Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Pokemon Go - Vi som spiller

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-21, 23:41   #101
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pokemon Go - Vi som spiller

Med snart 150.000 timer i gym og godt over 200.000 bær gitt har jeg en viss formening om hva som funker og ikke. Men det er så mange måter å spille dette spillet på at hva som er best for min måte å spille på ikke nødvendigvis er det samme som din. Det er jo det som er så bra.


Jeg står ofte på svært mange gymmer samtidig, og har dermed ikke mulighet til å holde alle fullbæret til enhver tid. Derfor er pokemon under 1500 svært bra for meg, og chansey er omtrent like seig å slå ut som blissey dersom den er maxet.
Det viktigste for min del når jeg er ute og spiller med venner er at vi setter inn en solid gjeng i gymmen som gir motstand. Med samme type svakheter på rekke og rad kan man jo frese gjennom uten å tenke.

Blant de jeg gymmer sammen med er chansey, wobbuffet, blissey, gardevoir, blant de foretrukne defendere feks.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-21, 23:44   #102
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pokemon Go - Vi som spiller

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Tror det er HP du tenker på lille meg. Se på forskjellen på de to bildene jeg legger ved på HP kontra CP.

Dette ble alt for vagt til at jeg klarer å forstå hva du mener jeg har misforstått.

Jeg er ganske sikker på at jeg ikke mener HP når jeg skriver CP. Men jeg ser at min "oversettelse" av HP som "healing power" ikke er det som brukes ellers. Det ser ut til at HP er en forkortelse for "Hit Point" eller eventuelt "Health Point". Men meningen er jo den samme som det jeg beskrev med "Blissey har svært høy HP (healing power), noe som gjør at den trenger mange slag før den besvimer.", for eksempel beskrevet her:

Sitat:

HP stands for Hit Points/Health Points and represents the maximum amount of damage a Pokémon can take in battle before fainting. During Gym battles the HP of both the attacking and defending Pokémon is shown in the form of a Health Bar. This is shown above the Stamina (Energy) bar.

Det høyeste jeg har sett av HP er litt over 400. I artikkelen jeg gjentatte ganger kommer tilbake til, er det altså CP man snakker om. Jeg føler at vi snakker forbi hverandre her?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-21, 00:18   #103
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pokemon Go - Vi som spiller

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Jeg står ofte på svært mange gymmer samtidig, og har dermed ikke mulighet til å holde alle fullbæret til enhver tid. Derfor er pokemon under 1500 svært bra for meg, og chansey er omtrent like seig å slå ut som blissey dersom den er maxet.

Mens jeg står vanligvis på én eller eventuelt noen få gymer. Og jeg spiller alene, ikke sammen med mange andre. Hvis man er mange som jobber sammen om å ta ned en gym, så sier det seg jo selv at det i liten grad spiller noen rolle hvilken pokémon som står i gymen uansett. Den kommer jo med stor sannsynlighet til å bli slått ut uavhengig av hvor god forsvarer den er.

Jeg følger ofte med hva som skjer på gymene jeg selv har pokémon inne i, og jeg syns i alle fall det er en stor fordel å ha en Blissey på gymen. Da har jeg vanligvis litt tid på meg for å rekke å slenge på en golden razz, for eksempel.

Jeg er usikker på hvorfor du mener at 1500 i CP er en magisk grense i gym-verdenen. I reddit-artikkelen (som riktignok er to år gammel, men jeg har ikke funnet noe nyere) ser det ut til at grensene er 300 eller mindre i CP eller mer enn 2322 i CP. Har du noen annen informasjon, så vil jeg gjerne se det. (Selv om det muligens er litt seint for min del. Etter å ha lest reddit-artikkelen dyttet jeg nettopp en Blissey opp til like under 2322 i CP. )

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Det viktigste for min del når jeg er ute og spiller med venner er at vi setter inn en solid gjeng i gymmen som gir motstand. Med samme type svakheter på rekke og rad kan man jo frese gjennom uten å tenke.

