Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Symaskin - hva skal jeg kjøpe

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-08, 20:22   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Symaskin - hva skal jeg kjøpe

Eller mer riktig, mannen skal gi meg i gave. Hva skal han kjøpe?

Jeg trenger en enkel, gjerne rimelig (så at jeg ikke får så dårlig samvittighet om jeg ikke bruker den så mye) symaskin, som jeg bare skal sy gardiner og annet enkelt med.

Jeg har sett litt her www.symaskinhuset.no. Noen som har erfaring med Singer 8280?

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 20:24   #2
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Symaskin - hva skal jeg kjøpe

Se på www.sysiden.no ; de har mye Janome og Brother.
Jeg har en Husqvarna-maskin, en enkel og grei sak, uten for mange funksjoner og styr.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 20:31   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Symaskin - hva skal jeg kjøpe

Singer er gode maskiner. Elna også. Selv har jeg en Pfaff som jeg er veldig fornøyd med. Husquarna ville jeg holdt meg unna. Janome har jeg hørt mye bra om, men har ingen erfaring.

Tenk nøye gjennom hva du skal bruke den til, den bør sikkert f. eks. tåle dongeristoff så man kan lege opp bukser, glatt, tynt stoff for å kunne sy for eller silke og slikt. Eller ønsker du en broderingsmaskin?

Det bør uansett ikke være den aller billigste maskinen, man får ofte det man betaler for, rett og slett.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 20:34   #4
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Symaskin - hva skal jeg kjøpe

Jeg har en helt enkel Janome maskin, veldig fornøyd med den. Jeg bruker den bare til gardiner og puter og helt enkle ting. Vet ikke helt hvor mye den kostet, ca 2000,- kanskje? Fikk den i gave. Den er kjøpt hos en forhandler som også har solgt Singer, men han foretrakk Janome pga god kvalitet på maskinene.

Denne har jeg, Model 521.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 20:35   #5
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Symaskin - hva skal jeg kjøpe

Hvorfor holde seg unna Husqvarna, Glitter?
Jeg er veldig fornøyd med min, jeg får tak i alt av deler og stæsj på Husqvarna i Bergen, samt at de har service for et par år inkl. i prisen.

Det er veldig mange på sykroken.net som bruker Janome, jeg tror kanskje det har sammenheng med både prisen, og funksjonene. De har mange pyntesømmer og slikt noe.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 20:41   #6
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Symaskin - hva skal jeg kjøpe

Jeg har mer behov av å legge opp bukser, sy gardiner og andre enkle ting. Dermed trenger jeg nok mer enn maskin som tåler litt mer enn har en mengde forskjellige nyttesømmer og broderier. Kanskje denne er grei?

Janome Easy Jeans
Verdens mest solgte symaskin, sterk mekanisk, flere ganger "Best i test". Symaskinen Janome Easy Jeans har ekstra høyt syfotsløft, perfekt til å sy over tykke sømmer. Den perfekte allroundmaskinen til alle typer søm. Båteiernes favoritt til sømmer av bl.a. båtkallesje.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 20:52   #7
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Symaskin - hva skal jeg kjøpe

Den høres jo fin ut da. Jeg sjekket prisen på min og den lå på 2700,- Hva koster denne?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 20:54   #8
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Symaskin - hva skal jeg kjøpe

3995,- hos sysiden.no

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 21:08   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Symaskin - hva skal jeg kjøpe

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Hvorfor holde seg unna Husqvarna, Glitter?
Jeg er veldig fornøyd med min, jeg får tak i alt av deler og stæsj på Husqvarna i Bergen, samt at de har service for et par år inkl. i prisen.

Fordi jeg syns det er en drittmaskin det har vært mye tull med de siste 20 åra. De har f. eks. problemer med undertråden, og greier ikke fikse det. Jeg har hørt *mange* som har trøbbel med den maskinen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 21:09   #10
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Symaskin - hva skal jeg kjøpe

Nåh. Da så.
Min trøbler ikke. Og trøbler den, så bærer jeg den inn på butikken igjen.
(Det hender riktignok at den trøbler, men jeg er kvinne nok til å innrømme at det ikke er maskinen sin feil.)

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 17:59   #11
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Symaskin - hva skal jeg kjøpe

Jeg har god erfaring med Janome, som jeg selv har (Janome MC6600 Pro.).
Min er riktignok i en dyr klasse, men skulle jeg valgt en billig variant hadde jeg valgt Easy Jeans ja.

Kallenavnet den har blant de som bruker den er: arbeidshest.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 21:33   #12
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Symaskin - hva skal jeg kjøpe

Da høres absolutt Easy Jeans ut å være noe for meg.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 22:10   #13
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Symaskin - hva skal jeg kjøpe

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Fordi jeg syns det er en drittmaskin det har vært mye tull med de siste 20 åra. De har f. eks. problemer med undertråden, og greier ikke fikse det. Jeg har hørt *mange* som har trøbbel med den maskinen.

Den erfaringen har jeg også og jeg ville heller ikke kjøpt Husquarna.

Jeg ønsker meg en Janome Jubilee 85,



men om jeg skulle hatt en billigere variant ville jeg vurdert Janome Easy Jeans.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 22:13   #14
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Symaskin - hva skal jeg kjøpe

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Nåh. Da så.
Min trøbler ikke. Og trøbler den, så bærer jeg den inn på butikken igjen.
(Det hender riktignok at den trøbler, men jeg er kvinne nok til å innrømme at det ikke er maskinen sin feil.)

Jeg trodde også det var min feil da mammas Husquarna stadig trøblet for meg. Det pussige er at Bernetten min aldri trøbler (ei trøbler jeg med den) .

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 22:15   #15
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Symaskin - hva skal jeg kjøpe

Stemmer i for Janome Easy Jeans! Skikkelig arbeidsjern, nyttig om man skal sy gjennom flere enn 2 lag stoff

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 22:28   #16
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Symaskin - hva skal jeg kjøpe

Takk for nyttig tråd. Jeg stilte det samme spørsmålet for noen uker siden, men har fremdeles ikke kjøpt noe.

Svigermor er sydame og sier jeg må kjøpe Bernina. Den koster visst litt mer, men det skal være verdt pengene. Men den jeg har sett på kostet nesten dobbelt så mye som denne Janome Easy Jeans som skrytes opp i skyene i denne tråden. :tenk, tenk, tenk:

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 12:11   #17
Lillis
Nybegynner
 
Lillis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 15
Lillis har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Symaskin - hva skal jeg kjøpe

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Fordi jeg syns det er en drittmaskin det har vært mye tull med de siste 20 åra. De har f. eks. problemer med undertråden, og greier ikke fikse det. Jeg har hørt *mange* som har trøbbel med den maskinen.

Jeg har en husqvarna viking lena, fem år gammel, så den selger de ikke lengre, men jeg har aldri hatt trøbbel med den og den har det jeg trenger. men det er ikke den dyreste versjonen, så om den begynner å trøble seg så kan det hende jeg bytter til janome, for det virker som om det er mange som er fornøyd med den...

__________________
En gjenbrukssyerske som elsker å være husmor med alt det kan innebære!
Lillis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 12:40   #18
Donald
Superduperaktiv
 
Donald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 751
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Sv: Symaskin - hva skal jeg kjøpe

Jeg kjøpte en brukt av forhandler for et par år siden. Da var den sjekket og i orden og jeg fikk garanti også. Veldig fornøyd og billig var det også.

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no