Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Lynkurs i dansk

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-22, 11:38   #41
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lynkurs i dansk

Her må jeg bare legge inn denne klassikeren:
https://www.nrk.no/video/humor/dansk...0-7fb48cd9209d

Et par av mine kolleger er av og til på kurs i Danmark, og ene gangen hadde det vært riktig mye dansk skravling under middagen. Så han ene hadde sagt "Kamelåså!" til sin andre kollega. Danskene så ut som spørsmålstegn, men han fra Island som ofte jobber i Norge, begynte å le.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-22, 12:05   #42
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lynkurs i dansk

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Her må jeg bare legge inn denne klassikeren:
https://www.nrk.no/video/humor/dansk...0-7fb48cd9209d

Et par av mine kolleger er av og til på kurs i Danmark, og ene gangen hadde det vært riktig mye dansk skravling under middagen. Så han ene hadde sagt "Kamelåså!" til sin andre kollega. Danskene så ut som spørsmålstegn, men han fra Island som ofte jobber i Norge, begynte å le.

Mine tidligere danske kollegaer tok ikke spøken når jeg sendte dem Kamelåse klippet på YouTube. På Island har vi jo fortsatt dansk som et obligatorisk språk i grunnskolen i tillegg til engelsk. Helt merkelig at de ikke har byttet over til norsk for lengst.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-22, 12:09   #43
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lynkurs i dansk

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Mine tidligere danske kollegaer tok ikke spøken når jeg sendte dem Kamelåse klippet på YouTube. På Island har vi jo fortsatt dansk som et obligatorisk språk i grunnskolen i tillegg til engelsk. Helt merkelig at de ikke har byttet over til norsk for lengst.

Ja, når jeg hører hvordan islendingene strever med de danske lydene, mens de norske har de jo inne allerede, så er det ganske merkelig.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-22, 12:28   #44
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lynkurs i dansk

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det ER de jo også! Halv-fjers, liksom?! Unga der nede må da bli tenåringer før de lærer seg det der?!

De er jo logiske. Man ganger med tjue (tres e tre ganger 20). «Halv» er 10 mindre.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-22, 12:33   #45
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lynkurs i dansk

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

De er jo logiske. Man ganger med tjue (tres e tre ganger 20). «Halv» er 10 mindre.

Tja, logisk når man vet hva det baserer seg på. Men de har jo enkelt titallssystem opp til 40, så de har jo det også inne. Det enkle er ofte det bestem synes nå jeg.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-22, 12:33   #46
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.244
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lynkurs i dansk

Man kan avtale å uttale tall som siffer for å unngå misforståelser. Feks si fem fem istedenfor femtifem eller fem og halvtres.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-22, 12:44   #47
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lynkurs i dansk

Jeg synes hele sketsjen til Eia, Tufte-Johansen og Antonsen er ødelagt av den lydskrifttekstingen som ligger på et klipp på YouTube.

Kamelåså skal selvsagt skrives "kameloser". Og i følge min halvdanske nære, kan man ikke vise den til dansker med den underteksten.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-22, 12:50   #48
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lynkurs i dansk

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Riktig så ille er det nok ikke, men det er jo ikke rett frem akkurat. Det var først da jeg fikk forklaringa, altså tre snes blir til tres, fire snes til firs, etc. at jeg skjønte det. Før hadde jeg liksom bare pugget.

Pugging er sikkert like greit. For jeg blir stående å regne - hver gang.

De danskene vi jobber med er tydeligvis vant til problemstillingen, for de klarer å presiserer alltid like i etterkant. Typ: femognitti like etter at de har sagt femoghalvfems.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-22, 12:54   #49
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lynkurs i dansk

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Tja, logisk når man vet hva det baserer seg på. Men de har jo enkelt titallssystem opp til 40, så de har jo det også inne. Det enkle er ofte det bestem synes nå jeg.

Ja, jeg synes jo det er mer logisk å ikke gjøre det slik. Men særlig vanskelig er det heller ikke.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-22, 14:25   #50
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lynkurs i dansk

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Se franske tv-serier?
Etterpå vil dansk fremstå som svært enkelt.

