Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sorterer dere søppel?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Sorterer dere søpla?
Ja 71 83,53%
Nei (spesifiser gjerne i tråd) 2 2,35%
Kommer an på 7 8,24%
Det er ikke sortering i vår kommune 7 8,24%
Annet 1 1,18%
Søppelpoll 0 0%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 85. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-07-08, 10:26   #41
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sorterer dere søppel?

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

denne hentes 1 gang i måneden. Glass og metall leverer vi selv.
Jeg leste nylig at nordlenningene er de flinkeste til å sortere søppel.


Heldig dere som har plast innsamling.

Men jeg er glad vi har bare en dunk. plus papri dunk\sekk.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 12:40   #42
lalill
Ute av produksjon
 
lalill sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 647
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Sv: Sorterer dere søppel?

Her har me ein dunk til restavfall og ein til papir, i tillegg sorterer me papp, glas og hermetikkboksar. Til hausten skal kommunen begynna med plast-sortering, det er eit sakn her!

Er ikkje kompostering ein invitasjon til skadedyr i tettbygde strøk? Eg har det oppe til vurdering, men eg har fått motstridande råd.

__________________
des 2007, april 09.
lalill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 15:27   #43
Snurr
Sjenert
 
Snurr sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 19
Snurr har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Sorterer dere søppel?

Vi sorterer i: spesialavfall, papir, plast og vanlig restsavfall.

__________________
3 herlige kranglefanter.
Snurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 15:37   #44
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sorterer dere søppel?

lalill: Jeg har forstått det dithen at en varmkompostbinge er innbruddssikker. (Kaldkompost, derimot!)

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 17:03   #45
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sorterer dere søppel?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Her i byen har vi bare én søppeldunk, men i den kaster vi avfallsposer i fem ulike farger, så blir det sortert på mottaket. Så jeg har fem bøtter i benkeskapet: Plast, papir, kartong, mat- og restavfall.

Samme by, men vi har ikke søppeldunk, men søppelsug.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 17:24   #46
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.738
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sorterer dere søppel?

Ja, vi sorterer. Matavfall, papir, plast, restavfall og glass/metall. Det var trøblete i starten, men nå fungerer det veldig fint.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 18:57   #47
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sorterer dere søppel?

Vi sorterer ut plast, metall, glass og papir. Papir blir hentet 1 gang pr. mnd, og de andre tingene må leveres i containere som står utplassert et par steder. Restavfall hentes som vanlig. Vi savner å kunne gå og putte i hvertfall plast i container i nærheten. Papir, glass og metall tar vi med på kveldsturen med bikkja, da de containerene er i gangavstand herfra.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 19:21   #48
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sorterer dere søppel?

Svarte KOMMER ANN PÅ... jeg sorterer papp/papir og vanlig søppel.. orker ikke gå inn for å sortere matavfall, metall og slikt..det er ikke lagt opp til det her hvor jeg bor og jeg har ikke bil til å frakte det noe sted.. Jeg har et vanlig bosspann og et bosspann for papp/papir og dermed blir det til at jeg sorterer det. ikke noe mere.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 23:28   #49
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sorterer dere søppel?

Jeg sorterer i følgende kategorier, takket være hjemkommunen:

- papir
- matavfall/biologisk
- resten
- glass
- farlig avfall

Og så panter jeg flasker og sånn. Jeg er ikke kommet i gang med å separere plast ennå. Dessverre. :noterer:

Det er et sjokk for meg å komme til Oslo, der de fleste jeg kjenner har én - 1 - søppeldunk. Til alt!

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 10:31   #50
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sorterer dere søppel?

