Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Planlegging av bad

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-17, 15:37   #1
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Planlegging av bad

Vi har et bad som er fra 1979, eneste endring jeg vet om er at det ble satt inn et billig dusjkabnett en gang. Planen har siden vi overtok her sommeren 2012 at "badet må vi ta" men gjennomfrøringsevnen til meg og min mann er ganske lav. Det utsettes stadig, dels pga økonomi og dels pga det praktisk (vi har jo ikke mer enn et bad i huset, vi har et gjestetoalett med vask men det er litt begrensende for en famlie på fem over tid da...)

Men nå har mannen bestemt at vi skal ta det til sommeren.
Vihar diskutert ra rimlige løsninger med å sette våtrommsplater på veggene, beholde gulvet med varmekabler og egentlig bare få inn ny dusj og et skap eller to, til full rehabilitering, og jeg vet enda ikke helt hva vi lander på.

Rommet har selvsagt ikke noe membran etter dagens standard, det er fliser på gulvet og våtromstapet på veggene. Så en del skal helt klart gjøres. Det er ikke stor fare for lekkasje ut i så mye annet der det ligger i kjelleren, men likevel.

Rommet er 2,5*2,15 meter og pr i dag er det innredet sånn
badet.PNG

Ved siden av dusjen står en stellekommode som nok ryker (yngstemor er 2,5 til sommeren så vi trenger ikke stellebord. Men kommode er ikke utenkelig) og over der henger det et par hyller. Mellom stellebord og veggen med vasken på står en liten hyllereol med 5 åpne hyller. Dette er ALT av oppbevaringsplass som finnes på badet, ikke et skap, ikke en skuff, ikke noe. Kommoden inneholder jo klær og bleier for yngstemor. Ikke en plass man kan putte sminke og deodorant og barbersaker og negleklipper og whatnot annet enn altså en glasshylle under speilet (lang glasshylle over vasken) og i kurver i de hyllene som er beskrevet. Det sier seg selv at det støver, og ser ekstremt rotete ut. Mitt sterke ønske for badet er SKAP rundt vasken og speilet

Gode ideer til å utnytte arealet mottas med takk. Jeg klarer ikke se så mange andre måter, ettersom vi egentlig ønsker å ha både dusj og badekar videre også.

(og tips til hvordan man overlever peroden uten badet et også velkomment. Ser ikke helt bort fra at vi flytter inn i kjelleren hos mine foreldre eller noe sånn...)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no