Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Feilbestilt tøy ...

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-10, 21:21   #1
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Feilbestilt tøy ...

Jeg bestillte noen Odd Molly plagg fra en engelsk nettbutikk. Det ble litt krøll med bestillingen, så jeg måtte fylle handlekurven om igjen et par ganger.

Da jeg fikk bestillingsbekreftelsen (1 minutt etter at jeg bestillte) så jeg med en gang, at jeg hadde bestillt den ene toppen i feil størrelse. Jeg sendte straks mail for å bytte men hørte ingenting. En time senere fikk jeg bekreftelsen på, at orderen var sendt av sted. Jeg mailet igjen med en gang, men nei den kunne ikke stoppes mer.

Butikken foreslår at jeg returnerer toppen i feil størrelse når jeg har fått forsendelsen (antakelig om en tre ukers tid), så kan de bytte den til plagg i riktig størrelse som de har reservert til meg.

Min bekymring er nå: hva med fortolling ? Pakken fortolles jo idet den kommer inn i landet, og når den nye toppen kommer skal jeg ut med ny toll og fortollingsgebyr. Vi snakker her om en topp til 1190 NOK, dvs. den i feil størrelse vil koste en 300 kr. i MVA, og den i riktig størrelse 500 kr (blir jo fortollingsgebyr på over 200 kr). Er det en eller annen prosedyre jeg kan følge for å få tilbake toll over toppen som jeg sender i retur ? Ellers blir jeg nødt til å la hele forsendelsen ligge uavhentet - jeg gidder ikke betale dobbel toll og vil ikke kunne bruke toppen som er i feil størrelse.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 23:08   #2
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.056
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: feilbestillt tøy...

Du må få tollvesenet til å attestere returen.

http://toll.no/templates_TAD/Article...=NO#reparasjon

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 23:14   #3
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: feilbestillt tøy...

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Du må få tollvesenet til å attestere returen.

http://toll.no/templates_TAD/Article...=NO#reparasjon

Håpet vel at akkurat du ville lese denne. Men... skal jeg i min skarve fritid reise til et tollkontor med toppen og en haug papirer ? Dette blir nok for slitsomt...

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 11:59   #4
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.056
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Feilbestilt tøy ...

Dersom du lar være å hente ut den som er i feil størrelse så vil den bli returnert butikken skulle jeg tro. Og da slipper du vel å betale mva og fortollingsgebyr? Vil butikken da refundere deg beløpet på pakken uten noe styr?

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 21:49   #5
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Feilbestilt tøy ...

Ja, det sier de at de vil (de skrev akkurat at de likevel ikke har noen str. 3 til meg). Men jeg vil nå gjerne ha de andre tingene som er i pakken. Så betaler jeg returporto samt m.v.a., ialt en 400 kr. Kan prøve å selge toppen her først, da.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-10, 00:32   #6
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Feilbestilt tøy ...

Jeg har nettopp byttet noe fra en engelsk butikk. Fikk tollkrav, og etter at jeg sendte dialogen med butikken til KSU@posten.no ble pakken frigitt på dagen.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-10, 21:04   #7
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Feilbestilt tøy ...

Takk ! Dette var topp ! Da kan jeg igjen glede meg litt over de andre tingene...

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 23:40   #8
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Feilbestilt tøy ...

Jeg kan skrive fortsettelsen:

Rett før nyttår kom hentelappen med heftig tollregning (ikke bare gebyr og mva men også tollavgift, ialt NOK 1150 for en bestilling på GBP 2650, d.v.s. 43%). Jeg spurte mitt regionale tollkontor om hvordan jeg skulle gjøre m.h.t. plagget som jeg ikke ville ha, og fikk som svar at jeg skulle be speditøren om å ta det ut og returnere til avsender, og så innfortolle resten.

Siden posten nok næppe tilbyr den slags service, lar jeg pakken ligge uavhentet, så hele herligheten returneres til avsender og jeg får refundert hele kjøpesummen. Tror jeg dropper å la dem sende resten om igjen, med disse grådige tolltariffer.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!

Sist redigert av Muad'Dib : 04-01-11 kl 00:11.
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no