Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Oppringt av LUB

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-07, 11:14   #1
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Oppringt av LUB

Er det noen som er kjent med denne organisasjonen?
Landsforeningen uventet barnedød.

http://www.lub.no/

De spurte om støtte, en engangsstøtte på 300,- + porto 15,- for sending av giro. Jeg spurte om jeg ikke bare kunne få et kontonummer, men det kunne jeg ikke pga noen lodder som de skulle sende meg. JEg sa at jeg ikke ville ha lodder, men vil gjerne støtte dem.

Noen her som har takket ja til det samme ?
Har det kommet noen flere ting i posten etterpå?

Syns det var ekkelt, i.o.m. at jeg har en liten jente selv...får vondt i meg av å tenke på foreldre som har mistet et barn.

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 11:16   #2
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppringt av LUB

Er ikke dette Landsforeningen mot/for Krybbedød i ny drakt? De er jo svært omdiskutert når det gjelder ekle telemarketingmetoder.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 11:18   #3
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppringt av LUB

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Er ikke dette Landsforeningen mot/for Krybbedød i ny drakt? De er jo svært omdiskutert når det gjelder ekle telemarketingmetoder.


Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 11:18   #4
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Oppringt av LUB

Krybbedød foreningen i ny forkledning.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 11:19   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppringt av LUB

Joda, det er de samme. Som "helt tilfeldig" ringer forholdsvis nybakte foreldre for å få støtte.

Det er jo absolutt en organiasasjon det er verdt å støtte, men de driver desverre med ganske lugubre innsalgsmetoder.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 11:19   #6
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppringt av LUB

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Er ikke dette Landsforeningen mot/for Krybbedød i ny drakt? De er jo svært omdiskutert når det gjelder ekle telemarketingmetoder.

Jo, det er dem. Jeg er overrasket over at jeg ikke har hørt fra dem mens jeg var gravid eller etter at jeg fødte - trodde de ringte alle på det mest sårbare tidspunkt.

Dette med lodd irriterer meg også. Landsforeningen mot stoffmisbruk opererer på samme måte. Jeg ville absolutt foretrekke å overføre en sum som passet meg, men de insisterer på loddsalg. Og har man først kjøpt, ringer de gjerne flere ganger i måneden og maser om nye lodd.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 11:26   #7
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppringt av LUB

Godt formål, men usmakelige metoder.
Jeg foretrekker generelt å støtte på en måte som passer meg, på et tidspunkt som passer meg.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 11:34   #8
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppringt av LUB

Ja, de ringte meg på den datoen jeg hadde oppgitt som termin da jeg meldte meg inn i Liberoklubben. Jeg var i fødsel og ble litt arg.

De to neste gangene jeg var gravid lot jeg være å melde meg inn i Liberoklubben, og har ikke hørt fra dem igjen.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 11:46   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppringt av LUB

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg foretrekker generelt å støtte på en måte som passer meg, på et tidspunkt som passer meg.

Jupp. Lite avsporing; Redd Barna har nemlig også begynt med en litt sær salgstaktikk: Stand i butikk, spør om jeg vil ha info, jeg svarer ja fordi jeg faktisk er oppriktig interessert, står og hører på 5 minutter med info fra dama med utålmodig barn i armen, men må fylle ut papirer om fast månedstrekk før jeg kan få infobrosjyren!!
Hæ? Den var nemlig så fin at de ikke kunne gi den til hvem som helst. Neivel. Ble dårlig med støtte til Redd Barna da gitt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 11:47   #10
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oppringt av LUB

Det stakk godt i meg iallfall. Der ligger min lille jente å sover på sofaen og de snakker om krybbedød og at de som ikke har opplevd det ikke kan forstå det Og at de som har opplevd det trenger noen likesinna å snakke med, og at de skulle danne gruppesamtaler og dette trengte de støtte til. SYnes jo det er fint å støtte, har sagt ja, men hvorfor kunne jeg ikke bare overføre direkte på konto? Han som ringte sa at jeg ikke kom til å få oppfølgingslodd, og satte meg over til sjefen for å bekrefte min godkjennelse. HUn sa også at jeg ikke skulle få noen oppfølgingslodd og at 15,- for porto var vel ingenting å betale(?) for loddene.... Jeg vil jo ikke ha lodd..

Menmen...jeg sa nå ja til å støtte dem med 300 + 15 kroner...
Er vel dømt til å få telefonselgere/sponsing hele livet nå....

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 13:44   #11
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppringt av LUB

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

HUn sa også at jeg ikke skulle få noen oppfølgingslodd og at 15,- for porto var vel ingenting å betale(?) for loddene.... Jeg vil jo ikke ha lodd..

Menmen...jeg sa nå ja til å støtte dem med 300 + 15 kroner...
Er vel dømt til å få telefonselgere/sponsing hele livet nå....

