Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Din ungdoms film?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-06, 18:34   #41
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din ungdoms film?

Også må vi ikke glemme Heathers.



Deilig ond.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 18:35   #42
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.816
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din ungdoms film?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Også må vi ikke glemme Heathers.



Deilig ond.

Den har jeg ikke sett, jeg har ikke hørt om den en gang.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 18:40   #43
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din ungdoms film?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Den har jeg ikke sett, jeg har ikke hørt om den en gang.

Den er litt undergrunn. Jeg så den i USA, aner ikke om den i det hele tatt ble vist på kino her. Winona Ryder og Christian Slater on a killing spree for å kverke alle på skolen som tror de er noe. Kan lese om den her.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 22:32   #44
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Din ungdoms film?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Ingen tvil!



Jeg så den fire ganger på kino som fjortenåring(?), og synes fortsatt den er riktig bra.

Jeg oppdaget James Taylor gjennom den filmen. Gråt masse, fikk øynene opp for River Phoenix og synes også at den filmen er bra.

Fire and Rain av James Taylor

Just yesterday morning they let me know you were gone
Susanne the plans they made put an end to you
I walked out this morning and I wrote down this song
I just can't remember who to send it to

I've seen fire and I've seen rain
I've seen sunny days that I thought would never end
I've seen lonely times when I could not find a friend
But I always thought that I'd see you again

Won't you look down upon me, Jesus
You've got to help me make a stand
You've just got to see me through another day
My body's aching and my time is at hand
And I won't make it any other way

Oh, I've seen fire and I've seen rain
I've seen sunny days that I thought would never end
I've seen lonely times when I could not find a friend
But I always thought that I'd see you again

Been walking my mind to an easy time my back turned towards the sun
Lord knows when the cold wind blows it'll turn your head around
Well, there's hours of time on the telephone line to talk about things
to come
Sweet dreams and flying machines in pieces on the ground

The Outsiders var også en favoritt. Har sett den filmen en hel haug med ganger også. Oppdaget Robert Frost der.
<H3 id=poemTitle>Nothing Gold Can Stay</H3><H4 id=poet>Robert Frost

Nature’s first green is gold,Her hardest hue to hold.Her early leaf’s a flower;But only so an hour.Then leaf subsides to leaf,So Eden sank to grief,So dawn goes down to dayNothing gold can stay.
</H4>

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 00:24   #45
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din ungdoms film?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Den er litt undergrunn. Jeg så den i USA, aner ikke om den i det hele tatt ble vist på kino her. Winona Ryder og Christian Slater on a killing spree for å kverke alle på skolen som tror de er noe. Kan lese om den her.

Heathers er en fabelaktig film. Men jeg så den ikke før noen år senere, da på video. Anbefales veldig.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 15:16   #46
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din ungdoms film?

Jeg er i skikkelig mimremodus for tiden. Så 16 Candles i går.

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 15:48   #47
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.100
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din ungdoms film?

Grease og Saturday Night Fever.
Noe seinere En offiser og en gentleman.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 16:58   #48
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din ungdoms film?

Jeg var 17 år og ble med noen venninner på fest hos noen stooore gutter (de var vel 19 eller noe) som de hadde et såkalt opplegg med. Som det berømte 5. hjulet på vogna satt jeg pent i en stol og så den filmen de hadde satt på - The Wall.

Jeg gikk hjem, slått til jorden. Satte meg inne i et mørkt rom og hørte på Pink Floyd i dagesvis (om jeg husker rett, men det gjør jeg nok ikke).

LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 17:46   #49
Klatremus
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 144
Klatremus har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Din ungdoms film?

1. Dirty dancing
2. Grease
3. Footloose
4. Saturday night fever

Klatremus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 17:48   #50
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din ungdoms film?

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Jeg var 17 år og ble med noen venninner på fest hos noen stooore gutter (de var vel 19 eller noe) som de hadde et såkalt opplegg med. Som det berømte 5. hjulet på vogna satt jeg pent i en stol og så den filmen de hadde satt på - The Wall.

Jeg gikk hjem, slått til jorden. Satte meg inne i et mørkt rom og hørte på Pink Floyd i dagesvis (om jeg husker rett, men det gjør jeg nok ikke).

Ikke sant! Den gjorde inntrykk. For meg er den ikke forbundet med "min ungdoms film". Jeg liker den jo om mulig enda bedre i dag!

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 18:12   #51
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.979
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din ungdoms film?

Dirty Dancing
Full klaff for klikken (fransk skolekomedie)
Breakfast club

:Mimremimremimre:

Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 19:54   #52
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din ungdoms film?

Et lite utvalg:

The big chill (1983)
Ordinary people (1980)
Raising Arizona (1987)
Blue velvet (1986)
Withnail and I (1987)

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 22:22   #53
Clubby
Free Toy Inside!
 
Clubby sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 961
Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Din ungdoms film?

The Neverending Story (var sååå forelska i hu prinsessa)

__________________
Clubby
Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel!
Clubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 22:49   #54
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din ungdoms film?

-Og jeg bestilte The Breakfast club fra Amazon i dag

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Jeg er i skikkelig mimremodus for tiden. Så 16 Candles i går.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 22:50   #55
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Din ungdoms film?

Dirty Dancing, selvsagt

Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 08:42   #56
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din ungdoms film?

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Som det berømte 5. hjulet på vogna satt jeg pent i en stol og så den filmen de hadde satt på - The Wall.

Jeg gikk hjem, slått til jorden. Satte meg inne i et mørkt rom og hørte på Pink Floyd i dagesvis (om jeg husker rett, men det gjør jeg nok ikke).

Jeg så The Wall i Jugoslavia, et opptak fra tysk TV, sommeren '89. Den var dubbet til tysk. Ikke så rart at jeg ikke ble så veldig slått til jorden.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 08:52   #57
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din ungdoms film?

Glitter: Hadde de dubbet "The Wall"??? Ikke sangtekstene vel?
Det er jo ikke akkurat så mye dialog.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 08:53   #58
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din ungdoms film?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Glitter: Hadde de dubbet "The Wall"??? Ikke sangtekstene vel?
Det er jo ikke akkurat så mye dialog.

Tysk TV dubber alt. Jeg tror ikke alle sangtekstene var dubbet, men noen var det helt klart. Det var ganske snodig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 10:43   #59
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din ungdoms film?

Nå kom jeg på da mannen min og jeg var i Budapest for ca 15 år siden.
En kveld fant vi ut at vi skulle gå på kino. De viste Pinochio, så vi regnet jo med at den var tekstet på ungarsk, og at de hadde originallyden. Det hadde de IKKE. Den var dubbet på ungarsk, og høydepunktet kom med "When you wish upon a star"- sunget med skikelig ungarsk brumlebass. Vi lo så vi holdt på å bli kastet ut av kinoen

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 10:53   #60
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din ungdoms film?

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Den var dubbet på ungarsk, og høydepunktet kom med "When you wish upon a star"- sunget med skikelig ungarsk brumlebass.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no