Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Den sanne historien mens jeg kan (Mauser - hjelp!)

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-11, 13:09   #21
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den sanne historien mens jeg kan (Mauser - hjelp!)

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Slegge, også slår du løs på teglstenene som er peishylla? Angripe de svake punktene.

Det er mulig det kommer til det, ja.

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Du skal ha vekk hele greia? Med meisel og hammer?

Slagdrill tror jeg du kommer lenger med altså.

Ikke hammer, det var en feil, minislegge. :ikke at mr.mini hjelper til:

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 13:14   #22
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Den sanne historien mens jeg kan (Mauser - hjelp!)

Du må ha skikkelig powertools. Lei inn ett eller annet Hiltigreier.
Og skikkelig hørselsvern og ikke minst vernebriller - dette er øyeskadejobb. :var verneombud en gang:

  Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 13:15   #23
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den sanne historien mens jeg kan (Mauser - hjelp!)

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Noen som vil ha en samling Pondus (fra starten av og til i dag) eller noe annet? 6000 kr?

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 13:16   #24
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den sanne historien mens jeg kan (Mauser - hjelp!)

Jeg har revet peis engang jeg også. Og det var bare rett på med slagdrill. Når jeg først hadde fått hull gikk det i perioder greit, da de som hadde murt den hadde brukt mørtel. Det ble ett sant helvete da de gikk over til betong.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 13:33   #25
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den sanne historien mens jeg kan (Mauser - hjelp!)

Jeg har vært i garasjen og hentet slegge. Jeg klarte til og med å løfte den. Det minner meg forresten om å nevne en fordel ved å leie inn hjelp: Hvis man skulle være uheldig med flygende mørtel som treffer, tja, la oss si glasset på verandadøren, så må de erstatte skadene.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 13:34   #26
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den sanne historien mens jeg kan (Mauser - hjelp!)

Jeg har vernebriller og hansker. Powertools er dessverre utelukket, da jeg liker å spise minst 2 ganger hver dag. Vanedyr.
Slegga gav litt mer effekt. Nå er jeg nede på mursteinen på øverste tredjedel. Nesten.

Kula:

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 13:59   #27
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den sanne historien mens jeg kan (Mauser - hjelp!)

Den første mursteinen er nede, så nå er jeg spent på om det blir lettere.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 14:01   #28
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den sanne historien mens jeg kan (Mauser - hjelp!)

Spennende, dette krever flere bilder synes jeg.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 14:01   #29
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den sanne historien mens jeg kan (Mauser - hjelp!)

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Den første mursteinen er nede, så nå er jeg spent på om det blir lettere.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 14:07   #30
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den sanne historien mens jeg kan (Mauser - hjelp!)

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Spennende, dette krever flere bilder synes jeg.

Jeg har ikke helt kontroll på finmotorikken etterhvert som jeg blir sliten i musklene, så tastelåsen på mobilen var en utfordring. Det er hyggelig og motiverende med litt heiing, så jeg trykte litt med nesa og voilà:


Nå har jeg skikkelig lyst på Pepsi Max og en pause, men jeg skal ta litt til først.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 14:09   #31
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den sanne historien mens jeg kan (Mauser - hjelp!)

De gangene jeg har revet murting så har det gått greit når vi har fått hull ja. Det kommer jo veldig an på hva de har brukt som festemasse mellom mursteinene. Men man kommer langt med slegge og dårlig humør

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 14:15   #32
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den sanne historien mens jeg kan (Mauser - hjelp!)

Hvorfor fjerne all mørtelen? Altså mørtel må fjernes mekanisk, det finnes ikke noe middel som man kan smøre på som smuldrer det opp.

Men det du KAN gjøre er å lime på brannmurplater. De finnes i 2,5 og 5 cm tykkelse.
Er muren din malt med akrylmaling e.l. må den gyses (å gyse vil si en blanding av flislim e.l. primer og vann - konsistens som tykk pannekakerøre - kostes med gresskost over muren), er den malt med en sementbasert dekorpuss holder det å forvanne den (vann på en svamp eller gresskost og dra over)- også må du forvanne brannmursplatene. Lime de med flislim på eksisterende mur (man må dobbeltlime, dvs. lim på muren og på brannmurplaten) og forvanne også pusse m/ett tynt lag flislim e.l.. (trekk på lim med tannsparkel 4-6 mm vente 5 minutter og filse over med rosa filsebrett som du kjøper i byggevarehandlen) Male med f.eks. Jotaplast 07 over.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 14:17   #33
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den sanne historien mens jeg kan (Mauser - hjelp!)

Eller skal jeg heller provosere deg så du blir litt forbanna?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 14:17   #34
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den sanne historien mens jeg kan (Mauser - hjelp!)



You can do it!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 14:24   #35
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Den sanne historien mens jeg kan (Mauser - hjelp!)

  Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 14:25   #36
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den sanne historien mens jeg kan (Mauser - hjelp!)

Flirer av blideknipsing med nesa.
Heia!
Da vi (les mannen) gjorde sånt, brukt vi sånn hilti-sak, ja.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 14:30   #37
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den sanne historien mens jeg kan (Mauser - hjelp!)

Nåh - du skal rive HELE peisen? Den skal bort for godt?
Ja, da vil jeg anbefale Trollkraft.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 14:44   #38
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den sanne historien mens jeg kan (Mauser - hjelp!)

Takk for heiing. Internettet er skikkelig bra på å motivere.

Jeg begynner å bli sliten i hode og armer, falt på isen tidligere i uka og strakk en muskel, så nå skal jeg ta en pause. Sjekk, her er status:



Nå vet jeg forresten hvorfor man skal begynne øverst. Det er såpass logisk at de sikkert ikke gadd å skrive hvorfor.

Trollkraft så fint ut, Fløyel, men jeg har troa på at dette skal gå uten nå.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 14:57   #39
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den sanne historien mens jeg kan (Mauser - hjelp!)

Steike, her går det framover!

Jeg trodde pipa var under den skrå greia, men ser nå at det er den ikke. Hva var vitsen med å ha den greia helt opp til taket da....

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 15:00   #40
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den sanne historien mens jeg kan (Mauser - hjelp!)

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Steike, her går det framover!

Jeg trodde pipa var under den skrå greia, men ser nå at det er den ikke. Hva var vitsen med å ha den greia helt opp til taket da....

Pynt, vel?

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no