Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-19, 23:16   #361
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har mye å være stolt avmillact har mye å være stolt avmillact har mye å være stolt avmillact har mye å være stolt avmillact har mye å være stolt avmillact har mye å være stolt avmillact har mye å være stolt avmillact har mye å være stolt avmillact har mye å være stolt avmillact har mye å være stolt avmillact har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg tar vare på alt av lego, duplo og togsett (Märklin), dette blir brukt selv uten unger i huset.

Bøker det er usannsylig at blir lest om igjen går til loppis e.l. uten blygsel, men det tok mange år før jeg kom dit. Nå er bokhylla redusert med 60 %. Tegneserier ingen har lest på fem år forsvinner når jeg begynner på de hyllene.

Jeg har nå fem måneder på å rydde meg ferdig før huset ovetas av kjøper. Det tror jeg skal gå bra.

Hvordan velger du ut bøkene du beholder?

Gammel 15-08-19, 23:26   #362
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Strå er et navn som alle kjenner tilStrå er et navn som alle kjenner tilStrå er et navn som alle kjenner tilStrå er et navn som alle kjenner tilStrå er et navn som alle kjenner tilStrå er et navn som alle kjenner tilStrå er et navn som alle kjenner tilStrå er et navn som alle kjenner tilStrå er et navn som alle kjenner tilStrå er et navn som alle kjenner tilStrå er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvordan velger du ut bøkene du beholder?

For meg funker det å se på boka og spørre meg selv om dette er en bok jeg tror jeg har lyst, virkelig lyst, til å lese om igjen. For en god del bøker er svaret nei. Pratchet, Tolkien, Vonnegut, Bing & Bringsverd, Austen og en god del andre får bli.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-19, 23:28   #363
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 187
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg svarer for meg selv: Der er jeg Kondo og fører fingrene over hver bok og spør meg selv: Blir jeg glad av å ha akkurat DEN boken? Enten fordi den hver gang jeg ser den minner meg om en flott leseopplevelse, eller fordi jeg gleder meg til å lese den? Eller ønsker jeg at barna skal gå og titte på bok etter bok og oppdage akkurat DENNE?

Jeg har kvittet meg med masse gamle klassikere som aldri har blitt lest eller aldri kommer til å bli lest, og en masse eldgamle bøker med fæl font på gulnet papir. De er pene, men det er det hele. Og masse ræl.

Jeg beholder også litt reiselitteratur.

Neste gang ryker det nok en ny tredjedel, tenker jeg. Blant annet kokebøker og coffee table books.

Gammel 16-08-19, 07:17   #364
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har mye å være stolt avmillact har mye å være stolt avmillact har mye å være stolt avmillact har mye å være stolt avmillact har mye å være stolt avmillact har mye å være stolt avmillact har mye å være stolt avmillact har mye å være stolt avmillact har mye å være stolt avmillact har mye å være stolt avmillact har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

For meg funker det å se på boka og spørre meg selv om dette er en bok jeg tror jeg har lyst, virkelig lyst, til å lese om igjen. For en god del bøker er svaret nei. Pratchet, Tolkien, Vonnegut, Bing & Bringsverd, Austen og en god del andre får bli.

Hva med barnebøker? Hva er kriteriene der?

Gammel 16-08-19, 09:56   #365
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Strå er et navn som alle kjenner tilStrå er et navn som alle kjenner tilStrå er et navn som alle kjenner tilStrå er et navn som alle kjenner tilStrå er et navn som alle kjenner tilStrå er et navn som alle kjenner tilStrå er et navn som alle kjenner tilStrå er et navn som alle kjenner tilStrå er et navn som alle kjenner tilStrå er et navn som alle kjenner tilStrå er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hva med barnebøker? Hva er kriteriene der?

Barnebøkene var stort sett barna sine, så det meste har de selv tatt med seg når de flytta. Utover det har kriteriet vært om det er en bok jeg vil lese for barn, eller gi barn som er på besøk for at de selv skal bla i dem her, så noen har blitt igjen hos oss. Særlig klassikere som Ole Brumm og Pippi. Med barnebarn i nærheten så trenger vi barnebøker også.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:49.