Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Den sanne historien mens jeg kan (Mauser - hjelp!)

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-11, 12:43   #1
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Den sanne historien mens jeg kan (Mauser - hjelp!)

Det vil si, det viser seg at jeg ikke kan. Fingrene virker allerede ikke, jeg legger herved vekk alle krav på tittelen Handywoman. Det store problemet er dog at etter 45 smertefulle minutter med meisel og hammer, så er peisen tilnærmet like fin. Armen min, not so much, men det store problemet er altså ineffektivitet. Mursteinene er dekket av 4 cm tykt lag mørtel (?) som sitter som lim (eh.... sement.. ).

Noen som har revet peis? Jeg leste tips på hjem.no men begynner å mistenke at det var en enkelpenkel peis de rev.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 12:44   #2
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den sanne historien mens jeg kan (Mauser - hjelp!)

Det er sikkert ingen som har vært så dumme å gjøre det selv?

I så fall sier de sikkert etterpå at det var så lett så, fordi de fortrenger sannheten for å kunne leve videre.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 12:52   #3
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den sanne historien mens jeg kan (Mauser - hjelp!)

Slegge?

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 12:53   #4
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Den sanne historien mens jeg kan (Mauser - hjelp!)

Fin jobb for å få ut aggresjonen, tenker jeg. Enten for å knuse peisen, eller for å knuse pc'en med hjem.no-siden åpen.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 12:54   #5
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den sanne historien mens jeg kan (Mauser - hjelp!)

Nja. De avbefaler slegge i alle artikler. Ikke har jeg så mye rå muskelkraft heller.

Bauche, det var det jeg også tenkte. Men nei, det er ikke helt sånn her.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 12:55   #6
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den sanne historien mens jeg kan (Mauser - hjelp!)

Dynamitt? Men meisel, er det ikke bedre med pigg?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 12:55   #7
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den sanne historien mens jeg kan (Mauser - hjelp!)

Du er tålmodig, det skal du ha. Jeg hadde fått tak i en slegge etter få minutter. Om det ikke virket, en mann med en slegge.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 12:56   #8
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den sanne historien mens jeg kan (Mauser - hjelp!)

Vi brukte både slegge, hammer og meisel og sånn piggegreie man setter på drillen (må være en kraftig drill da).

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 12:57   #9
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den sanne historien mens jeg kan (Mauser - hjelp!)

Her er 1 times arbeid:

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 12:58   #10
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den sanne historien mens jeg kan (Mauser - hjelp!)

Jeg har drill. Jeg vet ikke hva pigg er, men jeg kan google.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 12:58   #11
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den sanne historien mens jeg kan (Mauser - hjelp!)

Mannen og svoger knuste peisen vår forrige lørdag. Dei begynte 10.30 og var ferdig kl 13! Eg trudde jo at det skulle ta heile dagen, så eg blei virkelig overraska over at det gjekk så fort. Her snakkar vi om ein peis frå tidlig 80-tall som var 1,5x2 meter stor i areal og ca 1,5 meter høg.
No var ikkje eg med på sjølve jobben sidan eg er ganske gravid, så eg veit ikkje heilt kva som er trikset, men det var eit forferdelig bråk mens dei holdt på. Trudde heile huset skulle dette ned. Dei brukte mest slegge, men også hammer og meisel for å få laus store plater.

Kan spørre mannen viss det er noko du lurer på!

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 12:58   #12
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den sanne historien mens jeg kan (Mauser - hjelp!)

Hammer? Det var vel litt optimistisk
Du må ha hardere skyts. En minislegge (hva er det nå de heter igjen?) med gummiskaft og en skikkelig meisel med gummibelegg så du ikke fåt vibrasjonene rett inn i hånden.

*edit* det ser jo ut som du har skikkelig redskap, så da skjønner jeg ikke helt hvorfor du ikke får hull.

En trøst kan jo være at når du først for hull på jævelskapen så går det lettere.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 12:59   #13
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den sanne historien mens jeg kan (Mauser - hjelp!)

Dynamitt høres også bra ut. Mann med slegge, :jatakk: send ham over, men jeg har ikke de 6000 kr de andre mennene med slegge ville ha. De som kommer på onsdag for å montere den nye peisen.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 13:01   #14
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den sanne historien mens jeg kan (Mauser - hjelp!)

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Kan spørre mannen viss det er noko du lurer på!

Jatakk, bare spør hvor de brukte slegge? Øverst?

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Hammer? Det var vel litt optimistisk
Du må ha hardere skyts. En minislegge (hva er det nå de heter igjen?) med gummiskaft og en skikkelig meisel med gummibelegg så du ikke fåt vibrasjonene rett inn i hånden.

En trøst kan jo være at når du først for hull på jævelskapen så går det lettere.

Egen erfaring? Begynte du også øverst? Akkurat nå frister det å hamre løs litt nede... Jeg har minislegge og skikkelig meisel. Det bare hjelper ikke.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 13:02   #15
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den sanne historien mens jeg kan (Mauser - hjelp!)

Slegge, også slår du løs på teglstenene som er peishylla? Angripe de svake punktene.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 13:02   #16
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den sanne historien mens jeg kan (Mauser - hjelp!)

Det er ikke en metallkappe under der da? :myser:

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 13:02   #17
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den sanne historien mens jeg kan (Mauser - hjelp!)

Du skal ha vekk hele greia? Med meisel og hammer?

Slagdrill tror jeg du kommer lenger med altså.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 13:07   #18
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den sanne historien mens jeg kan (Mauser - hjelp!)

Hei! Det viser seg at jeg egentlig var på jakt etter sånn som Juste sier. At det blir lettere når det går hull, for eksempel.

Juste, mente du hull som i få ut en murstein?

- ea- , jeg lurer også, jeg kan ta et nærbilde?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 13:08   #19
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den sanne historien mens jeg kan (Mauser - hjelp!)

Noen som vil ha en samling Pondus (fra starten av og til i dag) eller noe annet? 6000 kr?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 13:09   #20
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den sanne historien mens jeg kan (Mauser - hjelp!)

Det tar jo litt tid, men jeg tror at når du får bort murpussen og kommer inn til mursteinene vil det gå raskere. Vi rev bare en liten murt halvvegg som stod inntil en hjørnepeisovn og det tok 1 time det også. Den var i tillegg armert.

Jeg ville skaffet meg en større slegge eller slagdrill.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no