Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

PM-er. Hvordan bruker dere dem? Og ikke ...

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-08, 22:49   #1
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

PM-er. Hvordan bruker dere dem? Og ikke ...

Viktig info: Dette er IKKE et angrep på en eller flere som har sendt meg pm'er som direkte følge av diskusjon (er) i formet. :fårhåndsåppklarer:


Jeg bare lufter, og undrer meg over dette:
Hvordan bruker dere pm'er?
Jeg bruker dem sjeldent, snarere nesten aldri. Jeg har et anstrengt forhold til det, faktisk. Om det da ikke er "nære" nettbekjente, som jeg føler for å bruke tid på å taste med, om ikke msn er et alternativ. Eller sms/telefon.

Når jeg mottar pm'er som direkte følge av diskusjoner i forumet eller prikker jeg har gitt med kommentar, der noen nesten "forlanger en forklaring på prikken (rød som grønn)", eller vil fortsette diskusjonen utenfor tråden der diskusjonen foregår, kjenner at jeg får litt "fnatt".

Hvorfor ikke bare si det i tråden, liksom? Ofte er det jo en videreføring av den diskusjonen/prikken som utløser denne "pm-skriver-trangen".

Jeg undrer meg over dette, da disse pm'ene sjeldent er annerledes enn det den samme/de samme personene sannsynligvis ville ha skrevet i en videreføring av diskusjonen i den aktuelle tråd, eventuell hevnprikk/tilbakegivelseprikk. Gosh, for et språk!

Hvorfor diskutere to plasser egentlig, angående samme tema, men på "bakrommet"? For å liksom få en "mer personlig uttalelse".
Jeg er ikke mindre ærlig, frittalende, meningsforandrende, eller hva man måtte ønske pr pm enn i forumet... :undrende:

Hva mener dere? Hvordan tenker dere angående dette? Hva gjør dere selv? Og ikke?

:kjør debatt:

P.S.
Vennligst, ingen pm angående dette. Ta det her i tråden!

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 22:52   #2
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pm'er. Hvordan bruker dere dem? Og ikke...

Jeg er ingen PM dame.
Eneste gangen jeg bruker det er omtrent når det gjelder kjøp og salg.

Ting som angår en diskusjon blir skrevet i tråden, og har ikke noe i en PM å gjøre synes jeg.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 22:53   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pm'er. Hvordan bruker dere dem? Og ikke...

Jeg bruker PM hvis jeg vil "snakke" med en bestemt person, og ikke med hele forumet.
Så enkelt kan det vel sies.

Jeg bruker ikke PM så ofte, men det hender. Godt å prate litt mer privat noen ganger, eventuelt gjøre seg ferdig med diskusjoner eller lignende via PM hvis det ikke passer å ta det offentlig i tråden.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 22:55   #4
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pm'er. Hvordan bruker dere dem? Og ikke...

Tror du skriver litt andre innlegg enn meg. Jeg har aldri fått noen PMer angående noen av tråder, annet enn spørsmål til medisinske tråder. Hovedbulken kommer fra kjøp/salg-meldinger samt kaffedate-avtaler.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 22:59   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pm'er. Hvordan bruker dere dem? Og ikke...

Haha, sånne latterlige PMer har jeg verken sendt eller fått (jo jeg har sendt et par i min ferske tid på NM, da ryktesystemet var helt nytt ).
Jeg bruker PMer til å kommunisere litt med folk jeg "kjenner", til å spørre om ting som ikke angår andre på forumet osv. De fleste PMene jeg har sendt og mottatt her inne har handlet om vektoperasjoner, der folk har spurt meg om råd. Det synes jeg bare er positivt og bruker endel tid på å svare.

Ja og så har jeg sendt og fått endel PMer når det gjelder kjøp og salg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 22:59   #6
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pm'er. Hvordan bruker dere dem? Og ikke...

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Tror du skriver litt andre innlegg enn meg.

Det er meget mulig.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 23:00   #7
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pm'er. Hvordan bruker dere dem? Og ikke...

Foreløpig virker det som om at mange av dere tenker som meg...Men pm'ene kommer likevel...:spent:

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 23:00   #8
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pm'er. Hvordan bruker dere dem? Og ikke...

