Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du klimaoptimist eller -pessimist?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvis du skal kjøpe hus: hvor høyt over havet er minimum for deg?
Tenker ikke over det - kult med egen strandlinje! 11 20,00%
Tar hensyn til dagens maksimale stormflo (ca 1,5-2 m) 4 7,27%
Følger NVE og TEK17 (dvs 2-3 m) 11 20,00%
Virker som om fastlandsbreene og grønlandsisen ryker (ca 10 m) 7 12,73%
Det blir nok temmelig ille, men ikke dommedag (ca 40-50 m) 10 18,18%
Dette går til helvete, all is kommer nok til å smelte. (80-100 m) 12 21,82%
Deltakere: 55. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-22, 09:37   #21
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 843
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Sv: Er du klimaoptimist eller -pessimist?

Jeg tror det går til helvete, men er usikker på hvor høyt havnivået kommer til å stige i min levetid. Jeg har også et lite håp om at det kanskje etterhvert gjøres grep som kan bremse utviklingen, men tror ikke det skjer før havnivået allerede er tydelig stigende også her omkring.
Bor bare noen få meter over havet, og er nok litt bekymret for at vi kan komme til å ha sjøen innover hagen i alderdommen om vi blir værende.
Vi planlegger å kjøpe leilighet om noen år, og da tenker jeg at vi kommer til å være bevisst på at den ligger i alle fall noen meter over havet, men usikker på hvor mange
Leser meg nok litt opp på utvikling og prognoser når det blir aktuelt.
Bor ellers et sted som ikke er utsatt for ras eller flom, og vil tenke på slike faktorer ved bytte av bosted.
Vaksine mot TBE vurderer jeg fortløpende, blir nok til at jeg tar den om ikke så lenge.
Vi dyrker ikke mat selv, men jeg synes det er veldig viktig å opprettholde, helst øke, innenlands matproduksjon.


Sist redigert av Linella : 13-02-22 kl 09:47.
Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-22, 09:41   #22
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du klimaoptimist eller -pessimist?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det skal sier at jeg ville være veldig mye mer bekymret for å bo tett på et stort vassdrag enn å bo ved havet. Issmelting og havnivåstigning er langsomme greier. Man rekker å flytte. Med god margin.
Flom derimot

Enig.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-22, 10:01   #23
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du klimaoptimist eller -pessimist?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det skal sier at jeg ville være veldig mye mer bekymret for å bo tett på et stort vassdrag enn å bo ved havet. Issmelting og havnivåstigning er langsomme greier. Man rekker å flytte. Med god margin.
Flom derimot

Enig i at flom er dritskummelt, og ikke bare i de store vassdragene. Med de nedbørsmengdene som plutselig kan komme på rare tidspunkter så kan små bekker utgjøre stor lokal fare. Og ihvertfall hvis landbruket fortsetter å legge ned - det er jo bøndene som holder vannveiene i orden.

Men havet kommer ikke til å stige fint og forsiktig det heller. Normalvannstanden gjør neppe de store byksa (selv om man faktisk kan få relativt brå effekter hvis isskjold kollapser, eller store oppdemte bresjøer plutselig finner en vei ut). Men det skumle er at stormfloa kan komme til å bli veldig mye større, og den kommer brått: https://energiogklima.no/to-grader/s...an-bli-vanlig/

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-22, 10:24   #24
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 956
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Er du klimaoptimist eller -pessimist?

Vi bur ca 50 moh og tenker at det ikkje er nok. Tippar me vil få storflo eller andre brå høgvannshendingar i løpet av dei neste 40-50 åra her.

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-22, 10:36   #25
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du klimaoptimist eller -pessimist?

Opprinnelig lagt inn av Effie, her.

Vi bur ca 50 moh og tenker at det ikkje er nok. Tippar me vil få storflo eller andre brå høgvannshendingar i løpet av dei neste 40-50 åra her.

50 meter ikke nok?

Hm. Jeg tenker vel at innen havet har steget bare noen få meter, vil vi har langt større problemer i verden enn problemer med vårt eget hus.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-22, 10:43   #26
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du klimaoptimist eller -pessimist?

Jeg bor omtrent 300 moh, og er mer redd for ekstremnedbør enn havstigning sånn for min egen del. Men jeg er veldig bekymret for fremtiden til ungene mine og til verden. Særlig når jeg ser hvordan Europa allerede behandler flyktninger.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-22, 10:43   #27
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du klimaoptimist eller -pessimist?

Jeg sjekket, og bydelen vi bor i er 80 meter over havet. Jeg tror det skal holde greit en god stund. Jeg er sånn passe pessimist og kommer ikke til å flytte ned til Bjørvika, men er nok hakket mer bekymret for kvikkleire flere steder i Oslo med økt nedbør.

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg bor omtrent 300 moh

Sikker? Nå husker jeg ikke helt hvor du bor, men trodde det området var på knappe 200 meter. Ikke at det har noe å si i denne sammenhengen, altså.

