Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Sørkysten av GC, hvor?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-13, 23:38   #21
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sørkysten av GC, hvor?

Jeg hadde valgt stedet som var varmest, og så hadde jeg busset eller blir til andre steder en dag eller to.

(Solhungrig...)

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 23:40   #22
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sørkysten av GC, hvor?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Marrakech er jo billigere å fly til en GC vil jeg tippe. Sjekk Norwegian, mye billig nå i januar og feb!

Tviler vel litt på prisen, vi får charter til CG for 3200, fly og fint hotell for to personer.

Det går dessuten direktefly fra Sola til GC, Lanzarote og Tenerife, men ikke til andre varme steder i februar.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 23:40   #23
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sørkysten av GC, hvor?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Jeg hadde valgt stedet som var varmest, og så hadde jeg busset eller blir til andre steder en dag eller to.

(Solhungrig...)

Ja, herlighet, jeg er så solhungrig at jeg ikke har ord for det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 23:41   #24
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sørkysten av GC, hvor?

Haha, Norwegian har fly til Marrakech, men ikke hjem igjen!

Slipper jeg unna lekser da? Masete barn? Krangling? Jobb? Støvsuging?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 23:45   #25
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sørkysten av GC, hvor?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Tviler vel litt på prisen, vi får charter til CG for 3200, fly og fint hotell for to personer.

Det går dessuten direktefly fra Sola til GC, Lanzarote og Tenerife, men ikke til andre varme steder i februar.

Oj det var god pris! Og selvfølgelig har avreisested mye å si....

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 23:47   #26
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sørkysten av GC, hvor?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Oj det var god pris! Og selvfølgelig har avreisested mye å si....

Ja, det er veldig rimelig, men totalt utenfor sesongen. Men billig likevel. Det er derfor vi gjør dette. Det var liksom for godt til å avstå fra, og barnevakt fikk vi, og fri fra jobb har vi enda ikke ordnet, men mannen har en uke avspasering og jeg jobber redusert...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 23:52   #27
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sørkysten av GC, hvor?

Om du er Trumf-medlem og reiser med Star Tour får du 500 kr i rabatt: https://www.trumf.no/Reise/Star-tour/

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-13, 00:06   #28
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sørkysten av GC, hvor?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Om du er Trumf-medlem og reiser med Star Tour får du 500 kr i rabatt: https://www.trumf.no/Reise/Star-tour/

Tusen takk! Er ikke Trumf-medlem, men kan nok bli det.

Har googlet Tenerife, den eneste av "charter-øyene" jeg ikke har vært på. Det ser i grunnen fint ut. Los Cristianos leser jeg er roligere enn Playa de las Americas.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-13, 01:06   #29
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.183
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sørkysten av GC, hvor?

Gran Canaria er ikke så veldig spennende syns jeg så reis heller til La Gomera! Ikke at jeg har vært der, men kunne godt tenkt meg å reise dit.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-13, 01:11   #30
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sørkysten av GC, hvor?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Haha, Norwegian har fly til Marrakech, men ikke hjem igjen!

Seriøst!?

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-13, 01:21   #31
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.183
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sørkysten av GC, hvor?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Seriøst!?

Hmm ... Lurer på hvordan moren min har tenkt å komme seg hjem ... Eller kanskje hun ikke kommer hjem?!?

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-13, 06:42   #32
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sørkysten av GC, hvor?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Tusen takk! Er ikke Trumf-medlem, men kan nok bli det.

Har googlet Tenerife, den eneste av "charter-øyene" jeg ikke har vært på. Det ser i grunnen fint ut. Los Cristianos leser jeg er roligere enn Playa de las Americas.

Det er ikke veldig naturskjønt i det området siden det er tørt og ganske værstabilt. Los Christianos er en by hvor det bor folk og er vanlige butikker og ligger i ett med Playa de las Americas. Sistnevnte er konstruert turistby med bare turistbutikker. Jeg syntes ikke det var bråkete i Las Americas, men det kommer nok an på hotell og tid man reiser.

