Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Likestilling

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-07, 18:51   #1
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Likestilling

Hvorfor er det så mange som skriker så jævlig høyt om likestilling? Er dere virkelig interessert i å være akkurat like en mann? For det er jo det betydningen er; at kjønnene er likestilte, nemlig like hverandre.

Likeverd, derimot, at både menn og kvinner har like stor verdi, er for meg noe helt annet enn likestilling. Jeg kunne aldri i livet tenkt meg en verden med likestilling. Jeg vil at menn skal være Menn, mens stor bokstav. Jeg syns verden vil bli fattigere om ikke det kan være gentlemen der ute som åpner dører, bærer tunge kofferter og er sin rolle bevisst, UTEN å være diskriminerende ovenfor kvinnen. Jeg må si at jeg ikke helt forstår rødstrømper og ottar-idioter som på død og liv skal ha likestilling. Jeg antar at alle dere ikke er det minste interessert i å ha en mann som gjør ting som en mann fra gammelt av "skal" gjøre, som nevnt over.

Nei, takke seg til likeverd. At en kvinne og en mann får likt betalt for samme jobb, at en kvinne og en mann blir sett på som like egnet til å ta seg av barna sine, at en kvinne og en mann en dag slipper å måtte kjønnskvoteres inn, nettopp fordi bedrifter innser at det ikke er en kuk som skaper verdi.

Men likestilling, nei. Selv om jeg kan fantasere om hvordan det ville vært å ha en penis mellom beina, så er jeg ikke det minste interessert i å ha en.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 18:53   #2
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Likestilling

Det høres ut som om du har en ganske snodig definisjon av likestilling.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 18:54   #3
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Likestilling

Jeg ser det slik. Å være likestilt er for meg å være lik. Make. Samme.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 18:55   #4
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Likestilling

Ja, ja, deg om det.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 18:57   #5
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Likestilling

Ja, tenk. Å jamstille noe, å stille noe likt, betyr for meg at de fyller samme funksjon, at de fungerer likt. Noe menn og kvinner ALDRI vil gjøre, nettopp fordi vi er for ulike.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 18:59   #6
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Likestilling

Javel, da har du din egen definisjon av begrepet. Jeg og mannen min er likestilte. Vi er ikke like. Jeg og venninnene mine er også likestilte. Vi er ikke like.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 19:00   #7
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Likestilling

Jeg tror jeg og Sitronen er ganske forskjellige, tross manglende penis på begge.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 19:02   #8
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Likestilling

Er du sikker på at du i det minste ikke har en enorm klitoris?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 19:04   #9
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Likestilling

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Er du sikker på at du i det minste ikke har en enorm klitoris?

Klitorissammenligningskonkurranse?

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 19:05   #10
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Likestilling

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hvorfor er det så mange som skriker så jævlig høyt om likestilling? Er dere virkelig interessert i å være akkurat like en mann? For det er jo det betydningen er; at kjønnene er likestilte, nemlig like hverandre.

Likeverd, derimot, at både menn og kvinner har like stor verdi, er for meg noe helt annet enn likestilling. Jeg kunne aldri i livet tenkt meg en verden med likestilling. Jeg vil at menn skal være Menn, mens stor bokstav. Jeg syns verden vil bli fattigere om ikke det kan være gentlemen der ute som åpner dører, bærer tunge kofferter og er sin rolle bevisst, UTEN å være diskriminerende ovenfor kvinnen. Jeg må si at jeg ikke helt forstår rødstrømper og ottar-idioter som på død og liv skal ha likestilling. Jeg antar at alle dere ikke er det minste interessert i å ha en mann som gjør ting som en mann fra gammelt av "skal" gjøre, som nevnt over.

Nei, takke seg til likeverd. At en kvinne og en mann får likt betalt for samme jobb, at en kvinne og en mann blir sett på som like egnet til å ta seg av barna sine, at en kvinne og en mann en dag slipper å måtte kjønnskvoteres inn, nettopp fordi bedrifter innser at det ikke er en kuk som skaper verdi.

Men likestilling, nei. Selv om jeg kan fantasere om hvordan det ville vært å ha en penis mellom beina, så er jeg ikke det minste interessert i å ha en.

Jeg er ikke opptatt av likestilling, men likeverd.

