Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Foreldreportalens Danmarks-tips (Og har noen erfaringer fra Dayz feriesenter?)

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-14, 21:02   #1
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.772
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Foreldreportalens Danmarks-tips (Og har noen erfaringer fra Dayz feriesenter?)

Hvor er det finest?
Varmest? Mest værsikkert?

Jeg lurer også på noe mer spesifikt. Vi skal til Legoland og vurderer Lalandia. Men vi skal også en tur ut mot kysten, helst ikke for langt unna Billund ... Vi har kikket på Øst-Jylland. Mye virker oppbestilt, men jeg fant dette: http://www.dayz.dk/Feriecenter/Ebelt...ngementer.aspx Er det noen som har vært her? Jeg synes ikke nettsiden var så informativ.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 21:51   #2
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Foreldreportalens Danmarkstips (Og har noen erfaringer fra Dayz feriesenter?)

Åh, dit vil jeg gjerne tilbake til. Koselig sted, tror de har pusset opp leilighetene siden sist vi var der også. Bare vær forberedt på at det er vann på alle kanter.

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 23:15   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.387
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Foreldreportalens Danmarkstips (Og har noen erfaringer fra Dayz feriesenter?)

Vi var på Dayz i Nymindegab i fjor, vurderte Ebeltoft.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-15, 23:19   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.387
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Foreldreportalens Danmarks-tips (Og har noen erfaringer fra Dayz feriesenter?)

Hva gjør man i Ebeltoft?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-15, 10:35   #5
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Foreldreportalens Danmarks-tips (Og har noen erfaringer fra Dayz feriesenter?)

Vi skal dit en uke i sommer og var der i 2001, da med eldstedatter ( og min eldstemann i magen).
Ja, vær obs på at det er kanaler/vann rundt overalt så jeg ville ikke ha latt små barn vandre ærlig mye rundt alene.

Det ligger helt utpå tuppen ved Ebeltoft. Flott sted. De har stor lekeplass, minigolf og innendørs badebasseng om været skulle bli helt sorgen. Garantert barn å leke med. Vi leide en liten båt dengang ved slusene og kjørte langt avgårde til en liten øy utenfor der.
Det ligger en gammel skute i Ebeltoft. Man får se detaljer av hvordan de levde på skuta og forskjell på mannskap og kaptein. Gutta mine liker sånt og ser detaljer så vi bruker timesvis på sånne steder. Morsomt.
Og så må du ser i Museet etterpå.
Husker at det ligger et lite glassblåseri i Ebeltoft.

Vi bor i Ebeltoft nå for 3.gang. Sist leide vi hytte på andre siden av Ebeltoft, i et hyttefelt via Novasol. Synes Ebeltoft er så fint sted å gå og tusle i. Og så ligger det i passe avstand til det vi skal, ca 1,5 times kjøring til Legoland. Vi skal ikke dit da, men skal til Løveparken.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.

Sist redigert av GinaK : 28-06-15 kl 21:50.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-15, 12:09   #6
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldreportalens Danmarks-tips (Og har noen erfaringer fra Dayz feriesenter?)

Har veldig god erfaring med Riis feriepark.

Var masse å finne på der!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-15, 21:41   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.387
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Foreldreportalens Danmarks-tips (Og har noen erfaringer fra Dayz feriesenter?)

Jeg har vært der selv som gravid med yngstemann i magen. Husker den flotte stranden som var langgrunn.

Fregatten Jylland og glassblåseriet står nok på listen, får se om det også blir dyreparken. Vi har jo en flott dyrepark her, men.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-15, 22:01   #8
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Foreldreportalens Danmarks-tips (Og har noen erfaringer fra Dayz feriesenter?)

Har hørt at Blåvand er flott, men det er på vestkysten da og der blåser det garantert mer enn på østkysten. Men sikkert flott om været er bra.
Husker at jeg var på Hvite Sande da jeg var 12. Flotte strender på den siden av Jylland men med store bølger. Må få tatt en tur dit før gutta blir for store.

