Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Norgesferie med amerikanere

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-15, 13:22   #101
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.397
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norgesferie med amerikanere

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Ja, det var lurt, men husk å ta høyde for potensielt lange køer på banen opp og ned. Den går ofte, men i år har det visst vært helt vilt mye folk til tider.

Takk for tips! Jeg lurer på om jeg så at det var mulig å bestille billetter på forhånd? Jeg skal titte litt på det. Et alternativ er å ta den taubanen i stedet. Ikke til Gaustatoppen, riktignok, men det er jo høyt.

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Du får ikke bestilt lugar for neste sommer enda, tror jeg. Det er derfor du ikke får opp noe. Nå selger de bare lugarer for de som skal være med mange dager eller hele strekket eller noe, tror jeg. Vi kjøpte billetter for bil og folk lang tid i forveien og kunne (muligens etter hvert - mai?) sette oss på venteliste for lugar. Lugar fikk vi reservert ca. én måned før avreise, tror jeg. Dette var også bare for én natt.

Jeg satset på at vi ville klare oss uten lugar (det er jo mange fine sitteplasser om bord), men det var så klart greit å få et sted å sove også. Jeg ville uansett bestilt på en av de nyere, mer stabile båtene, der det er god plass og lettere for en landkrabbe å overleve i litt bølger.

Aha! Skjønner. Siden det er så mye kjøring tror jeg at vi vil ha lugar, om ikke annet hvertfall til stakkars Høvdingen. Men det er noe rart med bookingsystemet deres, første gangen jeg prøvde fikk jeg opp mulighet til å booke uten lugar, nå får jeg ikke opp noe.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-15, 13:28   #102
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norgesferie med amerikanere

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Takk for tips! Jeg lurer på om jeg så at det var mulig å bestille billetter på forhånd? Jeg skal titte litt på det. Et alternativ er å ta den taubanen i stedet. Ikke til Gaustatoppen, riktignok, men det er jo høyt.
.

Krossobanen, ja. Da har du veldig fin utsikt til Gaustadtoppen og det er også en kafe/restaurant på toppen som er ganske nybygd. Lunsj med fin utsikt. Vi tok den i august og ventet 1 time i kø, men det var god plass på restauranten.

Tror det har vært spesielt mye turister i Rjukan i år pga. "Kampen om tungtvannet". Vi har aldri stått i kø til Krossobanen før. Gaustadtoppen er alltid folksom, men selve Rjukan er vanligvis døsig og rolig.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-15, 14:01   #103
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Norgesferie med amerikanere

Altså, er det ingen som vil foreslå å kjøre fra Kongsberg til Stavanger, over fjellet? Vi er kanskje ikke så godt vant, men vi kjørte der i sommer (i forbindelse med en tur til Rikshospitalet)og nikoste oss med masse annerledes opplevelser. Så om det er en aktuell måte å få med seg Rosendal, og kanskje Preikestolen, Oljemuseet e.l. på vei til Bergen, så likte vi det ihvertfall.

Jeg husker ikke helt hva du tenkte om reiseruten, men hvis dere for eksempel drar til Fredrikstad og Strømstad kunne dere tatt samme rute frem eller tilbake som oss.

Fra Moss og over til Horten, opp til Kongsberg, og inn i landet over Suleskaret.
http://suleskarvegen.no/

Mye skoger, stabbur og snirklete fjellveier med fantastisk utsikt. Kanskje sjekke ut en demning, feks Vatnedalsdammen og se etter sjøormen på Seljord?

Vi stoppet ikke i sølvgruvene, men det har jeg lyst til en annen gang. Vi tok heller ikke turen langs kanalen, men vi stoppet på Telemarksmuseet som lå rett langs vegen og laftet hytter etter egen arkitektur. De hadde også en stor modell av kanalen, slik av vi testet ut prinsippene og så litt om ruta.

Vi badet på Honnevje - Norges fineste rasteplass (link), gå på telemarksmuseet og lafte hytte og teste tømmerflåting her (link)

Fjellene over til Sirdal var flotte, og det er enkelt å stoppe innom Ørneredet ved Lysefjorden, Flørli med sine 4444 trappetrinn.


