Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Aldri vært så redd i mitt liv ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-07, 13:33   #61
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aldri vært så redd i mitt liv ...

Opprinnelig lagt inn av *m@msen..*, her.

Med fare for å virke negativ har jeg ingen tro på stor endring hos leieboerne dine - ut i fra de problemene du beskriver. Rus, psykiatri, vold og ADHD på en gang. Slikt løser seg gjerne ikke på null komma niks.

Og det at de er såååå forståelsesfulle og angrende og "ynkelige" og langflate tyder jo kanskje på en viss trening i å håndtere folk som ikke er fornøyd med oppførselen deres!

Og at de ikke klarte å holde seg på matta mer enn noen få dager hos ny leietaker (de hadde helt sikkert tenkt å "skjerpe seg denne gangen", tror du ikke?) tyder jo heller ikke bra.

Lykke til!

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 13:41   #62
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Aldri vært så redd i mitt liv ...

..tror dere ikke at jeg drømte om dette i natt. Uff, skikkelig ekkelt. Det gikk jo selvsagt mye lenger, og de under skulle ta oss.. Og politiet kom aldri. Alene hjemme med 2unger, som sov i hver sin etasje.. Jeg er ikke no sånn overtroisk eller sanndrømt asså, bare leste i denne tråden før jeg gikk å la meg..

Håper du får de ut fort som fy!!

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 13:51   #63
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aldri vært så redd i mitt liv ...

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Her i området er den sosiale garantien ikke mye verdt i hvert fall. Var en avissak for ikke lenge siden der en mann hadde fått ramponert leiligheten, men han fikk ikke noen erstatning til tross for sosial garanti.

http://www.ta.no/nyheter/article2474559.ece

Dette er jeg uenig i.

Ut i fra den artikkelen kan jeg ikke se at den sosiale garantien er dårligere enn ordinær garanti/depositum. Sosialkontoret garanterer for det utleier ber om, vanligvis tre ganger husleie. Dersom husleien er på 5000,- vil da garantien bli 15000,-. Dersom skadene blir større enn hva garantien dekker, står jo utleier like svakt - det være seg sosialgaranti eller vanlig depositum. Utleier må da gå direkte på leietaker med krav om det overskytende, dette ville også måtte gjøres dersom man hadde depositumet på depositumskonto. Artikkelen sier også noe om at leietager må godta vedkjenne at han/hun har gjort det som utleier anklager leietager for. Sosialkontoret kan ikke stille seg til doms over klienter juridisk, og betale ut penger på vegne av klienten uten at klienten samtykker. Dette er tross alt noe som blir gjort om til lån for klienten ovenfor sosialkontoret. Noe annet ville være et overgrep! Sosialklienter har krav på et rettsvern som alle andre. Hovedpoenget mitt er (noe klønete forklart) at det for utleier ikke vil være stor forskjell på sosial garanti og depositum. Pengene på depositumskontoen råder uansett ikke utleier over, og blir det en tvist så må saken videre i systemet uansett.

Følte bare for å svare på dette, for avisartikkelen synes jeg kom med helt merkelig og feilaktig kritikk.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 14:40   #64
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aldri vært så redd i mitt liv ...

Michalaya; du kan bare ringe nå til ditt lokale barnevernskontor, de formidler beskjed videre dit den skal. Da har du det ute av verden for din del.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 16:34   #65
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Aldri vært så redd i mitt liv ...

Huff for en ekkel opplevelse du har hatt Håper at det ikke gjentar seg, og at det ikke bare er gull og grønne skoger de lover

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 17:54   #66
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aldri vært så redd i mitt liv ...

For det første: Jeg stiller meg helhjertet bak Mims oppfordring. Det koster deg kanskje en 10 minutters ubehagelig telefonsamtale. Barna har alt å vinne på det. Tenk om det er akkurat dette barnevernet mangler for å skjerme barna videre? Om de først kommer dit innbiller jeg meg at det skal en del til før man får skjermet barna igjen. Og i mellomtiden går tiden og opplevelser festes på netthinnen...

For det andre: Jeg kjenner at jeg blir litt provosert når man bruker ADHD som unnskyldning sånn. Jeg er enig med ADHD-foreningen som sier at "en AD/HD diagnose ikke fritar for ansvar for egne gjerninger". Men det er vel nettopp det som er typisk i tilfeller som dette. Tilleggsproblematikk som rus, antisosial atferd osv. og mangel på innsikt.

Det er noe av grunnen til at jeg er streng på at mitt barn med ADHD alltid skal ta ansvar for det han gjør. Jeg har sett for mye av hvordan det kan gå med de som aldri blir stilt til ansvar for egne handlinger.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 18:22   #67
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Aldri vært så redd i mitt liv ...

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

For det første: Jeg stiller meg helhjertet bak Mims oppfordring. Det koster deg kanskje en 10 minutters ubehagelig telefonsamtale. Barna har alt å vinne på det. Tenk om det er akkurat dette barnevernet mangler for å skjerme barna videre? Om de først kommer dit innbiller jeg meg at det skal en del til før man får skjermet barna igjen. Og i mellomtiden går tiden og opplevelser festes på netthinnen...

