Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vervekampanje for morsmelksentralen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-07, 19:04   #21
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vervekampanje for morsmelksentralen.

All humør til de som har melk og overskudd til dette.
Jeg hadde nok med å fore min egen gutt, kanskje det blir annerledes ved en evt neste gang.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 22:41   #22
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vervekampanje for morsmelksentralen.

Dere som gir melk til morsmelksentralen: jeg har masse melk og har lyst til å gi. Storebror fikk melk derfra da han var nyfødt, og det er fint å kunne gi noe tilbake. Leste litt på informasjonssiden til sentralen og lurer på alkoholforbudet i giverperioden. Hvordan fungerer det? Betyr det at jeg ikke kan ta meg et glass vin før jeg eventuelt slutter å gi melk, eller gjelder forbudet dagen før man pumper?

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 22:43   #23
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vervekampanje for morsmelksentralen.

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Dere som gir melk til morsmelksentralen: jeg har masse melk og har lyst til å gi. Storebror fikk melk derfra da han var nyfødt, og det er fint å kunne gi noe tilbake. Leste litt på informasjonssiden til sentralen og lurer på alkoholforbudet i giverperioden. Hvordan fungerer det? Betyr det at jeg ikke kan ta meg et glass vin før jeg eventuelt slutter å gi melk, eller gjelder forbudet dagen før man pumper?

Jeg fikk beskjed om at dette hørtes verre ut enn det var. Det er bare at de ikke skal ha melk med promille. Du må bare passe på selv, og legge inn litt mer sikkerhetsmargin enn du kanskje gjør med eget barn. Jeg gjorde det sånn at dersom jeg hadde vært på fest dagen før droppet jeg pumpe til morsmelksentralen den dagen selv om jeg glatt ammet eget barn (han var ganske stor da).

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 22:45   #24
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vervekampanje for morsmelksentralen

Dette var en hyggelig oppfordring. Jeg er fryktelig glad for at min lille nusk fikk morsmelk da han lå på barneintensiven i sin tid. Måtte dessverre raskt gi meg med ammingen selv, men skal ha det i bakhodet hvis eventuelt nye barn kommer - og melka strømmer.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 22:48   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vervekampanje for morsmelksentralen

Fin oppfordring! Jeg har sluttet å amme, og når jeg gjorde det hadde jeg knapt nok til min egen, men han levde på bankmelk de første ti dagene av sitt liv, så jeg er de som leverer evig takknemlig!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 22:49   #26
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vervekampanje for morsmelksentralen.

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg fikk beskjed om at dette hørtes verre ut enn det var. Det er bare at de ikke skal ha melk med promille. Du må bare passe på selv, og legge inn litt mer sikkerhetsmargin enn du kanskje gjør med eget barn. Jeg gjorde det sånn at dersom jeg hadde vært på fest dagen før droppet jeg pumpe til morsmelksentralen den dagen selv om jeg glatt ammet eget barn (han var ganske stor da).

OK - da høres det mer levelig ut. Skulle nok klart å være avholds en stund til, men setter stor pris på et glass vin i ny og ne etter et laang svangerskap.

Da melder jeg meg på mandag. Nå ble jeg glad for at jeg kom på dette.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 22:56   #27
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vervekampanje for morsmelksentralen.

Skulle gjerne bidratt, men bur for langt unna + at eg brukar medisinar som ikkje er forenlig for premature, dysmature eller alvorleg sjuke barn. Meldte meg på St Olavs da eg amma Knirkaren, men vart etter mykje om og men avvist pga. dette. Kjipt. Hadde masse melk, og Knirkaren nekta å ta utpumpa morsmelk.


Virkelig ein flott mulighet for å gjere ei virkelig god gjerning!

Alle melkedonorar skal vere veldig stolte over sitt bidrag

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 23:16   #28
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vervekampanje for morsmelksentralen.

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

OK - da høres det mer levelig ut. Skulle nok klart å være avholds en stund til, men setter stor pris på et glass vin i ny og ne etter et laang svangerskap.

Da melder jeg meg på mandag. Nå ble jeg glad for at jeg kom på dette.

Så bra! Det er veldig kjekt å gi melk.

Jeg vet jo ikke om de sier det samme overalt, men poenget er altså at man ikke skal ha promille i melka. Og det er jo lett å unngå.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 23:20   #29
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.310
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vervekampanje for morsmelksentralen.

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

OK - da høres det mer levelig ut. Skulle nok klart å være avholds en stund til, men setter stor pris på et glass vin i ny og ne etter et laang svangerskap.

Da melder jeg meg på mandag. Nå ble jeg glad for at jeg kom på dette.

Flott!

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-07, 01:31   #30
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Vervekampanje for morsmelksentralen.

Flott oppfordring!
Jeg er også en av de takknemlige mottakerne, begge jentene mine fikk bankmelk de første 6 ukene av sitt liv når de lå på nyfødt intensiv.
Alle som gir gjør en strålende innsats.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-07, 08:22   #31
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Re: Sv: Vervekampanje for morsmelksentralen.

Og denne oppfordringen gjelder selvsagt de som bor utenfor Oslo også!

Dersom dere bor i Tromsø og lurer på dette, kan dere ringe nyfødt intensiv tlf: 77626330. Vi blir alltid kjempeglad for de som ringer og det trengs stort sett alltid nye givere.

Flott motivasjonstråd Hønni.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-07, 15:39   #32
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vervekampanje for morsmelksentralen

Jeg hadde egentlig en plan om å levere denne gangen, men da det viste seg å være tvillinger i magen la jeg den planen bort.
Skulle sikkert ha levert forrige gang, jeg var litt av ei melkeku

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 14:04   #33
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vervekampanje for morsmelksentralen.

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Da melder jeg meg på mandag. Nå ble jeg glad for at jeg kom på dette.

Æsj, jeg fikk ikke gi. Har hatt malaria, og da er man utelukket både som blodgiver og morsmelkgiver. Visster at jeg ikke kunne gi blod, men at melka mi også skulle være for dårlig, hadde jeg ikke trodd. Ja ja - skjønner jo at de må være ekstra forsiktige med hva de gir de bittesmå og svake.

Så da håper jeg at noen andre med mye melk kan ta min plass! *oppfordrer*

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 22:21   #34
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.310
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vervekampanje for morsmelksentralen

Så leit, Tangina. Du forsøkte!

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no