Begynn med Hele og gutta! Den er selvforklarende.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-22, 14:36   #51
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lynkurs i dansk

Det var så lidt, sa alltid min gamle tante. Hun bodde i Danmark i 30 år før hun flyttet hjem igjen.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-22, 16:31   #52
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lynkurs i dansk

Rocker betyr motorsykkelbandemedlem. Kanskje ikke helt relevant i sammenhengen dere skal snakke, men man vet jo aldri.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-22, 16:40   #53
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lynkurs i dansk

Og knallert er moped.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-22, 16:52   #54
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lynkurs i dansk

Jeg bodde et halvt år i Danmark i nittenfemoghalvfems. En ting er sikkert, etter det halve året var min norsk helt på trynet, jeg skreiv norsk med dansk ordstilling, brukte ord og uttrykk som er helt ok på dansk, men bare helt teit på norsk.

Eks: Norsk kamerat spurte om jeg likte min nye sjef. Jeg: Ja, hun er riktig søt! Norsk kompis: Eh... jeg spurte ikke om hu var pen!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-22, 17:37   #55
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lynkurs i dansk

Du kan leie inn meg som tolk. Etter å ha forsøkt å bli forstått først på folkehøgskole (i nittenfemoghalvfems her også faktisk)og så i eks-svigerfamilien lærte jeg meg like godt bare dansk i stedet for det litt rare hybridgreiene jeg drev med på folkehøgskolen (bergensk med danske ord, liksom). Det sitter fortsatt ganske greit, det eneste som er litt upraktisk er at jeg ofte glir over til halv-dansk når jeg snakker med folk i jobbsammenheng, og det virker sikkert som om jeg prøver meg på å være litt festlig.

Ja nei, det hjalp ikke deg. Men du har fått mange gode tips! Jeg synes forresten ikke eldre dansker er noe flinkere til å forstå norsk enn yngre.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-22, 19:01   #56
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lynkurs i dansk

Synes dansk går greit, men det kan kanskje likevel være fint å vite at det er en ekte, ordentlig problemstiling at danske barn bruker lenger tid på å lære morsmålet sitt enn de andre skandinaviske barna, leste jeg et sted. Og det var fordi de sluker så mange lyder, slik at det talte ord skiller seg så mye fra det skriftlige, eller noe sånt. Slik sett kan det kanskje også hjelpe om de som skal ha framlegg har et skriftlig grunnlag, f.eks. på power point, at gruppearbeid leveres skriftlig, osv.

Har vært i et internasjonalt prosjekt hvor en av delegasjonene kom til kort språklig. Det hjalp veldig da vi endret opplegget til å be om skriftlige bidrag - for alle, egentlig.

Mange språkblomster fra Danmark er nevnt. For å legge til en: - Spørre om å få noe (f.eks. fra en servitør) og få til svar; «ja, det må du tro!»

Som betyr «gjerne, straks», men som for en nordmann fort kan høres mer ut som «yeah, right…»

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-22, 20:13   #57
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lynkurs i dansk

Eg har vore ein del saman med jevnaldrende dansker. Eg lærte fort at så lenge eg konsentrerte meg om ein og ein (og ikkje forsøkte å følge med med på 25 stykker som snakka i munnen på kvarandre …) gjekk det veldig greit. Blikkontakt og ansiktsmimikk gjer det mykje lettare å forstå, av ein eller annan grunn. Vi var fem nordmenn og 25 dansker som var saman i fire veker, og det var dei første fire dagane det var vanskeleg å følge med.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-22, 20:15   #58
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lynkurs i dansk

Og «jammen» og «neimen» er fyllord som «liksom» og «eh…». Og må ikkje tolkast som motsigelser.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-22, 20:26   #59
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lynkurs i dansk

Min favoritt-dansk-feelgood-enkel-serie er Beeing 29 på TV2 Play!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-22, 21:51   #60
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lynkurs i dansk

Etter dette kommer jeg jo bare til å ønske meg Ingling som fast medbrakt tolk, det høres kanonkoselig ut!

Jeg har gjort lekser.
https://snl.no/danske_tall

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no