Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva spiser dere på nyttårsaften da?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-06, 23:27   #41
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften da?

Som regel kalkun.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 23:33   #42
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften da?

Turkey. Eller det vi har i huset.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 23:40   #43
Magic
Fullverdig medlem
 
Magic sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 77
Magic har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften da?

Vi har alltid kalkun på nyttårsaften. Med fløtegratinerte poteter og waldorfsalat.

Magic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 23:45   #44
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften da?

Vi besøker de samme vennene hvert år og der får vi kalkun. Det er en tradisjon jeg virkelig liker. Både vennene og kalkunen.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-06, 10:19   #45
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften da?

Vi har ikke noe spesiell tradisjon for nyttår, har hatt helstekt ørret, en mean kalkun, pinnekjøtt, hjortestek, lammestek, tapas/gudbrandsdalstapas (inkl en hel del lefse) kjøttsuppe.

I år tror jeg det blir pinnekjøtt siden vi ikke får det på julaften.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-06, 10:51   #46
morgana
På vent....
 
morgana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
Innlegg: 1.985
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften da?

Kalkun med waldorfsalat. Desserten er Dronning Mauds pudding og en nydelig dessertvin(Tokayer/Tokaji)

morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-06, 11:17   #47
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften da?

Vi spiser pinnekjøtt. Jeg er veldig glad i kalkun, men mannen liker det ikke så da blir det pinnekjøtt.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-06, 12:53   #48
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften da?

I år blir det kalkun, tror jeg. I fjor hadde vi tapas faktisk

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-06, 13:03   #49
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften da?

Vi feirer nyttår sammen med vennegjengen, og vanligvis blir det spleise-koldtbord. Alle tar med litt. I år tror jeg kanskje vi serverer pinnekjøtt i stedet, men vi får se hvor mange vi blir...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-06, 13:14   #50
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften da?

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Man skal da spise pinnekjøtt på nyttårsaften.
Pinnekjøtt på julaften og nyttårsaften må til.

Det må til

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Vi besøker de samme vennene hvert år og der får vi kalkun. Det er en tradisjon jeg virkelig liker. Både vennene og kalkunen.

Her kommer vennene til oss, men de får pinnekjøtt.
Og jeg tror nok de er fornøyd med det

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-06, 22:41   #51
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften da?

Champagne på nyttårsaften.

Hos mine foreldre er det som regel pinnekjøtt eller kalkun. Nå skal Mannen og jeg lage våre egne nyttårstradisjoner, og vurderer andebryst i portvinssaus i år. Tør ikke prøve meg på verken kalkun eller pinnekjøtt!

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-06, 22:51   #52
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften da?

Kalkun med tilbehør (mandelpotet, waldorfsalat, saus, stekte epler ...)

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-06, 22:54   #53
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften da?

Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.

Champagne på nyttårsaften.

Hos mine foreldre er det som regel pinnekjøtt eller kalkun. Nå skal Mannen og jeg lage våre egne nyttårstradisjoner, og vurderer andebryst i portvinssaus i år. Tør ikke prøve meg på verken kalkun eller pinnekjøtt!

Kalkun og pinnekjøtt er da lite "enkelt" om ikke enklere enn andebryst.
Kalkunen får et steketermometer i seg, puttes i en stekepose, settes i ovnen og tas ut når steketermometeret sier den er ferdig.
Pinnekjøttet legger du på rist i kjelen og dampkoker det til kjøttet løsner fra beinet. Husk å etterfylle med vann om det er nødvendig.

Andebrystet hørtes vidunderlig godt ut ... Kanskje jeg må legge det inn i romjuls/nyttårsmenyen?

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-06, 23:42   #54
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften da?

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Kalkun og pinnekjøtt er da lite "enkelt" om ikke enklere enn andebryst.
Kalkunen får et steketermometer i seg, puttes i en stekepose, settes i ovnen og tas ut når steketermometeret sier den er ferdig.
Pinnekjøttet legger du på rist i kjelen og dampkoker det til kjøttet løsner fra beinet. Husk å etterfylle med vann om det er nødvendig.

Andebrystet hørtes vidunderlig godt ut ... Kanskje jeg må legge det inn i romjuls/nyttårsmenyen?

Andebryst er veldig godt, og det har jeg gjort før så jeg vet jeg får det til.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-06, 23:48   #55
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften da?

Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.

Andebryst er veldig godt, og det har jeg gjort før så jeg vet jeg får det til.

Tenker jeg lurer inn andebryst 1. nyttårsdag. Har aldri tilberedt det før bare fått det servert. Noen gode tips??
Må det være ferskt, eller kan jeg kjøpe det nå og fryse det??

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 00:12   #56
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften da?

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Tenker jeg lurer inn andebryst 1. nyttårsdag. Har aldri tilberedt det før bare fått det servert. Noen gode tips??
Må det være ferskt, eller kan jeg kjøpe det nå og fryse det??

Du kan godt fryse det. Jeg kjøper nå og fryser ellers får jeg ikke tak i til nyttårsaften.
Jeg serverer det med portvinsaus, potettopper ( most potet i topper som stekes i ovn ) og fine grønne grønnsaker (husker ikke hva de heter på norsk )

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 13:45   #57
Therese
Fullverdig medlem
 
Therese sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 98
Therese har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften da?

Har ingen spesiel tradisjon, er gjerne elgstek, eller raclett med masse godt.
I år har barna fått velge å da blir det raclett.
Det synes de er kjempe godt og synes det er gøy og steke og ordne maten sin selv og ta det de vil ha.

Pleier å ha masse kjøtt, maiskolber, løk, paprika, tomater, kastanjer, saus og poteter.

__________________
Mamma til gutt f 95, jente f 00 og gutt f 05
Therese er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no