Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tvillinger - men har hver sin far

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-09, 10:41   #1
malou
Logistikkdronning
 
malou sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 707
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tvillinger - men har hver sin far

Trodde ikke dette var mulig, men det er det altså:
http://www.tv2nyhetene.no/snop/article2740148.ece

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 10:49   #2
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.732
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tvillinger - men har hver sin far

Jeg reagerer vel mest på at hun er sjokkert, hva med fedrene?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 10:52   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tvillinger - men har hver sin far

Jøss. Er de sikker på at de har samme mor?

Jeg hadde trodd at forbytting på sykehuset hadde vært mer sannsynlig enn akkurat dette.

(og altså, hvis du ikke synes tvillingene dine ligner, så er farskapstest det naturlige svaret? )

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 10:53   #4
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tvillinger - men har hver sin far

To egg og to (eller flere) sex-partnere, ja det går, men hun burde muligens ikke være så overrasket. Fedrene derimot...

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 10:55   #5
malou
Logistikkdronning
 
malou sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 707
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tvillinger - men har hver sin far

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jøss. Er de sikker på at de har samme mor?

Jeg hadde trodd at forbytting på sykehuset hadde vært mer sannsynlig enn akkurat dette.

(og altså, hvis du ikke synes tvillingene dine ligner, så er farskapstest det naturlige svaret? )

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 12:31   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tvillinger - men har hver sin far

Mannen må vel hatt en misstanke om at det var noe "muffins"?? Minsten likner ikke på noen i familien, men vi har ikke sjekket om han har riktig pappa for det liksom. Hadde jeg vært utro på det tidspunktet han ble unnfanget så hadde jeg ikke for alt i verden villet ta en farskapstest med mindre jeg vill at mannen skulle få vite at jeg hadde vært utro OG at ungen ikke var hans.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 12:50   #7
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tvillinger - men har hver sin far

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg reagerer vel mest på at hun er sjokkert, hva med fedrene?

Du sa det. Alt kan tydeligvis skje når man har et sidesprang.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 13:03   #8
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tvillinger - men har hver sin far

Samme tenkte jeg; hun kan jo ikke bli sjokkert når hun har dotta seg rundt med flere - overrasket er forsåvidt en annen ting, for vanlig er det vel ikke akkurat! Men fedrene stakkars, eller i allefall må det ha vært litt av et sjokk for han som ikke visste kona var utro!!!

Stusser dog allikevel på at de tok farskapstest bare fordi de ikke hadde noe likhetstrekk, det er da ikke helt uvanlig for toeggede!??

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 13:15   #9
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.164
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tvillinger - men har hver sin far

Vet dere, jeg tror også jeg hadde vært i sjokk. Det er vel ikke akkurat vanlig at tvillinger har forskjellige fedre. Om begge tvillingene hadde hatt en annen far burde derimot ikke kommet som et sjokk.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 13:25   #10
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tvillinger - men har hver sin far

Pfft. Vi har tre barn med forskjellig far og mor.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 13:35   #11
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tvillinger - men har hver sin far

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Pfft. Vi har tre barn med forskjellig far og mor.

Så lenge Nina Karin Monsen er fornøyd.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 13:39   #12
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tvillinger - men har hver sin far

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jøss. Er de sikker på at de har samme mor?

Jeg hadde trodd at forbytting på sykehuset hadde vært mer sannsynlig enn akkurat dette.

(og altså, hvis du ikke synes tvillingene dine ligner, så er farskapstest det naturlige svaret? )

Jeg antok at de tok DNA-test av barna for å sjekke om kanskje den ene var blitt forbyttet på sykehuset.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 13:50   #13
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tvillinger - men har hver sin far

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg antok at de tok DNA-test av barna for å sjekke om kanskje den ene var blitt forbyttet på sykehuset.

Ja, for moren hadde sikkert helt glemt bort at hun hadde et sidesprang i tiden rundt unnfangelsen.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 13:55   #14
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tvillinger - men har hver sin far

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Ja, for moren hadde sikkert helt glemt bort at hun hadde et sidesprang i tiden rundt unnfangelsen.

Nja, men det som sto i artikkelen var ikke at de tok en farskapstest, men en DNA-test. (Tror jeg i alle fall...). Jeg antok at det slo dem ut i fra utseendet at det var noe galt ett eller annet sted. Siden tvillinger med ulike fedre er så sjelden kan man jo ikke gå ut i fra at barnas mor umiddelbart tenkte på det.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 14:01   #15
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tvillinger - men har hver sin far



Men det slo henne kanskje at begge barna kunne ha en annen far, i det minste.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 14:15   #16
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tvillinger - men har hver sin far

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.



Men det slo henne kanskje at begge barna kunne ha en annen far, i det minste.

Kanskje. Men jeg tenker, hvis jeg hadde vært i hennes sko, og blitt gravid på et tidspunkt hvor jeg visste jeg hadde vært utro, så hadde jeg jo ikke akkurat vært ivrig etter å bevise min utroskap. Derfor antar jeg at eneste logiske grunn til at hun ville ha DNA-test var at hun så klart at de to barna var så forskjellige, mer forskjellige enn søsken, og at hun fryktet forbytting på sykehuset.

Men for ei røre...

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 14:25   #17
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tvillinger - men har hver sin far

Et annet sannsynlig scenario er at de har fått beskjed under svangerskapet om at guttene kunne være enegget (to sammenvokste morkaker kan tolkes som en felles, en felles morkake betyr eneggere), og at de har begynt å lure pga utseendet og tok DNA-test for å bekrefte zygositeten en gang for alle. Selv om denne moren selvsagt visste at hun hadde hatt et sidesprang, kan jeg ikke helt se for meg at hun har skjønt at det kunne bety at tvillingene har forskjellig far.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 18:01   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tvillinger - men har hver sin far

Men hvis man tar en DNA-test for å se om de er eneggede, finner man da ikke nødvendigvis ut om de har samme far. Da må man sammenligne med fars DNA. Så den kjøper jeg ikke, altså.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 18:06   #19
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.394
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tvillinger - men har hver sin far

Det er jo ikke helt uvanlig hos katter så det er jo egentlig ikke så rart at det kan skje med mennesker også. Hun hadde jo en grei mann i hvert fall.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 18:10   #20
Pusurkine
Superaktiv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 405
Pusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populær
Standard

Sv: Tvillinger - men har hver sin far

Spiller det noen rolle hvorfor testen er tatt??

I tillegg så tror jeg at om jeg hadde vært utro rundt unnfangelsen, så hadde jeg absolutt tatt en test om jeg var usikker. Synes det er mest riktig om alle impliserte parter får vite sannheten jeg da! Man skjuler vel ikke slikt bare for å dekke over utroskap!

Pusurkine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no