Det går an å mate fisk i oppdrettsanlegg, padle i kajakk, oppleve fortiden i fortidslandsbyen Landa osv osv

http://www.visitnorway.com/no/reisem...n/lysefjorden/


Man kan også ta ferge over til der Preikestolen er.

Vi liker å stoppe på Byrkkjedalstunet når vi kjører ned fra fjellet.
Da spiser vi "tradisjonsmat", god og dyr.
Byrkjedalstunet er en fin opplevelse, et eget nisseloft, geiter, gull og stein i fjellhallen og mulig å støpe egne lys (nesten) ved Nord-Europas største steinur.


Det var forresten ved Gloppedalsura (link) at Norges 13-dagerskrig i 1940 endte:

Sitat:

22. april angrep tyske styrker Gloppedalsura fra Veen. De enorme steinblokkene i ura fungerte som en festning for de norske soldatene. Skuddvekslingene startet klokken ni om morgenen. Klokken 15 var fienden bare 600-800 meter fra de norske stillingene.

Tyske fly kom regelmessig over den enorme steinura. Klokken 19 kom det plutselig et kraftig tysk angrep og tyskerne sto etter hvert bare 25 meter fra de norske stillingene. Tyske soldater sneik seg ned fjellsiden i Dirdal og de norske styrkene i Gloppedalsura nordmennene trakk seg tilbake til Byrkjedal, men tyskerne var påført store tap i de harde kampene. I boken «Kampene i Rogaland og Indre Hardangeravsnitt», som Den krigshistoriske avdeling i Det norske forsvarsdepartementet ga ut i 1952, står det at 32 tyskere mistet livet under kampene i Gloppedalsura.

På vei nedover mot Stavanger kjører dere også forbi Gjesdal, Norges garnsentrum, med stort utsalg av flotte strikkevarer og pledd, kofter, votter, og noen litt mer tacky troll og sånt. En koselig liten kafe med gode lapper også der.

Stavanger kjenner du jo til.



Kafeen Ørneredet, over Lysefjorden, en liten avstikker fra veien over fjellet.
De har forresten "tradisjonsmat" her også.

Ganske moro å se ned


Byrkjedalstunet




Flørlitrappene, gjerne litt for skumle men en del av norks krafthistorie.
http://www.aftenbladet.no/reise/CNN-...r-491601_1.snd



Månefossen er forresten langs veien her ved Forsand, men selv om turen opp ikke er så lang er den relativt bratt og sleip ofte. Men kult landskap:

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-15, 14:02   #104
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Norgesferie med amerikanere

Preikestolen er jo en opplevelse, men for mye klatring kanskje?

Jeg skulle gjerne vært en tur på preikestolen basecamp, eller fjellstua, de tilbyr overnatting for vennelag som bestiller på forhånd:








Zipline på 350 meter ved fjellstua, rett under Preikestolen, for de som tør...

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-15, 14:03   #105
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norgesferie med amerikanere

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Aha! Skjønner. Siden det er så mye kjøring tror jeg at vi vil ha lugar, om ikke annet hvertfall til stakkars Høvdingen. Men det er noe rart med bookingsystemet deres, første gangen jeg prøvde fikk jeg opp mulighet til å booke uten lugar, nå får jeg ikke opp noe.

Jeg sendte e-post til dem og fikk veldig god hjelp - super service faktisk.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-15, 14:03   #106
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Norgesferie med amerikanere

Ups... store bilder...

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-15, 14:09   #107
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.397
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norgesferie med amerikanere

Balanse, vi var inne på det. Du vet jo at jeg er forelsket i Stavanger, selv om byen og jeg bare har møttes en gang. Men siden dette reisefølget VIL til Bergen (jeg tror det er det at bryggen er inspirasjon til noe i Frozen som gjør det) og jeg VIL til Ålesund, og vi muligens ikke har mer enn 14 dager, så går det ikke opp med tiden. Men JEG tar gjerne den turen en gang! Særlig om du drikker en kaffe med meg når jeg kommer frem.

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg sendte e-post til dem og fikk veldig god hjelp - super service faktisk.

Da gjør jeg også det!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-15, 14:16   #108
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Norgesferie med amerikanere

Jeg vil også til Ålesund, Tallulah, så det forstår jeg utmerket godt.

Det er bare 5 timer fra Stavanger til Bergen, og en rute man godt kan kjøre kjapt om man ikke vil bruke litt tid ved Hardangerfjorden. Men turen Ålesund - Bergen er jo laaaang og stappet med opplevelser.