Akkurat dét er jeg helt enig med deg i. Det kan være lurt å sette inn litt alternerende pokémon. En gym som har en Blissey, en Tyranitar, en Chansey og en Slaking stående inne er muligens ikke det aller vanskeligste å ta ned. Men om man opererer alene er det jo slikt som faktisk vil ta litt tid.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-21, 12:46   #104
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pokemon Go - Vi som spiller

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Med snart 150.000 timer i gym og godt over 200.000 bær gitt har jeg en viss formening om hva som funker og ikke. Men det er så mange måter å spille dette spillet på at hva som er best for min måte å spille på ikke nødvendigvis er det samme som din. Det er jo det som er så bra.

Ja, det er mange måter et individuelt spill. Selv setter jeg pokemoner i gym for å tjene coins, og her er det et samarbeid hvor man blir sparket ut etter å stått så og så lenge - veldig lite batteling. Der søsteren min står er det så få som spiller at noen har to spillere for "å kaste seg selv ut" -

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Dette ble alt for vagt til at jeg klarer å forstå hva du mener jeg har misforstått.

Det jeg mente var: Noen pokemon er gode på defense, andre er gode på angrep. De som er gode på defense bør plasseres i gym (og har høy HP), de som er gode på angrep bør brukes i raid (og har høy CP). Jeg la inn bilde av min med høyest CP og høyest HP, og der ser du at den jeg har med høyest HP ikke en gang har 3 stjerner og alikevel mer HP enn min "høyeste" på CP.

MEN det er jo ikke alle gymer, man trenger å ha spesielle pokemon. Hos oss spilles det nesten "systematisk".

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-21, 13:05   #105
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pokemon Go - Vi som spiller

Ser noen er mer proffe enn meg... Jeg putter på gym for å få mynter, for å få mer plass. Så er det noen som kaller seg farfar i nærheten her som kaster oss ut, og vi kaster han ut etterpå....

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-21, 13:29   #106
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pokemon Go - Vi som spiller

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

Ser noen er mer proffe enn meg... Jeg putter på gym for å få mynter, for å få mer plass. Så er det noen som kaller seg farfar i nærheten her som kaster oss ut, og vi kaster han ut etterpå....

Veldig bra beskrevet! Jeg/vi setter også primært ut for å tjene mynt til å skaffe større plass til både pokemon og ting.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-21, 13:52   #107
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pokemon Go - Vi som spiller

Acino og Svanen, sletter dere (transfer) dårlige Pokemons underveis? Jeg sletter stort sett alt som jeg har fra før som er under 3 stjerner. Det gidder jeg ikke å spare på om de ikke er shiny, legendary (eller muligens lucky). Jeg går også igjennom underveis for jeg har stort sett bare to av hver type og da sparer jeg de to beste (de som har høyest prosent dvs mest streker på Appraise). Resten sletter jeg om de ikke er Legendary eller noe annet spesielt. Men vet om mange som sparer mye mer, men skal man ikke trade så mye så syns jeg ikke det er så viktig. Men her kan de som har spilt mer komme med bedre råd enn meg.

Coins går mest til Remote Raid Pass og Lucky egg, men jeg raider. Plass til mer Pokemon må man jo selvsagt ha underveis uansett. Jeg har plass til 1400 pokemon og 1200 items.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-21, 14:01   #108
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pokemon Go - Vi som spiller

I starten tenkte jeg at jeg skulle ha én av hver, det gidder jeg ikke lenger. Så nå sletter jeg det som er så dårlig at det ikke skal oppgraderes eller utvikles videre.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-21, 15:49   #109
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pokemon Go - Vi som spiller

Jeg samler så må ha en av hver. Kan ikke utvikle en om jeg bare har den ene feks. Så da trenger jeg litt plass. Må innrømme at jeg til nå ikke har brydd meg så om stjerner, mer cp. Men etter å ha lest her prøver jeg bry meg litt mer om det også.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-21, 16:15   #110
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pokemon Go - Vi som spiller

