Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Gryte av hvalkjøtt

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-06, 14:44   #1
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Gryte av hvalkjøtt

En nær bekjent av meg pleier å lager ei nydelig hvalkjøttgryte. Men å få han til å fortelle oppskriften er helt umulig.
Er det noen her som kan hjelpe meg med oppskrift?

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 15:03   #2
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gryte av hvalkjøtt

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

En nær bekjent av meg pleier å lager ei nydelig hvalkjøttgryte. Men å få han til å fortelle oppskriften er helt umulig.
Er det noen her som kan hjelpe meg med oppskrift?

Som denne moderne husmoren jeg er så gjør jeg det lettvint.

Du trenger:
To pakker viltsaus fra Toro. Ta gjerne litt brunost oppi.
Viltblanding (fryste grønnsaker: rosenkål, gulrøtter og blomkål)
hvalkjøtt
evnt. stekt løk

Du steker kjøttet litt for å "binde" væsken. Så lar du kjøttet trekke i vann som så vidt dekker kjøttet. Bruk sjyen i viltsausen (hvis du vil). Kok opp sausen, ha i grønnsakene og kjøttet helt på slutten.

Tilbehør: poteter, rørt tyttebær.

Ps. Venter på middagsinvitasjonen

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 15:28   #3
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gryte av hvalkjøtt

Tusen takk. Nå må jeg ut å handle. Gjett hva vi skal ha til middag i morgen?


Du må gjerne komme på middag i morgen. Det er bare å ta på skrittelleren og gåstavene og sette igang.

__________________
Tenk positivt.

Sist redigert av kisha : 07-10-06 kl 15:37.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 15:42   #4
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gryte av hvalkjøtt

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Tusen takk. Nå må jeg ut å handle. Gjett hva vi skal ha til middag i morgen?


Du må gjerne komme på middag i morgen. Det er bare å ta på skrittelleren og gåstavene og sette igang.

Ha ha ha.........

Vil gjerne høre hvordan dere syns gryta er. Det er jeg som har funnet den opp

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no