Jeg bruker PM personlig med folk jeg kjenner godt, eller i forbindelse med kjøp/salg. Jeg har aldri sendt PM av den typen du beskriver. Har fått syte-PM i forbindelse med avfyrt rødprikk, det var riktignok på et annet forum.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 23:04   #9
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pm'er. Hvordan bruker dere dem? Og ikke...

Sånne PM-er kan jeg ikke huske å ha fått. Og jeg har definitivt ikke sendt noe slike. Derimot har jeg fått noen av typen "Er du den og den?", "Kan jeg spørre mer inngående om det du skrev om i den og den tråden?" osv. Og slike henvendelser høres selvsagt hjemme i PM.

Forøvrig er det litt kjøp og salg og ellers i all hovedsak meldinger fra folk jeg kjenner privat.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 23:04   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pm'er. Hvordan bruker dere dem? Og ikke...

Nå har ikke jeg sendt deg noen Pm, men jeg kunne jo kjapt ha gjort det hvis vi var uenige og jeg følte at det var bedre å ta diskusjonen oss i mellom.

Folk som velger å Pm'e pga røde prikker er vel folk som syns røde prikker er skikkelig ubehagelige regner jeg med.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 23:08   #11
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pm'er. Hvordan bruker dere dem? Og ikke...

De PM-ene jeg får er stort sett fordelt mellom tre typer. Den ene er moderatorting ("kan du slette/flytte denne tråden" og denslags). Den andre er kommentarer fra folk jeg ikke kjenner så godt, gjerne på ting som har vært sagt i en tråd, og som de vil si noe om eller spørre om og ikke har lyst til å ta offentlig. (Ting som "jeg har ikke lyst til å fortelle alle om det, men jeg har også opplevd noe slikt" og "jeg så at du er fra Tromsø og ble nysgjerrig: kjenner du NN?".) Den tredje varianten er meldinger fra folk jeg kjenner, enten om diskusjoner i forumet eller om helt andre ting (kinoavtaler eller annet) - meldinger som forsåvidt like gjerne kunne vært sendt på mail eller MSN (hvis jeg hadde brukt MSN, da). Sinte PM-er, eller PM-er med krav om forklaring på prikker, har jeg derimot aldri fått.

Jeg tror så å si alle PM-ene jeg sender selv er enten svar på meldinger jeg har fått eller meldinger til folk jeg kjenner fra før.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 23:11   #12
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pm'er. Hvordan bruker dere dem? Og ikke...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Haha, sånne latterlige PMer har jeg verken sendt eller fått.
Jeg bruker PMer til å kommunisere litt med folk jeg "kjenner", til å spørre om ting som ikke angår andre på forumet osv.

Ja og så har jeg sendt og fått endel PMer når det gjelder kjøp og salg.

Signerer dette.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 23:14   #13
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pm'er. Hvordan bruker dere dem? Og ikke...

Jeg bruker det til kjøp og salg, privat kommunikasjon med venner, og av og til hvis jeg prikker litt kjapt og ikke får fullført prikken så sender jeg en PM for å si hva jeg hadde tenkt å si.

Jeg får det samme i retur

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 23:17   #14
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pm'er. Hvordan bruker dere dem? Og ikke...

Jeg avtaler sosiale sammenkomster via PM, og sånne litt mer personlige, dyptgående ting. SinnaPM'er har jeg ikke sendt, og har ikke fått heller. Jeg provoserer tydeligvis ikke nok.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 23:43   #15
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pm'er. Hvordan bruker dere dem? Og ikke...

Hvor er de som sender sånne, da?
:sjekker pm:

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 23:43   #16
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pm'er. Hvordan bruker dere dem? Og ikke...

Borte...

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 23:44   #17
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pm'er. Hvordan bruker dere dem? Og ikke...

Du får sende en Pm og spørre.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 23:46   #18
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pm'er. Hvordan bruker dere dem? Og ikke...

Ja?

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 23:47   #19
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pm'er. Hvordan bruker dere dem? Og ikke...

Jeg har nok slettet dem...

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 23:57   #20
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pm'er. Hvordan bruker dere dem? Og ikke...

Jeg bruker hovedsaklig pm til kjøp og salg og nære venner, men også til mer inngående forklaringer eller beretninger om ting jeg ikke ønsker å ta åpent i forumet. Og så har jeg vel noen ganger sendt en pm i tillegg til prikk, hvis jeg ønsker å kommentere mer enn det er plass til å skrive i prikken.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no