Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

reinkjøttskav

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-06, 22:17   #1
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

reinkjøttskav

Jeg har det i fryseren. Har lyst å lage noe godt..

Noen forslag?

Selv jeg synes det blir litt kjedelig og dødt med en pose toro og ihjelstekt reinskav liksom..

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 22:25   #2
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: reinkjøttskav

Denne synes jeg er veldig god:

Reinskavgryte

1/2 løk - hakket
3 ss margarin
500 g reinskav, dypfryst
2 ss hvetemel
75 g bacon
150 g fersk sjampingjong i skiver ( jeg bruker heller 1/3 pk amerikansk grønnsaksblandig.)
salt, pepper,
1 dl vann
2 dl melk
3 -4 skiver brunost
1 -2 dl fløte

Surr løken i margarin i stekepanne til løken er blank. Ha løken over i en kjele. La reinskavet tine så mye at skivene kan tas fra hverandre. Brun reinskavet i margarin i stekepannen og dryss mel over. Legg kjøttet over i kjelen. Kok ut pannen men litt vann og ha det over i kjelen. Brun baconet og soppen raskt i stekepannen og ha det over i kjelen.
Kok ut pannen med resten av vannet.
Ha i salt og pepper over kjøttet.
Tilsett melk og ost. La det hele trekke i ca. 20 minutter. Tilsett fløte og la det koke i 5 minuter. Smak til med salt og pepper. Serveres med kokte mandelpoteter, rosenkål, grønne bønner eller erter og gulrøtter.

Jeg bruker og servere med ris i stedet for rosenkål, bønner mv..

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no