Jeg håper du poster den endelige turen slik som i HI, vi må kopiere så mye vi kan en sommer vi enten har god tid eller leier erstatning for elbilen.

Kaffe i Fargegata!

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-15, 14:26   #109
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Norgesferie med amerikanere

Jeg har blitt påvirket av turen din og har sjekket Hurtigruta fra Bergen til Ålesund men den går jo på natten. Skuffet altså. Det er jo riktignok lyst om natten på sommeren da så man får jo sett kyststripen uansett om man orker å være våken.
Får evt ta den våkenatten da og heller ta etpar-tre rolige dager og netter i Ålesund før videre kjøring.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-15, 14:29   #110
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.397
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norgesferie med amerikanere

Kaffe i fargegata is on!

Jeg lover å lage en tråd om hvordan ferien blir til slutt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-15, 14:35   #111
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norgesferie med amerikanere

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Jeg har blitt påvirket av turen din og har sjekket Hurtigruta fra Bergen til Ålesund men den går jo på natten. Skuffet altså. Det er jo riktignok lyst om natten på sommeren da så man får jo sett kyststripen uansett om man orker å være våken.
Får evt ta den våkenatten da og heller ta etpar-tre rolige dager og netter i Ålesund før videre kjøring.

Dette kommer litt an på, tror jeg. Det er en som går fra Bergen via Geiranger som bruker 23 t.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-15, 16:18   #112
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Norgesferie med amerikanere

Jeg så det, noen. Men avreisetidspunktet er den samme utifra hva jeg skjønte så mulig de 10 timene ekstra er innover fjorden og at det skjer på dagtid? GGreia er vel at den fjordreisen skal ses vel. Ikke at det er nattkjøring.
Sjekket motsatt vei også men det var ikke noe bedre.
Hele poenget med Hurtigruten er vel at man skal være våken og se kysten fra sjøen men det er vel uflaks at akkurat den reisen skjer på natten.
Gleder meg til reiserute. Mulig jeg hermer på noe av turen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-15, 16:31   #113
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.032
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Norgesferie med amerikanere

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Kaffe i fargegata is on!

Jeg lover å lage en tråd om hvordan ferien blir til slutt.

Eller så kan jeg ta deg med på Steam!
Du må definitivt komme hit. Stavanger tar imot deg med åpne armer.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-15, 16:35   #114
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.397
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norgesferie med amerikanere

Jeg gleder meg, Balanse!

Juliturene på hurtigruta var ikke lagt ut ennå.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-15, 16:50   #115
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Norgesferie med amerikanere

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vi kan jo dra tidlig til Rjukan, ta banen opp på Gaustatoppen, og kjøre direkte videre til Rosendal. Det blir en litt lang dag, men det går. Da sparer vi inn en hel dag.

Det er ein mulighet.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-15, 21:16   #116
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Norgesferie med amerikanere

Jeg vet ikke om det går å sove på baroniet.det er vel anledning til å sove på alvsgården eneste,men jeg hadde ikke lagt penger i det. Da vil jeg heller anbefale Rosendal Turisthotell, nydelig lite hotell i sentrum i en gammel sveitservilla. 😉

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-15, 21:20   #117
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.397
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norgesferie med amerikanere

Takk for tips, amo! Det skal jeg undersøke. Jeg trodde det var på baroniet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-15, 21:39   #118
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Norgesferie med amerikanere

Ikkje heilt einig. Å bu i det miljøet er jo ein stor opplevelse! Og det er berre ein kort spasertur ned til sjøen. Men hotellet er koselig det også.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-15, 21:50   #119
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.397
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norgesferie med amerikanere

Skal vi se, man kan overnatte på Baroniet Avlsgård og Fruehus. Det er vel i tilknytning til gården, selv om det ikke er hovedhuset? Eller er det ikke vits i?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-15, 21:59   #120
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norgesferie med amerikanere

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Skal vi se, man kan overnatte på Baroniet Avlsgård og Fruehus. Det er vel i tilknytning til gården, selv om det ikke er hovedhuset? Eller er det ikke vits i?

Det er rett nedenfor parken, tror jeg, og får veldig gode tilbakemeldinger på Tripadvisor.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no