Edit: ser at ytterkantene av bebyggelsen i de bydelen er jeg tror det er, ligger nesten på 300 ja.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 13-02-22 kl 10:51.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-22, 10:48   #28
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du klimaoptimist eller -pessimist?

Er realist da, samtidig som jeg er optimist og hadde nok foretatt en risikoanalyse mht flom og kvikkleire om jeg kjøpte noe nær et vassdrag eller i de delene av landet hvor kvikkleire er utbredt. Og sannsynligvis ikke bosatt meg under Mannen eller tilsvarende bratte fjellsider heller. Det er en del boliger som helt tydelig ble bygget før risikoanalyser ble en pålagt del av reguleringsplanarbeidet.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-22, 10:54   #29
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du klimaoptimist eller -pessimist?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Sikker? Nå husker jeg ikke helt hvor du bor, men trodde det området var på knappe 200 meter. Ikke at det har noe å si i denne sammenhengen, altså.

Edit: ser at ytterkantene av bebyggelsen i de bydelen er jeg tror det er, ligger nesten på 300 ja.

Ja, og vi bor på den høyeste delen av området. Jeg sjekket bare hva høyden var for nærsenteret, som google sier er 250 moh, og så la jeg på litt, siden det er mye stigning opp til oss.

Hvor sjekker du dette?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-22, 10:57   #30
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du klimaoptimist eller -pessimist?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Ja, og vi bor på den høyeste delene av området. Jeg sjekket bare hva høyden var for nærsenteret, som google sier er 250 moh, og så la jeg på litt, siden det er mye stigning opp til oss.

Hvor sjekker du dette?

Googlemaps. Nå vet jeg jo ikke hvor du bor altså, så jeg tok bare og fant veien fra t-banen opp til en random adresse i skogbrynet opp mot der jeg vet det går bratt oppover i marka. Når du beregner gangtrasé, så forteller den med en graf hvilken høydemeter du starter og ender på.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-22, 11:02   #31
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du klimaoptimist eller -pessimist?

Flytter rett ved sjøen nå, 1.etg. Havnivå har jeg ikke tenkt på.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-22, 11:09   #32
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du klimaoptimist eller -pessimist?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Googlemaps. Nå vet jeg jo ikke hvor du bor altså, så jeg tok bare og fant veien fra t-banen opp til en random adresse i skogbrynet opp mot der jeg vet det går bratt oppover i marka. Når du beregner gangtrasé, så forteller den med en graf hvilken høydemeter du starter og ender på.

Det var en smart måte å gjøre det på, at jeg ikke tenkte på det. Det var faktisk mer stigning fra t-banen og opp enn jeg trodde, men om den regner fra t-banen under bakken er det jo ikke så rart, og da går det meste via heis.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-22, 11:16   #33
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du klimaoptimist eller -pessimist?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det var en smart måte å gjøre det på, at jeg ikke tenkte på det. Det var faktisk mer stigning fra t-banen og opp enn jeg trodde, men om den regner fra t-banen under bakken er det jo ikke så rart, og da går det meste via heis.

Sant! Gjorde samme her vi bor, så da fant jeg ut at vi bor 77 meter over havet, + at vi bor i 3. etasje. Jeg tror det holder en stund.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-22, 11:19   #34
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du klimaoptimist eller -pessimist?

Meter over havet tenker jeg ikke så mye på. Men det har slått meg at det er greit å ikke bo på gateplan med det ekstremnedbøren som vi opplever hvert år nå.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-22, 12:30   #35
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.008
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er du klimaoptimist eller -pessimist?

Takk for tips, Tallulah. Ikke dårlig tipping med 5 moh på feriehuset, det er 6.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-22, 14:25   #36
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du klimaoptimist eller -pessimist?

Skjønte ikke hvordan jeg fikk opp mov på googlemaps, for det kom ingen graf. Men bor heldigvis ikke helt nede i fjæra. og langt fra en elv/bekk. Er nok mer bekymret for flom en havet.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-22, 14:27   #37
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.733
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du klimaoptimist eller -pessimist?

Her oppe bor vel ca. 90% bare noen få moh. Vi bor 4 moh.

Vet ikke hva jeg tenker om det, men lever fint med det nå,

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-22, 14:28   #38
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du klimaoptimist eller -pessimist?

Fikk det til på PC, og bor 23 moh.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-22, 14:30   #39
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du klimaoptimist eller -pessimist?

Eller sikkert 25, for punktet jeg tok untgangspunkt i ligger ikke akkurat på null.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-22, 14:55   #40
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du klimaoptimist eller -pessimist?

Huset vårt ligger på kote 58-59. Så havstigning er ikke en problemstilling. Ikke kvikkleire heller. Den største faren er at naboens hage sklir ned til oss, etter perioder med ekstremnedbør, særlig på vinteren, når øverste laget i bakken tiner og fryser om hverandre. Evt at hagen vår sklir ned til naboen.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 13-02-22 kl 15:11.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no