Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

3 dvd-skjermer i bilen - hvordan?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-04-09, 16:32   #1
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

3 dvd-skjermer i bilen - hvordan?

Vi har 3 barn, og nå har vi snudd minsten forover også, så de sitter alle 3 forovervendt. (de er 13, 10 og 4 1/2)

Når minsten satt bakovervendt gikk det fint å ha 3 dvd-skjermer i bilen på en gang, men hva nå? Det er jo bare 2 nakkestøtter å feste dem i. Finnes det en eller annen festeanordning som kan benyttes mellom forsetene som er trygg å bruke?

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 16:35   #2
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: 3 dvd-skjermer i bilen- hvordan?

En av de to store kan jo kanskje holde skjermen i fanget, slik at lillebror kan få nakkestøtta?

  Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 18:27   #3
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 3 dvd-skjermer i bilen- hvordan?

Eller de to store kan dele en på den ene nakkestøtten og minsten en egen på den andre. De to største kan vel se på det samme.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 18:55   #4
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 3 dvd-skjermer i bilen- hvordan?

Har ikke noe godt svar på HI men forslaget under er ikke så bra, synes jeg. Det advares mot å ha slike gjenstander løst i bilen, ved en ulykke blir de livsfarlige når de slynges rundt i bilen. Derfor skal slike skjermer alltid festes godt.

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

En av de to store kan jo kanskje holde skjermen i fanget, slik at lillebror kan få nakkestøtta?

__________________
Storebror 2000 Lillebror 2003


Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 19:12   #5
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.671
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: 3 dvd-skjermer i bilen- hvordan?

Enkelte merker har fester med arm som gjør at dvd spilleren kommer mellom setene.

Alla denne:

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 19:27   #6
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 3 dvd-skjermer i bilen - hvordan?

Me har to skjermer som tre unger deler på. Jentene som sitter bakovervendt, ser på den eine og guttungen ser på den andre. Når mellomste blir snudd, flytter eg litt rundt på skjermane så dei to eldste ser på samme og yngste får eigen skjerm.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 19:33   #7
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 3 dvd-skjermer i bilen - hvordan?

Et lite apropos; det er ingen av DVD-spillerne som er godkjent for bakovervendte barn. De er kun godkjent for å sitte i nakkestøtten til setene foran når barna sitter forovervendt. Ingen av festene til DVD-spillerne er nemlig testet for å sitte i feil retning i tilfelle kræsj eller bråstopp.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 19:42   #8
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 3 dvd-skjermer i bilen - hvordan?

Kokosbolle: Den skjønte eg ikkje heilt. Dei står jo festa i samme nakkestøtte hjå oss om ungane sitter eine eller andre veien ( stor bil )

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 20:13   #9
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 3 dvd-skjermer i bilen - hvordan?

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Kokosbolle: Den skjønte eg ikkje heilt. Dei står jo festa i samme nakkestøtte hjå oss om ungane sitter eine eller andre veien ( stor bil )

Samme hos oss, så det med at den ikke kan stå på nakkestøtta når de sitter bakovervendt skjønte jeg ikke helt? Den står vendt mot ungen uansett om de sitter den eller den veien. En kan jo like gjerne bli påkjørt både forfra og bakfra, og da blir det jo samme belastningen på skjermene som enten sitter den eller den veien tilfelle kollisjon? Jeg vil i alle fall se på det som mye tryggere og se DVD bakovervendt enn å snu ungen fordi den skal se dvd i bilen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 20:23   #10
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 3 dvd-skjermer i bilen - hvordan?

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Kokosbolle: Den skjønte eg ikkje heilt. Dei står jo festa i samme nakkestøtte hjå oss om ungane sitter eine eller andre veien ( stor bil )

Det har med at når du bråbremser vil naturlig alt slenges fremover pga kreftene. Dvs. at DVD-skjermene dyttes inn mot nakkestøtten til de som sitter fremovervendt. For de som sitter bakovervendt er det en risiko for at DVD-skjermen vil løsne og fyke fremover, rett i ansiktet på barnet. Skjønte du nå?

Det er uansett ingen skjermer (dvs. festeanordninger) som er testet og godkjent for å festes for bakovervendte barn.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 20:25   #11
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 3 dvd-skjermer i bilen - hvordan?

Det er større krefter i sving ved frontkollisjon. Derfor kan man tenke seg at fester der skjermene er festet i forsetets nakkestøtte er OK for både front- og hekk-kollisjon, mens de ikke holder når de er festet foran på nakkestøttene bak i en frontkollisjon. Jeg har dog ingen betenkeligheter med å bruke DVD-spillere bakovervendt, men jeg vurdert festeanordningene og valgt en som ser solid ut.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 20:27   #12
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 3 dvd-skjermer i bilen - hvordan?

Jo eg skjønner, men med tanke på kollisjoner og påkjøring så vil det jo vera avhengig om ein blir truffen framme eller bak.

Og eg meiner me har fått festa våre såpass godt at dei ikkje vil løsne ut dersom uhellet skulle vera ute.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 20:29   #13
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 3 dvd-skjermer i bilen - hvordan?

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Jo eg skjønner, men med tanke på kollisjoner og påkjøring så vil det jo vera avhengig om ein blir truffen framme eller bak.

Og eg meiner me har fått festa våre såpass godt at dei ikkje vil løsne ut dersom uhellet skulle vera ute.

Joda, men som Kif sier, er påkjenningen ofte størst ved frontkollisjon.
Men man må selvsagt vurdere festeanordningen på sine skjermer selv.

Jeg ville bare presisere at det ikke er noen som er godkjent for slik bruk. Det kan jo ha noe å si f.eks. for forsikringsoppgjør om man en gang kræsjer og DVD-skjermen løsner og gjør skade.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 10:23   #14
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 3 dvd-skjermer i bilen - hvordan?

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Jo eg skjønner, men med tanke på kollisjoner og påkjøring så vil det jo vera avhengig om ein blir truffen framme eller bak.

Og eg meiner me har fått festa våre såpass godt at dei ikkje vil løsne ut dersom uhellet skulle vera ute.

Det er ofte mye større krefter i sving i en frontkollisjon, feks 2 biler som møter hverandre i 60 km/t blir jo som å kollidere i hekken på en bil som står stille mens man kjører 120 km/t selv. Så det er logisk det. Men jeg har faktisk aldri tenkt over at de ikke er testet for å holde bakovervendt. Ble litt glad for at vi har snudd han nå kjenner jeg, og at alt har gått bra.

Ellers så takker jeg for alle svar. Vi er ikke interessert i 2 skjermer, vi vil bruke 3, de har hver sin som de har fått, og de har svært forskjellige interesser. Kranglingen vil nå nye høyder om de skal dele en skjerm, det er jeg sikker på. Så vi får sjekke ut den festeanordningen som Isolde viser til, men blir litt skeptisk til om armen er sterk nok til å tåle en kræsj uten at skjermen vil svinge midt i fleisen til en av de foran. Finnes noen tester på noe slikt da?

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no