikkelig i hele huset.
Skal skifte ut alle møblene i stua også, mye av det vi har der nå kjører vi rett på gjennvinningsstasjonen, noe tar mannen med seg i butikken (driver butikk som selger nye og pent brukte møbler, han er veldig kresen på hva han tar inn, så det blir ikke så mye av det vi har som han tar med dit)

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 10:09   #15
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker dere å pusse opp?

Jeg liker å ha huset ferdig oppusset, men synes selve oppussingsarbeidet er oppskrytt.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 10:27   #16
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Liker dere å pusse opp?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg liker å ha huset ferdig oppusset, men synes selve oppussingsarbeidet er oppskrytt.

Jepp.

Driver på nå, og selv om det er morro å endelig skal få gjort noe med huset, så er det noe herk å gjennomføre oppussingen. Rot, støv og dritt overalt! Gleder meg vilt til å bli ferdig... men er nok ikke ferdig inne før i februar/mars kan jeg tenke meg..

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 10:33   #17
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker dere å pusse opp?

Jeg hater å pusse opp etter å ha holdt på med det i årevis. Men jeg hater de slitte 70-og 80-talls tapetene og vinylgulvene som er vasket i stykker enda mer. Derfor kan jeg ikke gi meg før alt er fint.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 10:47   #18
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker dere å pusse opp?

NEI! Jeg hater oppussing av hele mitt hjerte, og vi gjør det følgelig bare hvis det er 100 % påkrevd. Livet er for kort til at det bør tilbringes i en atmosfære av kasser, sparkel og malinglukt.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 11:06   #19
Svaggen
Aktiv
 
Svaggen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 189
Svaggen er litt kul
Standard

Sv: Liker dere å pusse opp?

Jeg er temmelig lei av oppussing nå, men merker at vi nærmer oss "ferdig".
Holder på å pusse opp barnerommene nå, ett om gangen, fordi alle tre skal bytte rom. Etterpå er det stuen sin tur, men så blir det en pause når den er ferdig. Da har vi pusset opp hele huset på få år. Noen rom flere ganger....

Har planer om å flislegge veggene på ungene sitt bad, og utvide vaskerommet vårt ved å slå ned veggen til boden ved siden av, men dette skal vi ha fagfolk til å gjøre, så det blir litt frem i tid.

Ute er vi på langt nær ferdig med alt som skal gjøre, men det er vår- og sommerprosjekter, så der gjøres det litt hvert år, og det stresser vi ikke med.

__________________
Mamma til tre
Svaggen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 11:29   #20
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Liker dere å pusse opp?

Jeg er bare sånn passe glad i å pusse opp - kan ha noe med at det er tre jenter som gjør at jobbinga blir veldig oppstykket
Men vi har 20 år gamle bad og kjøkken - ikke supervakkert, men det fungerer.
Stua er i 90-tallsgrønn og skal males til våren.

Ellers driver vi og isolerer oppå loftet, og skal lage loftstue der etter hvert - vi begynte mest fordi vi ville se om det hjalp påresten av huset at vi isolerte bedre oppå loftet.

Kjenner også mange som har evighetsprosjekt med oppussing, bare fordi de vil ha noe nytt - kan jo ikke ha samme farge i stua i 3 år!!! Eller må jo bytte ut et 10 år gammelt bad!!!

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no