For det andre: Jeg kjenner at jeg blir litt provosert når man bruker ADHD som unnskyldning sånn. Jeg er enig med ADHD-foreningen som sier at "en AD/HD diagnose ikke fritar for ansvar for egne gjerninger". Men det er vel nettopp det som er typisk i tilfeller som dette. Tilleggsproblematikk som rus, antisosial atferd osv. og mangel på innsikt.

Det er noe av grunnen til at jeg er streng på at mitt barn med ADHD alltid skal ta ansvar for det han gjør. Jeg har sett for mye av hvordan det kan gå med de som aldri blir stilt til ansvar for egne handlinger.

Kie: Jeg er så enig med deg!
Bortsett fra at en telefon til barnevernet ikke er ubegahelig. I alle fall syns ikke jeg det var det når jeg ringte inn en bekymringsmelding. Damen var superhyggelig, og ringte meg flere ganger etterpå!
Hun sa forresten at flere skulle meldt i fra, sånn at de får fanget opp flere små barn som ikke har det helt lett!!

Dette med ADHD-diagnosen syns jeg det var utrolig godt å høre fra en mor som faktsik har et barn med det selv. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger vi har møtt på barn som har sagt: "Jeg har ADHD jeg skjønner du!"
Det har da blitt brukt som en unnskyldning på dårlig oppførsel!

Kie, sønnen din (antar det er sønn?) er utrolig heldig som har en mamma med de holdningene!!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 21:01   #68
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aldri vært så redd i mitt liv ...

Når jeg snakker om ubehagelig telefonsamtale tenkte jeg mest på det ubehaget man selv føler av å gjøre det. Ikke nødvendigvis at barnevernstjenesten er ubehagelige å snakke med. Jeg tror at når man først har fått tatt opp røret og slått nummeret, så er det verste over.

Ellers må jeg bare si tusen takk for hyggelige ord.
Sønnen min prøvde å bruke ADHD-diagnosen en gang han også. Da han nettopp hadde fått den. Han oppdaget ganske kjapt at det ikke førte frem.

Han kan få forståelse, støtte og trøst. Men han må alltid ta ansvar for egne handlinger. Diagnosen er ikke et frikort.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 21:16   #69
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Aldri vært så redd i mitt liv ...

Så ekkel opplevelse!

Får håpe at det enten går veldig bra nå, eller at det skjærer seg igjen veldig fort, så dere får de ut.
Lykke til

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 01:06   #70
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Aldri vært så redd i mitt liv ...

Opprinnelig lagt inn av Lykketrollet, her.

Så ekkel opplevelse!

Får håpe at det enten går veldig bra nå, eller at det skjærer seg igjen veldig fort, så dere får de ut.
Lykke til

Ja, får håpe.
Det har vært stille og normale lyder derfra siden dette skjedde.
Så får for vi se hvor lenge det varer.
Vi drar den 15 og blir borte 4 uker, så naboene har fått beskjed at vi skal være borte og de kommer til å holde et øye med huset vårt og ser/hører de bråk, så kommer de til å ringe politiet.

Og vi har jo en politimann 20 meter fra døren (kripos) og dette vet dem om nå.
Gubben fortalte også at han jobber innen kriminalomsorgen og da rettet dem seg i sofaen.

Han sa, ja da har dere kontakter da, og gubben svarte bare enkelt Ja.

Så håper vi har skremt dem litt med dette i hvertfall.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 10:03   #71
Dragonfly
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Aldri vært så redd i mitt liv ...

Herlighet så skummel opplevelse for dere. Greit at de virker redde nå for å bli kastet ut men de har vel opplevd det før for hva man vet ?
Jeg ville hørt på Mim og snakket med barnevernet så de kjenner til saken. kan jo være at de driver på med å planlegge samvær med barna for moren og da er jo ikke slike episoder så bra.
Håper de finner seg en annen plass å bo så snart som mulig.

  Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 16:05   #72
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Aldri vært så redd i mitt liv ...

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Ja, får håpe.
Det har vært stille og normale lyder derfra siden dette skjedde.
Så får for vi se hvor lenge det varer.
Vi drar den 15 og blir borte 4 uker, så naboene har fått beskjed at vi skal være borte og de kommer til å holde et øye med huset vårt og ser/hører de bråk, så kommer de til å ringe politiet.

Og vi har jo en politimann 20 meter fra døren (kripos) og dette vet dem om nå.
Gubben fortalte også at han jobber innen kriminalomsorgen og da rettet dem seg i sofaen.

Han sa, ja da har dere kontakter da, og gubben svarte bare enkelt Ja.

Så håper vi har skremt dem litt med dette i hvertfall.

Ha-ha, kanskje såpass skremt at de faktisk ønsker å flytte!

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no