Jentene mine har fortalt at jeg skal helst ha de med 3 stjerner og shiny, så jeg sender stort sett fra meg de dårligere. Men jeg liker også å ha en av hver. Har vel plass til rundt 400 pokemon nå, så det hjelper på. Jeg sjekker ofte etterhvert som jeg fanger dem, og kaster de dårlige med en gang. Det gidder ofte ikke døtrene mine, så det blir fullt og de må rydde mer.
Har utvidet lageret til items ganske bra, men ujevnt fordelt hva jeg har. Feks slike TM eller hva det heter. Skjønner ikke helt hva jeg skal bruke de til...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-21, 16:39   #111
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pokemon Go - Vi som spiller

Sitat:

Akkurat dét er jeg helt enig med deg i. Det kan være lurt å sette inn litt alternerende pokémon. En gym som har en Blissey, en Tyranitar, en Chansey og en Slaking stående inne er muligens ikke det aller vanskeligste å ta ned. Men om man opererer alene er det jo slikt som faktisk vil ta litt tid.

Den komboen der tar knapt to min å ta ned alene, og om de i tillegg ikke er fullbæret trengs det svært lite. Men test selv neste gang du setter inn i gym, hvor fort hjertet går nedover på en pokemon med cp på 3000 kontra 1500. Det er veldig stor forskjell nemlig.

Har ikke noen artikkel til deg, men det kan være mer dagsaktuell informasjon å hente fra youtubere eller å rett og slett finne en gruppe på face eller Messenger med folk som også spiller. Selv har jeg flere messengergrupper jeg storkoser meg i, med masse deling av erfaringer og info snappet opp fra over alt i verden som blir analysert og diskutert.

Skal se om jeg finner noen oppdaterte artikler altså, det har skjedd ganske mye med spillet på de to årene.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-21, 16:56   #112
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pokemon Go - Vi som spiller

Ja, jeg er hekta, og er vel blant de mest aktive spillerne her i landet. Utrolig sosialt og hyggelig miljø, og så er jeg så heldig at jeg får raide med dyktige spillere rundt om i verden og det er kjempegøy. Litt utfordrende med noen av tidssonene, men veldig gøy.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-21, 16:59   #113
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pokemon Go - Vi som spiller

Svanen; TM er for å bytte angrep på pokemon. Det er en hel masse forskjellige angrep, noen er tilgjengelige hele tiden, mens andre får man bare ved utvikling på community days, eller ved bruk av Elite tm.
Men her er det umulig å svare generelt, for et er helt avhengig av hva du skal bruk den spesifikke pokemon til som avgjør hvilke angrep den bør ha.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-21, 17:48   #114
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pokemon Go - Vi som spiller

Svanen, det tok lang tid før jeg aktivt begynte å bruke TM, før det slettet jeg dem for å få plass til annet. Jeg er ikke så god på TM enda, men jeg har endret en del av dem som hadde helt feil angrep/forsvar.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-21, 18:07   #115
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pokemon Go - Vi som spiller

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Den komboen der tar knapt to min å ta ned alene, og om de i tillegg ikke er fullbæret trengs det svært lite. Men test selv neste gang du setter inn i gym, hvor fort hjertet går nedover på en pokemon med cp på 3000 kontra 1500. Det er veldig stor forskjell nemlig.

Det er mulig ting blir annerledes om man er på level 50 som du kanskje er, men jeg har i alle fall ikke sjans til å ta ned de fire omtalte pokémonene hvis de har nær maks CP og høy motivasjon (slik at man må slå dem ut tre ganger) på bare to minutter. Det skulle jo tilsi at man bruker rundt et halvt minutt på fire pokémon (siden hver må tas ned tre ganger) inkludert ventetid mellom hver pokémon. Det får jeg ikke til å gå opp tidsmessig. Er det et eller annet triks man kan gjøre slik at man kan redusere ventetiden mellom at en pokémon er tatt ned til at neste er klar for angrep? Eller for å redusere tiden fra man har tatt ned siste pokémon og til man har fått opp første pokémon i neste runde? Eller er det andre triks, som å lade opp til flere charged-angrep heller enn å bruke dem med én gang?