Poenget er vel at de som ringer deg tar ut lønnen sin fra det du gir. Det er klart de ikke vil gi deg et kontonummer - det tjener jo ikke de noe på. Det er ganske kjipt når man vil støtte en god sak og en god porsjon av det man gir faktisk går til telefonselgeren.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 13:51   #12
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppringt av LUB

Godt poeng, Skilpadda.
Jeg ble så eitrende forbanna på en fyr som ringte fra den foreningen, dvs han var jo fra et telemarketingfirma, men han snakket som om han personlig hadde redusert antallet krybbedød de siste årene.
"Vi har sørget for at det forskes mye mer" etc.
Vi? Et telemarketingfirma på sørlandet?

Han var fryktelig innpåsliten, jeg nekter å støtte sånne folk. Da setter jeg mye heller penger rett inn på konto til foreningen selv.

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 14:15   #13
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppringt av LUB

I det siste har de ringt meg MINST en gang i uken.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 14:37   #14
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.735
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppringt av LUB

Jeg kjenner jeg blir like opprørt hver gang vi diskuterer dette. (det er minst en slik tråd i uka på de forumene jeg henger på).

Ingen er vel uenige i at det er en god sak å støtte.
Alle foreldres verste mareritt er vel noe alle har tenkt på til tider.
Jeg har vært på kurs i regi av LUB, men er ikke medlem siden min sønn døde av sykdom, og der har jeg tatt opp dette med salgsmetodene.
Dette er et problem hele organisasjon er klar over, lei seg for og som de prøver å rette opp i.
Dessverre viser det seg gang på gang at dette skjer og at de ringer gravide og nybakte mødre fremdeles.

Jeg VET hvor sårt disse pengene trengs, jeg har sett med mine egne øyne hvor mye denne organisasjonen kan utrette. Jeg har lest forskningsrapporter de har fått istand, jeg vet også hvor viktig slike kurs er for foreldre som så sårt trenger hjelp.

Grunnen til at jeg blir lei meg hver gang jeg leser dette er fordi det er så mange som kategorisk avviser hele foreningen på bakgrunn av metoder et telemarketing-selskap står for.
Hvorfor foreningen ikke har klart å få bukt med problemet etter så mange år er utenfor min fatteevne, men det forandrer fremdeles ikke det faktum at det er viktig å støtte opp.

Forresten finnes det en annen organisasjon man kan støtte hvis man av prinsipp ikke vil støtte LUB, nemlig Et barn for lite

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 14:39   #15
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv
 
Lizzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.498
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oppringt av LUB

De har vært ekstremt aggresive i det siste og jeg har flere ganger gitt beskjed om at jeg betaler når jeg har lyst til å betale. Jeg syns det er ubehagelig når de ringer så ofte for det er jo en sak jeg gjerne støtter, men ikke fordi de driver meg til det...

Nå har jeg sjekket hvor lett det er å gi bidrag på nett, så jeg tror jeg gjør det jeg, så kan jeg avvise innpåslitne telefonselgere med ren samvittighet!

__________________
Lizzie
junior, desember 04 og Poden, september 07

Sist redigert av Lizzie : 26-01-07 kl 14:44. Årsak: Tillegg
Lizzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 15:54   #16
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Oppringt av LUB

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Poenget er vel at de som ringer deg tar ut lønnen sin fra det du gir. Det er klart de ikke vil gi deg et kontonummer - det tjener jo ikke de noe på. Det er ganske kjipt når man vil støtte en god sak og en god porsjon av det man gir faktisk går til telefonselgeren.

Det betyr at vi kan ta et bevisst valg - si nei til telefonselgeren, lete opp kontonr. direkte på nett og betale inn. Da støtter vi formålet, men ikke salgsmetodene.

Dette gjelder forøvrig alt telefonselgere selger. :hater telefonsalg:

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 16:24   #17
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppringt av LUB

Jeg syns disse er plagsomme, folk er så opplyst om at de finnes at om en ønsker støtte dem, så vet en hvor å finne dem.
Telefonsalg er noe jævla møkk, jeg ber alle telefonselgere dra der pepperen gror. Eller jeg spør selgeren om selgerens privat nummer, så skal jeg ringe tilbake sånn rundt middagstider. Da legger de som oftest fort på.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 22:26   #18
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppringt av LUB

Jeg burde absolutt vært medlem da Nicholas døde i krybbedød men av en eller annen grunn har jeg ikke blitt det.
Har aldri blitt oppringt av de før når gutta mine ble født men måten de driver på er jo usmakelig.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 23:05   #19
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppringt av LUB

Apropos:
Om telefonselgere på NRK lørdag kveld (fakta på lørdag eller noe)..


Jeg støtter mange gode saker hvert år. Men ikke via plagsomme telefonselgere.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no