Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

En vekkerklokke med høy lyd

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-09, 21:13   #1
LimboLine
Superaktiv
 
LimboLine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 318
LimboLine er litt kul
Standard

En vekkerklokke med høy lyd

Jeg sover tungt. Våkner såvidt av at 1,5 åringen gråter ved siden av meg.
Jeg trenger en god vekkerklokke med høy lyd, som tar både batterier og går på strøm. Ikke lenge siden jeg sovnet p.g.a. at strømmen hadde vært borte midt i natten.
Flere som sover tungt, og har en å anbefale?

LimboLine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 21:14   #2
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En vekkerklokke med høy lyd

Du er som meg du. Grusomt å sove så hardt.
Jeg må abbonere her, har enda til gode å finne en klokke jeg våkner av.
Takk og lov så har jeg mannen som vekker meg hver dag.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 21:19   #3
Umulius
Øverst Kommanderende
 
Umulius sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 57
Umulius har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: En vekkerklokke med høy lyd

Våkner du av vibrering da? Kunne kanskje vært en ide å ha en som vibrerer under puta?
Så slipper du å miste hørselen av den høye lyden

__________________
Storesøster mars 2005
Lillesøster februar 2008
Umulius er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 21:20   #4
LimboLine
Superaktiv
 
LimboLine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 318
LimboLine er litt kul
Standard

Sv: En vekkerklokke med høy lyd

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Du er som meg du. Grusomt å sove så hardt.
Jeg må abbonere her, har enda til gode å finne en klokke jeg våkner av.
Takk og lov så har jeg mannen som vekker meg hver dag.

Ja, det er grusomt.
Jeg har også en sambo til å vekke meg, men ikke alltid.
Når han ikke er her, ringer han meg, men det har hendt flere ganger at jeg har forsovet meg med over 20 ubesvarte anrop på telefonen ubesvarte.
Jeg tror en moped kunne kjørt (nuvel, soverommet er ikke så stort) inne på soverommet, uten at jeg hadde våknet.

LimboLine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 21:23   #5
LimboLine
Superaktiv
 
LimboLine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 318
LimboLine er litt kul
Standard

Sv: En vekkerklokke med høy lyd

Opprinnelig lagt inn av Umulius, her.

Våkner du av vibrering da? Kunne kanskje vært en ide å ha en som vibrerer under puta?
Så slipper du å miste hørselen av den høye lyden

Da jeg var 15-16 år, teipet jeg mobiltelefonen rundt håndleddet, slik at jeg våknet av vibreringen. Det funket litt.
Men, under puta? Det måtte vel isåfall vært hele puta og dyna, kanskje.
Et vibrerende laken hadde vært tingen, men hvordan skaffer jeg det? Og finnes det?

LimboLine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 21:40   #6
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En vekkerklokke med høy lyd

Går det kanskje an å stille inn ringevolumet på mobil-vekkerklokka? Og kombinere det med skikkelig bråkete musikk?
Min mobil nekter å bruke den låta jeg har valgt til å vekking, og vekker meg i stedet med en forferdelig, bråkete og stygg ringetone som den har laget selv. Jeg spretter opp for å bli kvitt faenskapet. Men på den negative siden blir jeg i så dårlig humør at jeg synes jeg fortjener å sove bare fem minutter til...

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 21:42   #7
LimboLine
Superaktiv
 
LimboLine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 318
LimboLine er litt kul
Standard

Sv: En vekkerklokke med høy lyd

Ringevolumet står på fullt, alarmlyden høres ut som en flyalarm, og ringeltonen er høy og "brå".

LimboLine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 21:49   #8
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En vekkerklokke med høy lyd

Hva med en sånn gammeldags vekkerklokke som det her:


Jeg vil tro du våkner av en slik lyd?

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 21:51   #9
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En vekkerklokke med høy lyd

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Hva med en sånn gammeldags vekkerklokke som det her:


Jeg vil tro du våkner av en slik lyd?

Du er prikk lik meg og mine sovevaner.
Ubesvarte anrop er daglig kost på morgenkvisten. Mobilen ligger på nattbordet, og jeg kan og glatt ha 20 ubesvarte.
Den klokke der har jeg prøvd, på asjett.
Funket første dagen, etter det sov jeg glatt igjennom ringingen.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 21:52   #10
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En vekkerklokke med høy lyd

Er det mulig?

Men hvis man først skal ha en slike type klokke så kan den godt være litt fin:

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 21:57   #11
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En vekkerklokke med høy lyd

Kan vekkerklokke med vibrasjonsdings til å ha under puta i tillegg til lyd være noe?



Eller en som triller av nattbordet og ned på gulvet og lager spetakkel hvis du forsøker deg på snoozing?




Begge er fra enklereliv.no.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 21:58   #12
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En vekkerklokke med høy lyd

Du får kjøpt spesialvekkerklokker for døve - det er kanskje et alternativ (jeg har en ex med minst like store våkne-opp-problemer som deg ).

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostafjells/1.3860025
http://www.gadgets.no/sonic-bomb-alarm-clock.html

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 21:59   #13
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En vekkerklokke med høy lyd

Irma: Den siste der kunne vært aktuell for meg. Men da må man jo først våkne av den. Ikke mitt største problem, men kanskje HI sliter litt mer med det. Man finner forøvrig mye kult om man googler retro vekkerklokke og gammeldags vekkerklokke.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 22:00   #14
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En vekkerklokke med høy lyd

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Du får kjøpt spesialvekkerklokker for døve - det er kanskje et alternativ (jeg har en ex med minst like store våkne-opp-problemer som deg ).

Den første jeg viste til i forrige innlegg vel egentlig ment for døve. Jeg ble overrasket av en slik klokke en gang, jeg våknet. Men så er ikke jeg spesielt vanskelig å vekke da.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 22:17   #15
LimboLine
Superaktiv
 
LimboLine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 318
LimboLine er litt kul
Standard

Sv: En vekkerklokke med høy lyd

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Hva med en sånn gammeldags vekkerklokke som det her:


Jeg vil tro du våkner av en slik lyd?

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Du er prikk lik meg og mine sovevaner.
Ubesvarte anrop er daglig kost på morgenkvisten. Mobilen ligger på nattbordet, og jeg kan og glatt ha 20 ubesvarte.
Den klokke der har jeg prøvd, på asjett.
Funket første dagen, etter det sov jeg glatt igjennom ringingen.

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Kan vekkerklokke med vibrasjonsdings til å ha under puta i tillegg til lyd være noe?



Eller en som triller av nattbordet og ned på gulvet og lager spetakkel hvis du forsøker deg på snoozing?




Begge er fra enklereliv.no.

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Du får kjøpt spesialvekkerklokker for døve - det er kanskje et alternativ (jeg har en ex med minst like store våkne-opp-problemer som deg ).

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostafjells/1.3860025
http://www.gadgets.no/sonic-bomb-alarm-clock.html

Takk for linker. Den Sonic Bomb-vekkerklokken ser jo ut til å duge.

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Den første jeg viste til i forrige innlegg vel egentlig ment for døve. Jeg ble overrasket av en slik klokke en gang, jeg våknet. Men så er ikke jeg spesielt vanskelig å vekke da.

LimboLine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no