Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Avslappende ferie for mannen og meg. Varme ønskes, muligheter for opplevelser

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-13, 20:09   #21
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avslappende ferie for mannen og meg. Varme ønskes, muligheter for opplevelser

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Kapp Verde? Ser hvertfall flott ut! Tror nok du må belage deg på ut av Middelhavet, hvis du skal ha solseng, dessverre.

Sikkert supert, men for langt. Det er den type turer vi tar om sommeren med bedre tid. Dessuten tror jeg det skal godt gjøres å få det billig. Når man kan få firestjerners hotell i Las Pslmas til 3200 totalt for begge, så tror jeg vi går for noe på Kanariøyene. Alt er under 10000, nesten.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-13, 20:32   #22
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avslappende ferie for mannen og meg. Varme ønskes, muligheter for opplevelser

Man kan jo oppleve litt på kanariøyene også om man leier seg bil og tar turer til litt mindre turistifiserte steder.
Er man for eksempel i det veldig turistifiserte Los Christianos-området på Tenerife (som er mest værstabilt der) kan man jo for eksempel ta dagstur til La Gomera, dra på vulkantur til Teide opp i 3500 meter over havet, kjøre i det vakre landskapet, stoppe i små søte byer på nordsiden og sånt. Jeg er ikke kjent på Gran Canaria, men du har nok samme muligheter der.

Jeg ville sett etter hotell med parkeringsmulighet og leid bil på flyplassen. Da slipper man oppsamlingsbusser eller taxi og har mulighet til å dra hvor man vil når man vil.

Uten flybytter og med mulighet for sol tror jeg nok også at du må velge Kanariøyene. Hadde du bodd i Oslo hadde det vært flere muligheter blant annet Jordan, men da blir det flybytte.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-13, 20:37   #23
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avslappende ferie for mannen og meg. Varme ønskes, muligheter for opplevelser

Takk for tips!

Vi leier alltid bil på ferie. Elsker den fleksibiliteten, og å være i ro er ikke noe for meg. Denne turen ønsker jeg likevel å prøve å ta det med ro, men vi får se. Å kjøre på Gran Canaria er flott. Utrolig fint i fjellene!

Jeg har vært på Lanzarote, men syntes ikke det var noe. Tenerife har jeg ikke prøvd. Må man ikke søke om å dra opp på Teide? Mener å ha hørt noe sånt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-13, 21:05   #24
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avslappende ferie for mannen og meg. Varme ønskes, muligheter for opplevelser

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Takk for tips!

Vi leier alltid bil på ferie. Elsker den fleksibiliteten, og å være i ro er ikke noe for meg. Denne turen ønsker jeg likevel å prøve å ta det med ro, men vi får se. Å kjøre på Gran Canaria er flott. Utrolig fint i fjellene!

Jeg har vært på Lanzarote, men syntes ikke det var noe. Tenerife har jeg ikke prøvd. Må man ikke søke om å dra opp på Teide? Mener å ha hørt noe sånt.

Du må søke for å få lov til å gå de siste ca 200 høydemetrene opp til krateret, men du kan ta taubane opp til 3500 meter, noe som er en opplevelse i seg selv. Hele området der er fascinerende med lavaformasjoner og månelandskap.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-13, 21:15   #25
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.616
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avslappende ferie for mannen og meg. Varme ønskes, muligheter for opplevelser

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har vært på sørkysten av Gran Canaria (og i Las Palmas) msnge ganger om vinteren. Har alltid badet og solt meg. OMG. "Solt meg" ble til "solgt meg"!

Det var Gran Canaria vi var på. Playa del Cura eller noe sånt, jeg husker ikke om det var på nord- eller sydsiden. Men dette var jo bare én enkelt opplevelse en uke i januar, så det er slett ikke sikkert det var representativt. Men kjipt var det, for varme var omtrent den eneste årsaken til at vi reiste. Vi fikk noe good eatin' i Las Palmas ut av det, da.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 12:28   #26
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.380
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Avslappende ferie for mannen og meg. Varme ønskes, muligheter for opplevelser

[quote=Hyacinth;3880211]Hvordan er været da? Det kan være litt ustabilt der, kan det ikke?

[quote]
I fjor var de på Tenerife, dro 20/1 og hadde det svært godt og varmt, men det var neppe normalen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no