Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Lønn til ungdom for å male hus?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-07-19, 09:28   #1
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Lønn til ungdom for å male hus?

Nærmeste nabo vil gjerne at to av gutta våre på 16 og 19 år skal hjelpe henne med å male hus i sommer. Hun vil at de selv skal finne ut av hva som er "vanlig timelønn" for sånt men gutta er helt blanke og vi foreldre er ikke til så stor hjelp.

Noen som vet hva som er vanlig å ta for noe sånt? Det er et stort hus så det kommer nok til å ta en del timer.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-19, 10:25   #2
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lønn til ungdom for å male hus?

100,- pr time kanskje? Litt vanskelig når man ikke vet hvor stort huset er. Ville sagt en sluttsum på 2500, til hver istedenfor timepris om de malte hver dag det var mulig og minst 6 timer pr dag.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-19, 12:24   #3
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lønn til ungdom for å male hus?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

100,- pr time kanskje? Litt vanskelig når man ikke vet hvor stort huset er. Ville sagt en sluttsum på 2500, til hver istedenfor timepris om de malte hver dag det var mulig og minst 6 timer pr dag.

Høres ikke dumt ut, det! Takk

Flere innspill?

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-19, 12:45   #4
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.457
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lønn til ungdom for å male hus?

2500 til hver synes jeg var veldig lite betalt, uten at jeg aner hva som er normalt, eller hvor stort huset er.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-19, 12:58   #5
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.812
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lønn til ungdom for å male hus?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

2500 til hver synes jeg var veldig lite betalt, uten at jeg aner hva som er normalt, eller hvor stort huset er.

Enig.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-07-19, 13:21   #6
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lønn til ungdom for å male hus?

Har ingen innspill om pris, annet enn at de maks kan tjene 6000 hver privat før det ikke er skattefritt mer.

Det jeg ville skyte inn er at hvis det er et stort hus, er det vel på flere etasjer? I så fall ville jeg forsikret meg om at de blir skikkelig sikret i høyden. Jeg ville ikke godtatt at de skulle stå og balansere på stige, f.eks. Det er jo også et spørsmål om ansvar hvis noe skulle skje.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-19, 13:39   #7
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lønn til ungdom for å male hus?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Har ingen innspill om pris, annet enn at de maks kan tjene 6000 hver privat før det ikke er skattefritt mer.

Det jeg ville skyte inn er at hvis det er et stort hus, er det vel på flere etasjer? I så fall ville jeg forsikret meg om at de blir skikkelig sikret i høyden. Jeg ville ikke godtatt at de skulle stå og balansere på stige, f.eks. Det er jo også et spørsmål om ansvar hvis noe skulle skje.

Det er leid inn lift, det er to etasjer.

Tusen takk for alle innspill, tar gjerne i mot enda fler!

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-19, 14:25   #8
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lønn til ungdom for å male hus?

3-4000 hver ville jeg tenkt, ut fra hva jeg vet andre har betalt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-19, 14:32   #9
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lønn til ungdom for å male hus?

Vi skal betale nabogutten 150 i timen. Det er anslått at han vil male to strøk på tre dager. Han skal da kun male gavlveggen, som er tre etasjer og vi er for pysete. Han er 19 år og jeg googlet timelønn for sommerjobber.

Han blir sikret i høyden med sele som er forankret i pipen.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-19, 17:16   #10
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lønn til ungdom for å male hus?

Altså vi betalte 80k for et par år siden for voksne. Stort hus, det virker litt lite med et par tusenlapper hver.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-19, 19:08   #11
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.405
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lønn til ungdom for å male hus?

Å få malt et hus er vilt dyrt. Jeg hadde ikke blunket, men takket høyere makter om de var villige til å gjøre det for 6000 hver.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-19, 19:17   #12
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lønn til ungdom for å male hus?

Tusen, tusen takk for svar alle sammen!!
Dere er virkelig til stor hjelp.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-19, 20:06   #13
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lønn til ungdom for å male hus?

Min voksne svigersønn (og litt datteren min) fikk 15000 for å vaske, skrape pg male to strøk på vart gamle sørlandshus. Ikke veldig stort hus, men særlig galvsidene krever klatring i høyden. Det var endel å skrape på grunn av dårlig grunnarbeid sist. De brukte fem arbeidsdager.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-19, 21:17   #14
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lønn til ungdom for å male hus?

Sønnen min på 17 får 5000 for å beise huset til storebror nå. Det er et ganske stort hus, men med store vindusflater slik at det går bort endel der. Ett strøk, ikke noe grunnarbeid, lift der det er høyt. Han er omtrent halvveis nå, og jeg tror det blir en passende timelønn.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-19, 21:28   #15
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lønn til ungdom for å male hus?

Kjæresten til arvingen (17 år), får 120,- i timen for å male hus.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-19, 22:00   #16
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lønn til ungdom for å male hus?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

2500 til hver synes jeg var veldig lite betalt, uten at jeg aner hva som er normalt, eller hvor stort huset er.

Enig. Jeg skal betale en maler 20 000 pluss moms.

De burde få noen tusenlapper hver i alle fall.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-19, 19:33   #17
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lønn til ungdom for å male hus?

Synes det høres sjukt lite ut med 100 kr timen for husmaling for andre.

Hadde maler i vinter, det var vel drøyt 600 kr timen. Nå er de ikke faglærte og jobber kanskje litt senere, men 100 er ren utnyttelse, og kyniske meg tenker det er en grunn til at naboen vil de selv skal tenke på et tall.

Er det nær familie hvor man selv får gjentjenester en annen gang, kan det stille seg annerledes.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-19, 19:51   #18
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lønn til ungdom for å male hus?

Du kan ikke sammenligne timeprisen til en faglært maler med ungdommer under 18. Det de tjener er jo også ofte under frikortgrensen, sånn at det er ren netto.

Arbeidstakere på under 18 år skal ha en minstelønn på kr 119,30. (Satsene gjelder fra 1. juni 2017)

For jordbruk- og gartnerinæringene er minstelønn for ferie- og innhøstingshjelp pr. 1. juni 2017 som følger:

Dette er ikke helt nye tall, hentet dem fra ekstrahjelp.no.

Arbeidstakere under 18 år: 95,15 kroner
Over 18 år – ansatt inntil 12 uker: 115,15 kroner
Over 18 år – ansatt mellom 12-24 uker (3-6 måneder): 120,65 kroner

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-19, 19:59   #19
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lønn til ungdom for å male hus?

Mulig 2500 er lite, men jeg syns ikke alltid man trenger å tilby «tariff» eller sammenligne med hva det koster å få det gjort av en voksen eller profesjonelle.
Noen ganger er det greit å tilby en sum for en jobb som blir gjort, som mulig er liten for en voksen, men som er en grei sum for ungdommen.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-19, 00:06   #20
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.766
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lønn til ungdom for å male hus?

Ungdommen her fikk 1500?- for å male 3 vegger (garasjen) til en kollega av mannen. Hun brukte ca 4 timer. Godt betalt men alle var fornøyd.

Skal de gjøre alt forarbeid før maling? Type vaske hus etc?

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no