En fordel med det området er at det er veldig nært flyplassen.

Er dere i Los Christianos/playa de las Americas kan dere også ta dagstur til La Gomera.

La Gomera er nok mye finere, men ettersom det er frodigere der er vel kanskje sannsynligheten for regn større. Virker i alle fall logisk. Uansett virker det veldig fristende å dra dit ut i fra det jeg hører.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-13, 08:04   #33
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sørkysten av GC, hvor?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

To voksne, en uke, mål: Avslapping. Hvis vi blir lei av å gå tur og lese bøker, så må vi finne på noe. Og det kan veldig godt hende. Er rastløs. MÅ ha relativt interessante omgivelser!

Jeg og en venninne er årlig på ferie med de kriteriene du nevner.
Vi pleier å bo i nydalen i PR. At PR er interessant er vel en overdrivelse, men at det er så grusomt som mange skal ha det til kan jeg ikke forstå.
Jeg anbefaler Marina Bayview hvis man vil bo sentralt og Natural Park hvis man vil bo nært fjellet.
Grunnen til at vi velger PR er at det har desidert det fineste og mest stabile været.
PR er definitivt ikke verre enn Platanias eller Agia Napa.

Vi pleier å gå turer til Arguineguin eller på fjellet.
Vi går til Amadores Beach Club eller til den nye beach club'en i PR og betaler litt ekstra for solsengene og får litt mer ro enn på stranden.
Stranden på amadores er mye finere enn i PR, men det er en fin gåtur. Når man skal gå over hele stranden, går man på taket av restaurantene eller i vannkanten så sparer man seg for mye irritasjon.
Så hender det vi tar båten til Mogan og spiser lunch i havnen der, bare for variasjonen.
Jeg har også hørt rykter om at man i Mogan kan leie sykler og sykle opp i fjellene.
Man kan leie bil og kjøre omkring på øya.
Vi pleier mest å lese og sole oss.

Det er mange hyggelige og gode spisesteder utenom "kjøpesenter from hell". Jeg tenker jo at man enkelt kan holde seg langt unna dette stedet dersom man ikke ønsker den type mas.
Senteret i nydalen er mye roligere og der er flere gode spisesteder med veldig hyggelig betjening.
Den indiske restauranten ved havnen er kjempefin.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-13, 09:21   #34
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sørkysten av GC, hvor?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Det er ikke veldig naturskjønt i det området siden det er tørt og ganske værstabilt. Los Christianos er en by hvor det bor folk og er vanlige butikker og ligger i ett med Playa de las Americas. Sistnevnte er konstruert turistby med bare turistbutikker. Jeg syntes ikke det var bråkete i Las Americas, men det kommer nok an på hotell og tid man reiser.

En fordel med det området er at det er veldig nært flyplassen.

Er dere i Los Christianos/playa de las Americas kan dere også ta dagstur til La Gomera.

La Gomera er nok mye finere, men ettersom det er frodigere der er vel kanskje sannsynligheten for regn større. Virker i alle fall logisk. Uansett virker det veldig fristende å dra dit ut i fra det jeg hører.

Men det høres i grunnen fint ut. For da kan vi sole oss, dra til Teide og La Gomera to dager, og så leie bil og se resten av øya. Hvis det bare er sol da. DEt er det jeg er redd for...

GC er også ganske kjedelig naturmessig synes jeg. Bortsett fra fjellene.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-13, 10:34   #35
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sørkysten av GC, hvor?

Du kan også kjøre til nordsida på Tenerife til byene La Orotava og Garachico. Nordsida av øya er flott og frodig (og mer ustabil værmessig). Å reise til Teide tidlig om morgenen slik at man tar banen før kl 10 og alle turbussene kommer er lurt. Etterpå kan man kjøre ned på nordsiden av øya og fint rekke et besøk i noen byer der.

