Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Dnt-hytte for dummies

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-17, 10:05   #21
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dnt-hytte for dummies

Jeg fikk en skikkelig nostalgisk flashback av Torogryta, faktisk.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-17, 10:06   #22
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.924
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dnt-hytte for dummies

På hyttetur smaker stort sett alt godt, så jeg ville ikke bekymret meg. Ferdigstekt kjøttdeig er veldig greit å ha med. Eller bacon, mye smak for lite vekt.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-17, 10:07   #23
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.337
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dnt-hytte for dummies

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Opplevelsen kommer ikke til å gi mersmak for oss voksne hvis vi må spise boksemat og Toro.

Det kommer ikke til å gi mersmak hvis det blir for stress heller... Når det er sagt, så lager vi oss ofte noe annet enn Toro altså, men siden det er første gang, og det mye mulig er veldig mye folk, så foreslo jeg det. Hjemmelaget, ferdiglaget gryterett er jo supert da.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-17, 10:13   #24
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.996
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dnt-hytte for dummies

Nå virket jeg litt utakknemlig, beklager det. Vi tenker absolutt lavterskelmat, muligens bålmat, men jeg er nok heller villig til å lage maten hjemme enn å baske og risikere mislykket eller veldig forsinket matopplegg. Tenker f.eks. å lage ferdig gryterett, varme den enten i hytta eller på bål, og ha med type pitabrød eller pinnebrød. Laks i foliepakke er også en mulighet.

Luftslottfolket blir ekstremt lite medgjørlige av lavt blodsukker.
I tillegg er jeg ganske sær i matveien akkurat nå, pga. innkjøring i lavkarbo.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-17, 10:15   #25
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.337
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dnt-hytte for dummies

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Nå virket jeg litt utakknemlig, beklager det. Vi tenker absolutt lavterskelmat, muligens bålmat, men jeg er nok heller villig til å lage maten hjemme enn å baske og risikere mislykket eller veldig forsinket matopplegg. Tenker f.eks. å lage ferdig gryterett, varme den enten i hytta eller på bål, og ha med type pitabrød eller pinnebrød. Laks i foliepakke er også en mulighet.

Veldig god idè.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-17, 10:57   #26
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.179
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dnt-hytte for dummies

Jeg har alltid med meg egg på fjelltur. Både kokte og rå. Kjøpte en boks til å ha de i på Intersport. Ikke gøy med knuste egg i sekken. :btdt:

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-17, 11:01   #27
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.435
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dnt-hytte for dummies

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg har alltid med meg egg på fjelltur. Både kokte og rå. Kjøpte en boks til å ha de i på Intersport. Ikke gøy med knuste egg i sekken. :btdt:

Tips for å ha med rå egg på tur, hvis man ikke har en slik fancy eggboks, er å bare knekke så mange egg det er plass til i en vanlig liten plastboks (tupperware-ish). Eggehvitene blander seg selvsagt med hverandre, men det har ikke så mye å si, hvis det er speilegg som er formålet. Hvis man får plommene hele når man knekker dem oppi er sjansen stor for at de holder seg hele i boksen også, under transport. Men lurt å ha boksen i en tett plastpose da, for sikkerhets skyld.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-17, 17:49   #28
Sweetie
Prøver seg frem
 
Sweetie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 424
Sweetie er populærSweetie er populærSweetie er populær
Standard

Sv: Dnt-hytte for dummies

Bra tips, Lille*My! Speilegg med bacon til frokost på hyttetur er must her i familien. Det har vi nesten aldri hjemme.

Sweetie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-17, 18:41   #29
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dnt-hytte for dummies

Stas! Det er stor forskjell på hyttene. Noen har dyner, andre bare tepper, så det er lurt å sjekke med foreninger som eier/driver. Noen har vann fra brønn eller nærmeste bekk, og da kan det være lurt å ta med drikkevann. Gode hodelykter eller lommelykter kan være lurt. Det er utrolig mørkt om kvelden nå.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-17, 21:41   #30
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dnt-hytte for dummies

Når det gjelder besøk på hyttene, varierer det veldig, og jeg mistenker at dit dere skal er det ikke "fullt hver helg". Reservasjon er ikke mulig på veldig mange hytter utenom Oslo og Stavanger enda, men som det blir skrevet over her, så er det gode muligheter for å få plass hvis man kommer dit ganske tidlig på dagen.