Det blir selvsagt annerledes om det er snakk om lav CP og motivasjonen er lav, for da kan det gå ganske raskt å ta ned en gym.

Jeg er ellers klar over at raten motivasjonen ("hjertet") til en pokémon synker i stor grad er en funksjon av pokémonens CP. Det er jo hele poenget med reddit-artikkelen. Men den artikkelen sa at den magiske grenser går ved CP på 2322, ikke ved CP på 1500. Og uansett burde det være mye verre å slå ut en makset Blissey (CP på 3117 i level 50) kontra en makset Chansy (CP på 1701 i level 50). Å påstå noe annet syns jeg blir merkelig.

Kom som sagt gjerne med artikler, eller eventuelt andre kilder, hvis du finner ut at magi-grensen går ved 1500. Jeg har ikke sett dette påstått på de FB-gruppene jeg er på, men akkurat hvilken CP-grense som er lurest å holde seg innenfor har vel ikke egentlig blitt diskutert der uansett.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-21, 18:23   #116
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pokemon Go - Vi som spiller

Til dere som av ulike årsaker har poképenger, enten fordi dere betaler for å spille eller fordi dere tjener poképenger på å sette pokémon i gymer: Jeg vil på det sterkeste anbefale å jobbe for å få opp antall pokémon du kan ha lagret samt antall ting du kan ha i "sekken".

Å oppgradere sekk og pokémonlager er noe som du har nytte av hele tiden, og ikke bare her og nå. Det gjør det enklere å spare på spesielle pokémon og ha noe å bytte med andre. God plass til ting er også en stor fordel.

Og slett aldri bær. Bruk dem til å fange pokémon eller eventuelt til å mate opp pokémon i gymer. Hver gang du mater en pokémon i en gym får du såkalt stardust. I tillegg har du sjans til å få candy (og til og med XL candy) fra den pokémonen du mater. Så slett aldri bær. Gå heller til en gym med "din" farge og "bær opp" de pokémonene som er der.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-21, 18:34   #117
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pokemon Go - Vi som spiller

Jeg er enig Lille meg, men greit å rydde litt i Pokemonene også så at man ikke sparer på alt (oppfattet at noen kanskje ikke slettet noen. Jeg føler at jeg ligger på et bra nivå på igrms nå og st jeg ikke må kjøpe mer plass der så ofte. Pokemon må jeg kjøpe nytt innimellom, men ikke like ofte som tidligere når jeg oftere fanget noe nytt.

Takk for god info om forsvar i gym Lille meg og Gyda!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-21, 18:39   #118
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pokemon Go - Vi som spiller

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg er enig Lille meg, men greit å rydde litt i Pokemonene også så at man ikke sparer på alt

Etter en stund går det ikke å spare på alt.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-21, 20:24   #119
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pokemon Go - Vi som spiller

Ja, jeg er lvl 50 og har fanget drøyt 400.000 pokemon, spilt daglig i snart 5 år og er svært aktiv i miljøet i Oslo-området og deltar i raidgrupper rundt i verden.
Så jeg snakker mest av erfaring, ikke artikler jeg har lest noen steder. Og mekanismene ang gymming har endret seg flere ganger i disse årene, og to år gamle artikler ville jeg ikke ha lent meg for mye på.

En 4* chansey på level 50 har forøvrig en cp på 1418, for ca ett år siden var det en hel rekke pokemon som ble omjustert, noen opp og de fleste ned for å balansere ting litt. Og etter det ble chansey en bedre gymdefender enn blissey, nettopp fordi decay-tiden på pokemon over 1500 er mye kortere enn de under.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-21, 21:18   #120
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pokemon Go - Vi som spiller

Tenker at om jeg vil banke ned en gym, så gjør jeg det som kreves, uansett mons som står inne. Kjører på, og om de bærer opp (sjelden, men man ser fort om noen passer på) tar det litt lenger tid, men de kan bare bære på et visst antall før pokemonen er mett. Så det går alltid, til slutt.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no