Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Oslo - er det snø?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-18, 18:07   #141
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Her i byen dumpes snøen i fjorden hele vinteren. Tenker med gru på alt som havner uti, kommunen påstår det er marginal forurensning.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-18, 09:58   #142
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.919
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Fnis, nå kom det nettopp en lastebil og dumpet et svært snølass på bussholdeplassen min. Flott! Var bekymra for å gå tom.

Hahaha, det var vel nettopp det som manglet i området du bor.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-18, 10:04   #143
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.919
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Follo her. På søndag tråkka jeg sti rundt huset vårt, jeg vassa til over knærne i snø. Kattene må kunne komme seg rundt huset og inn via luka på verandaen når de er sendt ut via frontdøra syntes jeg. Og så var det GØY! Og tungt, svetten rant av meg mens jeg holdt på.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-18, 21:27   #144
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Jeg syns det er litt rart at det er bedre at snøen, med forurensingen, blir liggende der den ligger, til alt smelter ned i sluk (og fjord) og grunnvann?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 00:10   #145
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns det er litt rart at det er bedre at snøen, med forurensingen, blir liggende der den ligger, til alt smelter ned i sluk (og fjord) og grunnvann?

Smelter den der den ligger, på fortau og andre snøopplag med fast dekke, går smeltevannet ned i sluk, blandes med annet overvann (og eventuelt spillvann/kloakk, der det ikke er separatsystem), og ledes til et renseanlegg, hvor det renses før det slippes ut i sjøen. Så ja, det er mye bedre enn å dumpe snøen urenset i fjorden, eller la den smelte et sted hvor det ikke er fast dekke, som i skogen. Avrenning fra bygater skal normalt sett ikke gå ned i grunnvannet, så lenge det ikke er store lekkasjer i avløpssystemet.

Snøen som allerede ligger i skogen vil selvsagt drenere ned til grunnvannet når den smelter, men den har jo ikke vært kjørt på, og saltet.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 22-02-18 kl 08:58.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 08:36   #146
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Vår kommune dumper fortsatt snø i sjøen tror jeg. De sier de bare tar den snøen som ligger der de ikke salter, men det er jo likevel forurensing fra trafikk? Jeg syns det er rart. Dessuten har de fleste ikke-saltede veier grøft, eller det er boligveier med fire meter høye brøytekanter, så jeg skjønner ikke helt hvilken snø de snakker om.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 09:12   #147
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.935
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

I gamle dager (men ikke så lenge siden) kjørte de snøen utfor brygga. Enkelt-penkelt, men krise for livet i sjøen.

Vår kommune dumper snøen fra byen rett i sjøen.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 09:30   #148
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.678
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Jeg er lei snø. :bidrar:

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 09:35   #149
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Dere som bor i Oslo, se det fine været da. Får dere ikke lyst til å gå en skitur da? Bittelitt?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 09:35   #150
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg er lei snø. :bidrar:

Det passer fint, jeg leste i avisen i går at den ikke kommer til å starte smeltinga før etter påske en gang.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 09:43   #151
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Dere som bor i Oslo, se det fine været da. Får dere ikke lyst til å gå en skitur da? Bittelitt?

Det er ikke fint her jeg bor, jeg bor rett nord for Oslo. Overskyet og litt kaldt. Men nå er det ingenting som får meg til å få lyst til å gå på ski heller da.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 10:05   #152
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.678
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Dere som bor i Oslo, se det fine været da. Får dere ikke lyst til å gå en skitur da? Bittelitt?

Æ'kke sol her hos meg ihvertfall. Bare grått, og bor i Oslo.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 10:09   #153
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.102
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Kjempefint her. Og jeg er IKKE lei av snø, selv om vi har en brøytehaug fra gårdsplassen på høyde med taket. Endelig en vinter der man kan gå på ski, ake, lage snøhule og ikke bli klissvåt på beina av slaps og gjørme.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 10:13   #154
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Hadde det ikke vært for at jeg må gå på tur med hunden så hadde jeg ikke vært ute i det hele tatt. Jeg takler ikke denne type vinter.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 10:21   #155
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Æ'kke sol her hos meg ihvertfall. Bare grått, og bor i Oslo.

Her er det strålende sol. Sjefen min mumlet akkurat noe om at "dette gidder jeg ikke mer" og forsvant ut døra for å gå en mil eller tre på ski.

Jeg brakk en tå tidligere i vinter, så er litt skeptisk til skigåing.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 11:00   #156
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Jeg er totalt sett KJEMPEglad for en skikkelig snørik vinter, altså!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 11:14   #157
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg er totalt sett KJEMPEglad for en skikkelig snørik vinter, altså!

Ser ut som du får det gøy i en måned til i såfall! I følge prognosene blir det kaldt og tørt til over påske.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 11:16   #158
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Dere som bor i Oslo, se det fine været da. Får dere ikke lyst til å gå en skitur da? Bittelitt?

Jeg får kjempelyst. Skal på tur senere i dag. Jeg digger denne vinteren. Det er endelig skikkelig vinter med snø, minusgrader, trikkespor rett utenfor stuedøra (tusen takk til Oslo kommune som kjører med scooter utenforhos meg) , snøhule, skøytebane og akebakker. Jeg elsker det. Det er noe som er pes, men aller mest glede.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 11:22   #159
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Jeg skulle seriøst ønske at jeg klarte å finne noe glede i så snørike vintre. Men jeg klarer ikke, og det irriterer meg. Jeg bruker alt for mye energi på å være irritert og få høyt blodtrykk.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 11:24   #160
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.678
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Men jeg vil heller ha snø enn regn og slaps og glatta altså, jeg er bare lei vinteren nå.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no