Det er greit å vite at noen små hytter har kun ett rom, der man både sover og spiser. Jeg synes det er veldig koselig, men uansett greit å være forberedt på det.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-17, 21:59   #31
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.996
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dnt-hytte for dummies

Vi skal nok ha med egne soveposer nå uansett. Hvis dette. Jeg har en sterk følelse av at vi må manne oss opp til felleshyttedyner. Av alle ting, lizzm.
Men lakenpose er sikkert lurt hvis dette blir noe slags vane.

Men vann er helt klart noe vi bør finne ut. Det veier jo mye mer å dra på.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-17, 22:01   #32
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.179
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dnt-hytte for dummies

Ta med vann? Er det nødvendig noen steder altså? Jeg drikker det vannet jeg finner når jeg er på tur.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-17, 22:17   #33
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dnt-hytte for dummies

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Vi skal nok ha med egne soveposer nå uansett. Hvis dette. Jeg har en sterk følelse av at vi må manne oss opp til felleshyttedyner. Av alle ting, lizzm.
Men lakenpose er sikkert lurt hvis dette blir noe slags vane.

Men vann er helt klart noe vi bør finne ut. Det veier jo mye mer å dra på.

Det er nok vannkilde nære hytta altså, men jeg har måttet koke vannet noen steder (brønnvann) og hvis det ikke er så langt fra bilen til hytta, kan det være verd å ta med seg en liter.

Jeg bruker som regel lakenpose når jeg sover i sovepose. Enten med soveposen over meg som dyne, eller inni soveposen. Det er lettere å vaske en lakenpose enn en diger sovepose liksom. Hvis det er kaldt, gir soveposen 2-3 gr akstra varme.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-17, 22:20   #34
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dnt-hytte for dummies

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Ta med vann? Er det nødvendig noen steder altså? Jeg drikker det vannet jeg finner når jeg er på tur.

Etter at mannen min ble grisedårlig etter å drikke fra en fjellbekk, har jeg blitt litt mer forsiktig. Og noen steder er det litt ymse hva slags vann man finner. I helgen endte jeg med å drikke gulbrunt vann fra en elv. Forsåvidt trygt, men det smakte ikke bra.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-17, 22:24   #35
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.996
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dnt-hytte for dummies

Man skulle altså ikke tro at jeg er oppvokst i skauen, men jeg drikker ikke ukokt vann fra naturen. :fisefin, igjen: Da bærer jeg heller mye på ryggen og tenner bål og koker.

Jeg spiser ikke boller som er blitt sleiket på av kuer heller, til naboenes store forlystelse.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-17, 22:34   #36
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dnt-hytte for dummies

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Man skulle altså ikke tro at jeg er oppvokst i skauen, men jeg drikker ikke ukokt vann fra naturen. :fisefin, igjen: Da bærer jeg heller mye på ryggen og tenner bål og koker.

Jeg spiser ikke boller som er blitt sleiket på av kuer heller, til naboenes store forlystelse.

Nå er det gassbluss på de fleste hytter, så du slipper å koke alt vann på bål. Et triks på veldig mange gassbluss, er at du må holde den "vrideren" inne litt nå du får tent på gassen for at det ikke skal slukke. (Ga det mening?)

Boller som har blitt sleiket på av kuer? Er det et vanlig fenomen?

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-17, 22:35   #37
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.179
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dnt-hytte for dummies

Jeg innser at jeg har vært heldig med tilgangen på vann på de turene jeg har vært på.

Jeg hadde heller ikke spist en bolle som hadde blitt slikket på!

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no