Det er ikke viktig for meg å ha grønn og rød dame-lys på fotgjengerovergang, det er ikke viktig for meg å skru bil, mens en mann skal stryke klær. Det er en masse såkalte kvinnegreier jeg vil ha i fred og vil kunne få lov til å gjøre i fred uten at noen mann skal blande seg inn for at det skal være likestilling.

Men; man skal ha lik betaling for likt arbeid, man skal behandles med samme respekt uavhengig av kjønn. Samtidig skal man kunne verdsette den forskjellen som er mellom kjønnene og at man har forskjellige egenskaper uten at det da skal brøles om at det ikke er likestilling.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 19:06   #11
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Likestilling

Skjønte spørsmålet men ikke problemet Om man er likestilt forstår jeg med likeverdt i mine øyne, og ikke at man ser lik ut. Så jeg har aldri skjønt det slik at man skal oppføre seg eller se like ut. (Da ville det jo ha hette homostilling som er to av samme kjønn, og ikke likestilling )

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 19:07   #12
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Likestilling

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Er du sikker på at du i det minste ikke har en enorm klitoris?



Jeg og mannen er likestilte, og min klitoris kan på ingen måte sammenlignes med hans penis. Heldigvis!

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 19:13   #13
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Likestilling

Alt bunner jo da ut i hva man selv definerer som likestilling.

Her er Wikipedias definisjon, som stemmer overens med det jeg mener er likestilling:

Sitat:

Likestilling er den ideologiske ideen om alle skal ha lik stilling i samfunnet.
Likestilling er blant annet aktuelt på områdene kjønn, rase, religion og seksuell orientering. Dette innebærer blant annet for kjønn at:

  • Begge kjønn skal få slippe til i arbeidslivet og i alle stillingstyper.
  • Begge kjønn skal være representert likt i alle maktsentra som f.eks. regjering, storting, bedriftsstyrer og utvalg.
  • Begge kjønn skal få omtrent lik lønn for likt arbeid.
  • I barnefordelingssaker skal kvinner og menn i like stor grad bli idømt foreldreansvaret for barna.
  • At begge kjønn må utføre samfunnstjeneste, som f.eks. militærtjeneste.

Står ikke noe her om at man skal se like ut og være like?

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 19:13   #14
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Likestilling

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.



Jeg og mannen er likestilte, og min klitoris kan på ingen måte sammenlignes med hans penis. Heldigvis!


Det var da endelig godt å høre

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 19:15   #15
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Likestilling

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.



Står ikke noe her om at man skal se like ut og være like?

To ulike kjønn, kan etter min mening, aldri stilles 100% likt. Dette pga f.eks ulik fysikk. At de skal ha lik verdi er noe som ikke påvirkes av kjønnsbestemte forskjeller.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 19:18   #16
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Likestilling

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

To ulike kjønn, kan etter min mening, aldri stilles 100% likt. Dette pga f.eks ulik fysikk. At de skal ha lik verdi er noe som ikke påvirkes av kjønnsbestemte forskjeller.

Det å stille likt i samfunnet (=ha lik verdi) har da ingenting å gjøre med fysikk å gjøre!

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 19:31   #17
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Likestilling

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

Det å stille likt i samfunnet (=ha lik verdi) har da ingenting å gjøre med fysikk å gjøre!

Rett og slett. Det ligger ingen penismisunnelse i å kreve like rettigheter og muligheter.

Her synes jeg du er helt ute på viddene Sitron.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 19:33   #18
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Likestilling

Ikke mitt problem at du tolker ting annerledes enn meg, jeg sier ikke at du er på viddene av den grunn, ærlig talt.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 19:35   #19
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Likestilling

Likestilling = Rettferdighet.
Samme rettigheter, samme plikter, samme muligheter.

Enkelt og greit.
Det har absolutt ingenting med fysikk å gjøre!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 19:36   #20
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Likestilling

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Er dere virkelig interessert i å være akkurat like en mann?

Det er jo aldri det som har vært tema?
Det er da ikke det kvinnekampen er til for? Det er ikke derfor vi har fått stemmerett, rett til utdannelse, rett til å tale for oss selv!

Men jeg vil ha samme rettighetene som en mann. Og han skal ha de samme som meg. Det går like mye begge veier.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no