Det er forresten utstilling av Dinosaurer i Løveparken i år for de som ikke har fått med seg det. Ser flott ut på linken og midt i blinken for minsten her.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-15, 14:32   #9
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Foreldreportalens Danmarks-tips (Og har noen erfaringer fra Dayz feriesenter?)

Vi skal på Danmarksferie for første gang . Det ble bråbestemt, så det begynte å bli utplukket på feriehus, men vi fant noe som passet til slutt.
Vi skal bo ved Skaven Strand, ikke så altfor langt unna Esbjerg. Og med grei avstand til Løveparken og Legoland. Billett til sistnevnte er bestilt. Noen som har vært i området før, og har noen anbefalinger til gode strender? Vi blir bare 4 netter, så vi prøver å legge opp til noe parkopplegg og noe tid til å være på stranda og se Danmark sånn ellers. Hvordan er prisene på restauranter, og hvor mye tipser man?

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-15, 20:59   #10
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Foreldreportalens Danmarks-tips (Og har noen erfaringer fra Dayz feriesenter?)

Prisene på restauranter er lavere enn i Norge, og varierer like mye. Jeg tipset som hjemme hvis servicen tilsier det.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-15, 22:49   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.387
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Foreldreportalens Danmarks-tips (Og har noen erfaringer fra Dayz feriesenter?)

Vi var på Days i Ebeltoft i år. Flott sted med vann og kanaler, annerledes rett og slett. Men ikke barnevennlig for små barn pga vannet.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-15, 14:14   #12
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Foreldreportalens Danmarks-tips (Og har noen erfaringer fra Dayz feriesenter?)

Var også på Dayz i år. Var der nå siste uka, kom hjem i går. Gutta klagde på at nettet var dårlig. Jeg var ikke så veldig mye på det. Leste heller i boken min det lille vi var i ro.
Fint sted. Vi hadde det kjempefint. Fotballbane, lekeplass, minigolf, tennisbane, badmington og innefotball. Krabbefiske på bryggen. Pluss innendørs basseng. Helt konge i år som det var såpass kjølig vær. Åpent helt til kl. 22 så gutta var der hver kveld og badet. Vi prøvde alt.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-15, 19:43   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.387
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Foreldreportalens Danmarks-tips (Og har noen erfaringer fra Dayz feriesenter?)

Vi fikk ikke nettet til å virke i det hele tatt, men for eldste var det sunt å måtte gjøre andre ting.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-15, 11:03   #14
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Foreldreportalens Danmarks-tips (Og har noen erfaringer fra Dayz feriesenter?)

Var der i fjor og i år. Kjempefint sted!

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-15, 11:25   #15
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Foreldreportalens Danmarks-tips (Og har noen erfaringer fra Dayz feriesenter?)

Millact, det hjelper jo lite nå men vi fikk heller ikke nettet som de oppga i resepsjonen til å koble til. Men utenfor Eiendomsselskapet fant vi en annen kode så vi prøvde den og det funket helt fint med surfing. Gutta spilte og det funket tidvis helt greit men det lagget litt, som de sier.

Vi drar gjerne tilbake dit. Fint sted, særlig for oss med litt større barn som kan gå rundt alene. Og fint som utgangspunkt for dagsturer.
Selv om jeg har litt lyst til å se litt mer av vestsiden av Jylland. Vi var innom Løkken i 2009 da vi også endte i Ebeltoft. Har hørt at det er kjempefint ved Hirtshals, Skagen og ved Blåvand.

Dere som ferier ved vestkysten, hvor bor dere da?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-15, 21:05   #16
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.387
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Foreldreportalens Danmarks-tips (Og har noen erfaringer fra Dayz feriesenter?)

Vi fikk ny kode i resepsjonen, men den fungerte ikke noe bedre.

Om vi drar tilbake dit skal jeg velge en leilighet med oppvaskmaskin, for det var litt kjedelig å vaske opp for hånd, men for tre netter gikk det helt fint.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no