Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kanel i svingen

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-09, 19:43   #41
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kanel i svingen

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Det heter skillingsboller og sånn er det med den saken.

:amen:
Og det er vel en bergenskbolle i utgangspunktet så vi har VETO!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 19:43   #42
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kanel i svingen

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Kanelsnurr.

Skillingsboller sier min konditorvenninne er sånn med vaniljekrem i midten.og kanel i snurren

Sommerbolle!!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 19:45   #43
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kanel i svingen

Åh, nå fikk jeg lyst på det som morfar kalte Bergensboller, som vel egentlig er svenske semler eller noe sånt. De var snudd på hodet, og bunnen var skåret av og litt av fyllet ble tatt ut. Så fylte han dem med en slags smørkrem med kardemomme, la på bunn-stykket igjen og stekte dem i ovnen i noen minutter. Nyyydelige. Han serverte dem alltid på Fastelavn.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 19:46   #44
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kanel i svingen

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Skillingsboller med gult i midten?! Er dere fulle eller? Det heter sommerboller.

Skillingsboller har kanel og sukker i svingene, samt masse strøsukker (ikke perlesukker) på toppen. Det siste er en viktig detalj; mange kanel/snurre/boller har ikke sukker oppå.

Jepp. Bortsett fra at jeg sier solskinnsboller og ikke sommerboller.

Hjemmefra er jeg forøvrig vant til at de ble kalt wienerbrød.
Sukker og kanel i svingene og melis på toppen.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 19:48   #45
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kanel i svingen

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Min første lørdagsjobb i Oslo var på bakeri. Jeg havnet nesten i klammeri med en eldre mann på min første arbeidsdag, da han skulle ha "alminnelig brød" og jeg sa at han måtte fortelle meg hva som var alminnelig brød for han. Skikkelig god-dag-mann-økseskaft-samtale helt til en medansatt kom løpende til og hvisket til meg at "alminnelig brød" var en brødtype. Da hadde mannen allerede smelt stokken sin i disken i rent sinne. "Alminnelig brød", lizzom. Det heter jo "Finbrød".

Hva er det for brød? Loff? Wittenberger? Langebrød?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 19:49   #46
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kanel i svingen

Opprinnelig lagt inn av Busy, her.

Kanel i svingane sier vi her i Nord-Rogaland.
Kanelstang var som en avlang bolle med kanel og sukker på toppen. De har jeg ikke sett på mange år.

Skoleboller og skolebrød har forskjellig form. Skolebollene er runde og skolebrødene er avlange med avlang gul stripe i midten. Ergo mye gult

Så flott at du kunne bringe det glade bollebudskapet til alle disse analfabetene, Busy.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 19:50   #47
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kanel i svingen

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Hva er det for brød? Loff? Wittenberger? Langebrød?

Jeg tror alminnelig brød nesten er en mellomting mellom loff og kneip, men er ikke sikker.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 19:54   #48
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kanel i svingen

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Sommerbolle!!

Eller solskinnsbolle.

For å svare på HI; vi sier kanelboller, av og til kanelsnurrer. Svigermor sier kanel i svingene.

Jeg har også hørt søte sneglehus.

__________________
*
Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 19:55   #49
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kanel i svingen

Og det heter selvfølgelig skolebrød.

__________________
*
Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 20:00   #50
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kanel i svingen

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg bakte kanelboller på søndag. Mannen påstår hardnakket at det heter "kanel i svingen" på hans dialekt. Jeg synes det var et underlig navn på en bolle, men greit nok.

Så kom jeg til å tenke på at kanelboller heter skillingsboller i Bergen. Eller er ikke kanelboller og skillingsboller det samme?

Finnes det flere festlige navn på dette forholdvis trauste, men gode bakverket?

Skillingsboller eller kanel i svingene.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 20:02   #51
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kanel i svingen

Opprinnelig lagt inn av Agurke, her.

Og det heter selvfølgelig skolebrød.

Nei, ikke de runde. De avlange heter skolebrød.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 20:35   #52
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kanel i svingen

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Åh, nå fikk jeg lyst på det som morfar kalte Bergensboller, som vel egentlig er svenske semler eller noe sånt. De var snudd på hodet, og bunnen var skåret av og litt av fyllet ble tatt ut. Så fylte han dem med en slags smørkrem med kardemomme, la på bunn-stykket igjen og stekte dem i ovnen i noen minutter. Nyyydelige. Han serverte dem alltid på Fastelavn.

Heitevegger! Det har vi alltid hatt; glem kremboller lissom. Familieoppskriften sier store, litt flate boller med toppen skåret av i en kjegleform, fylt med en litt tykk kokt fløte/smør/kardemomme/sukkerblanding som helles oppi, så lokket på og stå littegranne (evt i ovnen).

Det er så ufattelig sinnsykt godt...

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 20:40   #53
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kanel i svingen

Det heter kanel i svingen og skolebolle

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 20:41   #54
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kanel i svingen

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Heitevegger!

Eller heidevegger om en vil

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 20:47   #55
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Kanel i svingen

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det heter ikke skoleboller, det heter skolebrød. Snøft.

De det er bilde av heter skoleboller. Skolebrød er ssånne avlange av samme type.
Som svar på HI så sier vi kanelboller. :kjedelig:

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 20:58   #56
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kanel i svingen

Opprinnelig lagt inn av Macky, her.

Eller heidevegger om en vil

Nei, Heidevegg er navnet på den store bollen, Heitevegg er navnet på den bolle-retten jeg snakket om. Takk, Missa. Jeg hadde glemt navnet.
Har du forresten en teskje-oppskrift på dem? Jeg har så lyst å lage dem på søndag. *bollesøndag*

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 21:21   #57
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kanel i svingen

Opprinnelig lagt inn av Macky, her.

Eller heidevegger om en vil

Jammen jeg er da ikke forkjølet vel. Eller tedd i nesen.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 21:23   #58
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kanel i svingen

Sorry, Iset, jeg slumper. Kremfløte, smør, sukker, kardemomme. Kokes litt. Smak, den skal være sånn tynntynn søt sirup med fløtekremsmak.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 21:32   #59
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kanel i svingen

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det heter ikke skoleboller, det heter skolebrød. Snøft.

Jepp!

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Skulle akkurat til å spikke.

De første to du viser bilde av, Anne, er ikke de ganske like foruten det estetiske?

Jo de er jo det.

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Skillingsbolle, Solskinnsbolle/sommerbolle, og skolebolle. Rosinbolle og småbolle. Anne har rett.

Anne har alltid rett. :såklart:

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Greit å vite.

Vi sier selvsagt skoleboller. Hallo, det er jo boller. Skolebrød høres jo ut som tørre kneippbrødskiver med fårepølse på.

haha, det syns jeg også!

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Det er tydelig at du ikke er trønder. Der heter jo kake brød og brød kake.

Æ ska ha mæ ei kakskiv
Å, me må no sætt fræm nå brø' te kaffen

Ja, med skrekk og gru. Trønderne har det nå med å lage sitt eget språk.
"Æ skoilla hatt mæ ei langoinnerboks som går neom håkkåkulen!" var det en mann som ville kjøpe av meg i mine purunge dager i butikk.
Hvor er den da, sa jeg?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nei, ikke de runde. De avlange heter skolebrød.

Jupp!


Sist redigert av Anne : 21-02-09 kl 09:40.
Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 21:51   #60
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kanel i svingen

Heiteveggebollene skal være av en spesielt type (ikke så søte tror jeg) og litt tørre. Dette for at de skal suge opp mest mulig digg! Er det ikke snart heiteveggetid, mon tro?

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no