Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hvorfor må noe leies og noe ikke på Viaplay?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-07-16, 18:09   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Hvorfor må noe leies og noe ikke på Viaplay?

Jeg forstår ikke helt dette, noe koster penger på Viaplay og noe ikke. Jeg trodde at når man melder seg inn / kjøper abonnement så var innholdet gratis utover abonnementsavgiften. Men nei? Er det sånn på Netflix også?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-16, 19:55   #2
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor må noe leies og noe ikke på Viaplay?

Ikke betal-greier på Netflix enda iallfall. Vi hadde viaplay kun i gratis-perioden og syns det var dårlig utvalg. Jeg syns også det var vanskelig å skille mellom betal og ikke-betal filmer, men mulig jeg ikke lærte meg å bruke det rett. For meg som er null interessert i sport var viaplay bortkastede penger.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-16, 09:25   #3
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor må noe leies og noe ikke på Viaplay?

Jeg har prøvd å søke på både Netflix og Viaplay på de filmene jeg har på min må-se-liste. Ingen av dem finnes på Netflix, men alle finnes på Viaplay. Men de fleste er betal, da, kanskje derfor de ikke er på Netflix (enda?), de er for nye?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-16, 09:46   #4
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor må noe leies og noe ikke på Viaplay?

Det er mulig at Viaplay opererer som en slags blandingsløsning mellom Netflix og iTunes. Hvor man kan se gamle filmer og serier så mye man vil, men må betale ekstra for nyere produksjoner.

TV2 Sumo er også sånn. Her finnes CMore filmer og serier tilgjengelig, men da må man betale for dem.

Har du sjekket om filmene du ønsker å se er til leie på iTunes? Her kreves det ikke noe medlemskap for å kunne leie filmene.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-16, 09:52   #5
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor må noe leies og noe ikke på Viaplay?

Nei, det har jeg ikke sjekket. Utgangspunktet er at ungene (som jo har iPad og iTunes) maser om Netflix eller Viaplay (for å ha ting tilgjengelig med bare en månedlig avgift) og jeg prøver å finne ut hvilke av disse som passer best for oss som familie. Men jeg kan jo bare sjekke ut fra mitt eget ståsted, og det er jo ungene som egentlig vil ha det. Kanskje det er de som må se hvor de finner mest interessant før vi bestemmer oss.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-16, 10:11   #6
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor må noe leies og noe ikke på Viaplay?

Vi har Netflix og er veldig fornøyd med det. Ikke det nyeste som er å finne her. Men det er stor variasjon i serier, som er det vi ser på mest. Både voksne og barn.
Og er det en nyere film vi ønsker å se, så leier vi den via iTunes.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-16, 10:23   #7
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor må noe leies og noe ikke på Viaplay?

Viaplay kan man laste ned en del filmer/serier offline. Veldig greit i forhold til ferie iallefall.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-16, 10:33   #8
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvorfor må noe leies og noe ikke på Viaplay?

Jeg har Viaplay og har aldri opplevd å må leie noe. Jeg finner heller ikke noe sted å gjøre det. Har du eksempel på en serie som må leies? For nå ble jeg litt nysgjerrig.

Den største fordelen med Viaplay er at man kan laste ned serier og filmer og det er rett og slett gull for eksempel på flyturer

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-16, 10:55   #9
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.719
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor må noe leies og noe ikke på Viaplay?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Viaplay kan man laste ned en del filmer/serier offline. Veldig greit i forhold til ferie iallefall.

Det er en av grunnene til at vi har Viaplay.

Nyere filmer er det leie på, gamle filmer er gratis.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-07-16, 10:57   #10
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.559
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor må noe leies og noe ikke på Viaplay?

Vi har både Viaplay og Netflix, og bruker Netflix mest, men Viaplay har mulighet til å lagre film og serier offline, og det bruker vi en del i ferietider. Det hender også vi leier film der, og jeg synes det er veldig enkelt å skjønne hva som må leies og hva som er gratis.

D'arcy: Om du går inn på viaplay.no og trykker Store i menyen øverst i vinduet, ser du hva som kan leies.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-16, 11:18   #11
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor må noe leies og noe ikke på Viaplay?

Vi har begge og, i tillegg til HBO. Ungene bruker viaplay mest mens vi voksne bruker de to andre. Ungene laster ned for å ha i bilen og på fly osv.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-16, 11:47   #12
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvorfor må noe leies og noe ikke på Viaplay?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Vi har både Viaplay og Netflix, og bruker Netflix mest, men Viaplay har mulighet til å lagre film og serier offline, og det bruker vi en del i ferietider. Det hender også vi leier film der, og jeg synes det er veldig enkelt å skjønne hva som må leies og hva som er gratis.

D'arcy: Om du går inn på viaplay.no og trykker Store i menyen øverst i vinduet, ser du hva som kan leies.

Takk. Der var det bare filmer. Når vi skal leie film, så handler det mest om hva jeg finner hvor. Noe finnes kun på iTunes, noe på Viaplay og så videre. Viaplay generelt bruker vi kun til filmer som ligger der og serier som er der og ikke andre steder.

Nå skal det sies at jeg har Netflix, Viaplay, HBO og Tv2 Sumo. Rett og slett fordi at noe finnes der men ikke her. Og Viaplay har jeg i hovedsak på grunn av offline-muligheten

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-16, 21:26   #13
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor må noe leies og noe ikke på Viaplay?

Vi har hatt Viaplay i 2 gratisrunder, men jeg klarte ikke å bruke opp mer enn noen dager - synes utvalget var elendig.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no