Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Latinsk ordspråk

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-08, 21:06   #1
poseidon
Nybegynner
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 2
poseidon har et hav av muligheter foran seg
Tommel opp

Latinsk ordspråk

Heisan,

Jeg har fått en utfordring i fanget og håper noen kan hjelpe. Et latinsk ordspråk er problemet og jeg klarer tross mange forsøk ikke å stable det sammen til noe som lyder riktig. Det lyder som følger:visne mecum et bonis diebus et malis vivere.

Kan noen hjelpe ???

poseidon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 21:23   #2
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Latinsk ordspråk

Opprinnelig lagt inn av poseidon, her.

Heisan,

Jeg har fått en utfordring i fanget og håper noen kan hjelpe. Et latinsk ordspråk er problemet og jeg klarer tross mange forsøk ikke å stable det sammen til noe som lyder riktig. Det lyder som følger:visne mecum et bonis diebus et malis vivere.

Kan noen hjelpe ???

Vill gjettting

Visne: vil, ønsker, bestemt seg for?
mecum: form av vi/ med meg
et bonis: god, bra
diebus: form av dag tror jeg
et malis : dårlig, ondt
vivere: leve

Vi vil heller leve en god (nyttig) dag enn et dårlig liv?
Vi du leve en god dag med meg enn et dårlig liv (alene)?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 21:39   #3
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Latinsk ordspråk

Jeg er ganske sikker på at diebus er barn.
Og visne betyr du, mener jeg. Ellers er jeg og Esme enig.

__________________
Torden (03), Bris (05) og Lyn (07) + to ekstra (96 og 05)
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

Sist redigert av Eria : 15-07-08 kl 21:48.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 21:49   #4
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Latinsk ordspråk

Du og jeg bør få et godt barn i dette onde livet, eller noe sånt.

__________________
Torden (03), Bris (05) og Lyn (07) + to ekstra (96 og 05)
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 21:50   #5
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Latinsk ordspråk

Jeg tipper at det betyr følgende:
Vil du leve et langt og lykkelig liv sammen med en som ikke har bedre fantasi enn at han kopierte frieriet sitt fra lørdagens Dagblad?

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 21:51   #6
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Latinsk ordspråk

Alternativt: Vissen bæsj på leggen er et sikkert tegn på at man har et dødskjedelig liv.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 21:51   #7
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Latinsk ordspråk

Er vi med på et frieri her!?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 22:08   #8
poseidon
Nybegynner
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 2
poseidon har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Latinsk ordspråk

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Er vi med på et frieri her!?


Herligt hva... dette begynner å bli skikkelig saftig....

poseidon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 22:24   #9
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.827
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Latinsk ordspråk

Dragen hadde rett.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 22:38   #10
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Latinsk ordspråk

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg tipper at det betyr følgende:
Vil du leve et langt og lykkelig liv sammen med en som ikke har bedre fantasi enn at han kopierte frieriet sitt fra lørdagens Dagblad?

hehe, det var der jeg hadde sett det før! Jeg stusset fordi jeg kjente det igjen, og jeg er jammen ingen kløpper på latin..

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 23:05   #11
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Latinsk ordspråk

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg tipper at det betyr følgende:
Vil du leve et langt og lykkelig liv sammen med en som ikke har bedre fantasi enn at han kopierte frieriet sitt fra lørdagens Dagblad?

Du får nå sagt det så extra-spesielt-romantisk.



__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
latinsk ordspråk


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no