Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Oppskrift på «Blånisselue»

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-11, 13:32   #61
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.556
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppskrift på «Blånisselue»

Men søren, jeg glemte å ordne tråder til å knytte fast Mikro sin med. de burde vel også vært tovet?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 22:08   #62
skrevlebøtta
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 17
skrevlebøtta har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Oppskrift på «Blånisselue»

Ja tror det blir best om de også er tova. Jeg har tvinnet 6 tråder, så lot jeg det tvinnes igjen, sånn at det ble dobbelt så tykt. Har montert de på lua. Tror det blir bra når jeg bare får tova den lua

Men kan du ikke bare tove det nå da, og så montere de på lua når de har tørket?

skrevlebøtta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 23:30   #63
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.556
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppskrift på «Blånisselue»

Planlegger noe i den dur ja, skal bare se om lua er i nærheten av å passe, eller om den må toves en gang til, den ser nemlig noe stor ut. I så fall monterer jeg det på før jeg tover, tenker jeg. Nå er den pakket inn og hengt opp, så får vi prøve i morgen og se om den i det hele tatt er passelig. For det har vi altså ikke gjort...

Knerten sin vet jeg passer, den tredde jeg på ham når den var våt så den ble tilpasset, uten at han egentlig skjønte hva det var og at den skal bli hans, for hele tiden mens jeg strikket den sa jeg at det var lue til lillesøster (det SKULLE jo være det, egentlig, men så ble den altså større enn tenkt)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 01:08   #64
skrevlebøtta
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 17
skrevlebøtta har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Oppskrift på «Blånisselue»

Det var i grunn veldig smart å tre den på mens den ennå er våt.
Jeg får vel bare ta en sjanse. Har ikke gutten som skal ha den, her :P
Men tenkte å gjøre det sånn at jeg tover den litt, og så kan mora hans tove den mer om det trengs. Det burde vel være greit? Så kjedelig å risikere at den blir for liten

skrevlebøtta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 09:59   #65
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.556
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppskrift på «Blånisselue»

Knerten sin passet som forventet som et skudd.

Mikro sin er faktisk litt liten. Altså, den passer helt perfekt egentlig, men det er ikke akkurat en topplue da... Jeg adde tenkt at den skulle være lav pga vognposen, men kanskje ikke SÅÅÅ lav... 2-3 cm til hadde gjort seg.

Og ja, det er helt sikkert greit at den toves litt mer dersom den er for stor, som du foreslår.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 10:21   #66
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppskrift på «Blånisselue»

Hvor mange nøster med garn trenger man til en slik lue? Ungene har lagt inn bestilling på hver sin, så da vet jeg plutselig hva jeg skal gjøre i helgen.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 14:17   #67
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppskrift på «Blånisselue»

Drar denne opp igjen, skal på pinnene i kveld! Rekker den nok på svømmetreninga mens jeg venter.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 14:46   #68
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.556
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppskrift på «Blånisselue»

Må nok noe slikt på pinnene her også etterhvert.

Dog, jeg lurer på, i år er det jo månetoppen, så kanskje minst en av dem (hun?) ville hatt rødnisselue?

Man må muligens fiske litt.... "seee, unger, her er kalenderen i år, se så fine luer de har...."

Dessuten er hans, strikket og beskrevet i denne tråden, passe til henne nå. Så da skal ha få ny, kanskje etter denne oppskriften, i alle fall. I kalenderen. Og hun skal også få lue i kalenderen, selv om hun sånnsett ikke trenger.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 23:26   #69
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.010
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Oppskrift på «Blånisselue»

Minsten har fortsatt de gule tova nisseluene som favoritt.
Og så er det genialt for jeg finner han med en gang. Og alle vet at lua er hans hvis han skulle glemme den.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-11-14, 18:07   #70
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppskrift på «Blånisselue»

Denne ble kjempefin! La opp 88 masker fordi jeg ville tove den hardt. Ble perfekt til 4-åringen store knott.
Brukte 2,5 nøster med Naturgarn, ferdig på en kveld.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no