Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Anbefal meg et tykt garn

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-11, 09:50   #21
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg et tykt garn

Jeg heklet en kåpe i eskimo. Den holdt seg ikke og er nå kastet (etter ett år og bare middels bruk). Den ble grusomt nuppete.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 09:51   #22
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg et tykt garn

Drømmekåpa ble strikket i fritidsgarn av de fleste.

Jeg har akkurat strikket meg en jakke i alfa. Tykt garn sånn at det går fort. Litt dyrere enn fritidsgarn, men ikke så dyrt som alpakka.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 10:08   #23
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Anbefal meg et tykt garn

Fritida an var det ja.

  Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 10:18   #24
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg et tykt garn

Jeg trengte kanskje ikke å informere om det samme to ganger? Du fikk det med deg første gang, ikke sant?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 10:21   #25
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefal meg et tykt garn

Jeg elsker Kasjmir Alpakkaen til Sandnes
- men jeg har ikke prøvd den på ullprogram akkurat. Men har strikket hals til mann og Brun + heldress til minsten. Halsene har blitt godt brukt og de holder seg veldig fine.
Garnet koster rundt 70 kroner nøstet, så det er jo ikke det billigste.

Eskimo er etter min erfaring noe herk. Hatet å strikke med det, og stygt ble det

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 10:42   #26
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg et tykt garn

Jeg strikker en kåpe til lillesøster i Hubro. Veldig tykt og det går veldig fort å strikke.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 10:53   #27
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg et tykt garn

Dobbelt fritidsgarn på pinne ti? Det kan jo ikke være så vrient å strikke en sånn genser i hvertfall. Legg opp på rundpinne og strikk opp til litt over puppene, fell av foran og legg opp på egen pinne, strikk tyve cm og strikk sammen med resten av bolen og strikk resten av genseren. Sy fast "flapsene" på siden og sett på strikk på den innerste delen av fronten.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 11:16   #28
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg et tykt garn

Opprinnelig lagt inn av Smash, her.

Jeg strikker en kåpe til lillesøster i Hubro. Veldig tykt og det går veldig fort å strikke.

I Hubro? Det garnet har jeg siklet litt på, men lagt det fra meg hver gang fordi det anbefales "kun håndvask" og da har jeg pinglet ut.

Hva synes du om vaskingen?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 11:24   #29
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg et tykt garn

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Noen strikket sikkert kåpe i Eskimo. Jeg brukte Fritidsgarn tror jeg, eller Pt3. Tykke ullgarn som tover bare du ser på dem.

Hvis noen brukte Eskimo til kåpe vil jeg gjerne høre hvordan den holder seg. Entråds garn blir som sagt fort stygt og nupper lett.

Jeg strikket forresten kåpe til yngste også, da brukte jeg Drops Nepal, som er samme garn som Andes, bare tynnere.

drops nepal er det besteste garnet

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 11:25   #30
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg et tykt garn

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

drops nepal er det besteste garnet

Jeg har også nettopp gjort ferdig en hettevest til yngste i Nepal kom jeg på. Myk og god.

Så jeg ville gått for Andes.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 21:52   #31
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg et tykt garn

Opprinnelig lagt inn av him, her.

I Hubro? Det garnet har jeg siklet litt på, men lagt det fra meg hver gang fordi det anbefales "kun håndvask" og da har jeg pinglet ut.

Hva synes du om vaskingen?

Kåpen er ikke ferdig enda, mangler hetta. Visste ikke at håndvask anbefales, men ser ikke for meg at den trengs å vaskes så ofte. Den kommer ikke til å bli brukt på lekeplassen, mer sånn på besøk, i butikk og slikt. Det er mange nydelige farger, jeg endte opp med mørk lilla.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 22:16   #32
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg et tykt garn

Kashmir Alpakka. En drøm å strikke med også.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 11:27   #33
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Anbefal meg et tykt garn

Jeg endte med Andes, tusen takk for hjelpen.

Mens vi først er i gang, jeg strukket ulik farge på forstykket og bakstykket. Skal da vrangborden i halsen ha bakfargen bak og foranfargen foran, eller skal den ha bakfargen helt rundt? Vrangborden nede er delt.

Foranfargen rundt hele går ikke, er ikke nok garn.

(Og milde så fort det går. 54 masker på forstykket, det gikk på et par timer. )

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no