Mascadalen skal også være fin, men der har jeg ikke vært.
Veiene er mange steder veldig smale og svingete og det er mye stigning. Ganske fascinerende.
Tenerife er ei øy med ganske mye flott å se, men akkurat las Americas-området er goldt og kjedelig.

Jeg har heller ikke vært i Santa Cruz, men det er en relativt stor by uten turisthordene hvir det er en god del å se visstnok.

Å få tida til å gå hvis man har leiebil er ikke noe problem. Følg værmelding og se på skyene. Været kan variere veldig. Teide ligger stort sett over skydekket så der kan det være fint bare man kjører gjennom skyene.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-13, 11:17   #36
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sørkysten av GC, hvor?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Du kan også kjøre til nordsida på Tenerife til byene La Orotava og Garachico. Nordsida av øya er flott og frodig (og mer ustabil værmessig). Å reise til Teide tidlig om morgenen slik at man tar banen før kl 10 og alle turbussene kommer er lurt. Etterpå kan man kjøre ned på nordsiden av øya og fint rekke et besøk i noen byer der.

Mascadalen skal også være fin, men der har jeg ikke vært.
Veiene er mange steder veldig smale og svingete og det er mye stigning. Ganske fascinerende.
Tenerife er ei øy med ganske mye flott å se, men akkurat las Americas-området er goldt og kjedelig.

Jeg har heller ikke vært i Santa Cruz, men det er en relativt stor by uten turisthordene hvir det er en god del å se visstnok.

Å få tida til å gå hvis man har leiebil er ikke noe problem. Følg værmelding og se på skyene. Været kan variere veldig. Teide ligger stort sett over skydekket så der kan det være fint bare man kjører gjennom skyene.

Det høres veldig ut som en ferie etter vår smak!! Tusen takK!

Men sjansen for at vi kan ligge på solseng med bøker i timesvis er vel nokså stor likevel? I februar?Hvis vi velger Los Cristianos?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-13, 11:27   #37
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sørkysten av GC, hvor?

Gjennomsnittlig regner det visst 3 dager i februar i Los Christianos i februar og snittemp er som på sørsida av gran C, men man kan jo aldri garantere seg.

Los Christianos bærer preg av at det regner lite. Nordsida av øya derimot er vakker og grønn.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-13, 11:28   #38
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sørkysten av GC, hvor?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Gjennomsnittlig regner det visst 3 dager i februar i Los Christianos i februar og snittemp er som på sørsida av gran C, men man kan jo aldri garantere seg.

Los Christianos bærer preg av at det regner lite. Nordsida av øya derimot er vakker og grønn.

Da tar jeg sjansen, for hvis det ikke regner mye, så er det vel heller ikke så ofte overskyet?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-13, 11:29   #39
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sørkysten av GC, hvor?

Jeg får ikke prikket deg, Guava, men jeg setter stor pris på innspillene dine!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-13, 11:56   #40
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sørkysten av GC, hvor?

På Tenerife bodde vi nær golfbanen, praktisk og nær det meste. Vi var endel i Los Christanos for å spise, de har tradisjonell kaffe, bakevarer og en ekte italiensk isbar. Og jeg liker å handle mat hos Mercadonas. Ving har Mar Ola med god beliggenhet. Star Tour har Marylanza. Begge rolige. Og det er gode Sunprime hotell kun kun voksne.

Vi reiste 22. Mars og hadde variabelt vær, ikke dårlig, men litt skyet. Å svømme i havet var iskaldt, tipper under 18 grader. Det er en klimasone rett vest for turistbyene, der bananplantasjene begynner. Virkelig vakkert. På den siden er Masca dalen. Vakkert videre nordover til Puerto de la Cruz. Der kan dere godt ta en natt eller to, god mat, svart lavastrand og vinproduksjon med utsalg.

Vi leide en liten bil, kjørte øya rundt, det tar kanskje 1,5 time fra sør til nord. Og vi var på Teide. Gikk ikke helt opp da vi ikke hadde søkt på forhånd.

Litt rufsete trafikk, de kjører fort og blinker venstre for det meste.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no