Hm. Tja. Joda. Vi sorterer. Men ikke fullt ut. Vi skal sortere ut papir/papp, glass/metall, matavfall og restavfall. Men i praksis må jeg innrømme at vi ikke alltid er så flinke. Vi sorterer ut papir/papp, men glass og metall... etter vi fikk streng instruks fra borettslaget om at alt av glass og metall skal VASKES før innlevering (var ikke nok at syltetøyglasset var tomt, det måtte faktisk vaskes), så hender det ofte at glass og metall går i rest, ja.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 10:40   #51
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sorterer dere søppel?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

etter vi fikk streng instruks fra borettslaget om at alt av glass og metall skal VASKES før innlevering (var ikke nok at syltetøyglasset var tomt, det måtte faktisk vaskes), så hender det ofte at glass og metall går i rest, ja.

Er det så vanskelig å vaske det, da? Jeg er verdens lateste person, men det koster meg lite å kjøre glass og metall en runde i oppvaskmaskina før det leveres. No problem.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 10:52   #52
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sorterer dere søppel?

Nei

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 11:27   #53
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sorterer dere søppel?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Er det så vanskelig å vaske det, da? Jeg er verdens lateste person, men det koster meg lite å kjøre glass og metall en runde i oppvaskmaskina før det leveres. No problem.

Jeg gidder ikke. Rett og slett. Jeg pleide å skylle av, men det var ikke godt nok. Stå og vaske lokkene fra makrell i tomatboksene, liksom. Nei.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 12:07   #54
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sorterer dere søppel?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Er det så vanskelig å vaske det, da? Jeg er verdens lateste person, men det koster meg lite å kjøre glass og metall en runde i oppvaskmaskina før det leveres. No problem.

Det er godt mulig jeg har missoppfattet noe men som jeg har skjønt det går vinningen opp i spinningen hvis man bruker varmtvann til å skylle/vaske tomembalasje. Så lenge man bare bruker varmtvann til å vaske med kunne man i fra et miljøsynspunkt like godt ha kastet det rett i søpla. Det lærte i hvert fall vi på søppelskolen i kommunen.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 12:17   #55
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sorterer dere søppel?

Den skjønner, jeg. Men å kjøre det gjennom oppvaskmaskinen sammen med det andre, kan jo ikke gjøre noe skade, vil jeg tro. Men jeg vasker ikke makrellbokser, jeg heller, altså. Så jeg er ingen søppelsorteringsengel.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 12:20   #56
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sorterer dere søppel?

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Det er godt mulig jeg har missoppfattet noe men som jeg har skjønt det går vinningen opp i spinningen hvis man bruker varmtvann til å skylle/vaske tomembalasje. Så lenge man bare bruker varmtvann til å vaske med kunne man i fra et miljøsynspunkt like godt ha kastet det rett i søpla. Det lærte i hvert fall vi på søppelskolen i kommunen.

Det var samme beskjed som vi fikk via borettslaget. Når ikke ALT av glass og metall var SKIKKELIG rengjort, så tok de seg ikke bryet med å sortere - ingenting ble gjenvunnet. Og så blir jeg litt sånn... ... vi skal "få lov til" å ta oss bryet med å sortere søpla. Ja, til og med vaske den. Hvorfor? Jo for at avfallsselskapet skal tjene penger. Men renovasjonsavgiften, den bare stiger. Og avstanden til innleveringsstedet bare øker. Og skulle vi en gang glemme å skylle drikkekartongen, eller glemme å vaske leverpostei-bokse-lokket, ja så går ingenting i hele containeren til gjenvinning. Og da blir avfallsselskapet sure, og sender ut "hyggelige" brev til abonnentene og forteller at hvis vi ikke NÅ slutter å ha "urent" avfall i containerne, da vil ikke søpla vår bli hentet! Så det så!

Jeg mener - hvor vanskelig kan det være for dem å rense glass og metall-avfallet? Merkelig nok greier jo bryggeriene å rengjøre flasker vi panter, og bruke dem om igjen.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 15:57   #57
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sorterer dere søppel?

Ikke forløpig - men vi flytter snart til et område hvor det er det!

  Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 18:09   #58
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sorterer dere søppel?

Vi sorterer matavfall, papir, papp, glass/metall og hardplast.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 20:35   #59
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sorterer dere søppel?

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

og hardplast.

og det leveres henne?

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no