Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Musikk til arbe..

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-06, 18:57   #1
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Musikk til arbe..

hva hører dere på når dere gjør husarbeid? Hvis dere ikke har vaskehjelp da.
Eller andre ting.

Jeg digger å vaske huset til Barry White.
Skal jeg slappe av liker jeg å høre på Vivaldi.
Kjører jeg bil må jeg ha på radio 1 eller klem FM.
Går jeg tur må jeg ha på noe med litt fart i.

Dere andre da?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 20:15   #2
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Musikk til arbe..

Jeg hørte alltid på¨Lillebjørn Nilsen da jeg var tenåring og gjorde fredagsvasken hjemme. Så det henger fortsatt litt i.

Når jeg trener hører jeg på veldig bråkete kjapp musikk, Ministry of Sound samlaplater egner seg bra.

...og jeg hører masse på lydbøker mens jeg gjør husarbeid, spesielt mens jeg baker eller lager middag.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 20:34   #3
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Musikk til arbe..

Åh, det er så mangt. Robbie Williams til husarbeid, kombinert med endel filmmusikk. Jazz og blues til ettermiddagsavslapning. Klassisk til morgente/kaffe. Rock og metal hvis jeg er alene midt på dagen!

…og listepop i bilen, via radioen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 20:49   #4
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Musikk til arbe..

Radiohead, Red hot chili peppers, Nirvana,Greenday, Pearl Jam, U2, REM, Garbage....ja, dere skjønner.....og det skal spilles høyt (slik at ingen hører at jeg synger).

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 21:16   #5
Tik
Trønder
 
Tik sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 756
Tik er populærTik er populærTik er populærTik er populær
Standard

Sv: Musikk til arbe..

U2 og Pink på full vreng,da går det greit å gjøre husarbeid

__________________
Mamma til 1998, 2002 og 2005
Tik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 21:37   #6
Doxa
hmmm
 
Doxa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Sv: Musikk til arbe..

Min arbeidmusikk for tiden er Scissor Sisters, Juliette & The Licks og Bob Dylan. Men jeg skifter ofte.
Til avslapning har Diana Krall vært favoritten i mange år.

__________________
Gutt '02 • Jente '03
Doxa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 21:48   #7
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Musikk til arbe..

Her er det Tim Christensen på full pinne
Dere husker kanskje han som hadde tittelmelodien til Nikolaj og Julie på NRK eller hva den het!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 23:23   #8
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Musikk til arbe..

Det meste, men høyt.

Litt Bruce, litt Meat Loaf, REM, Henning Kvitnes, forrige uke fant jeg frem Dance With a Stranger. Eller radioen.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 23:27   #9
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Musikk til arbe..

Skal det jobbes effektivt må jeg ha noe skikkelig rock eller metal, og det må spilles høyt.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 23:27   #10
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Musikk til arbe..

Når jeg kjører bil så går det stort sett i P4.

Ellers så må jeg si at dersom jeg er alene og f.eks vasker, så nyter jeg faktisk stillheten (den opplever jeg veldig sjelden sånn til daglig).

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 13:04   #11
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Musikk til arbe..

Jeg har forresten ofte på gaule-musikk når jeg gjør husarbeid. Jeg elsker å synge, og da er det så morro med gaulemusikk på full guff!!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 13:31   #12
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.642
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Musikk til arbe..

Nå synes jeg det er deilig å gjøre husarbeid i stillhet, og uten et menneske rundt meg. :sær:

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 14:06   #13
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Musikk til arbe..

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Nå synes jeg det er deilig å gjøre husarbeid i stillhet, og uten et menneske rundt meg. :sær:

Se svaret mitt. Synes ikke det er sært i det hele tatt.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 21:36   #14
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Musikk til arbe..

Da må jeg ha hip hop. Timbuktu, f.eks. Kanskje Asian Dub Foundation.

Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 22:21   #15
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Musikk til arbe..

Det kommer an på humør, men liker f.eks. å høre på "Why not" med Manhattan transfer, "When I die" med Blood sweat and teas , eller "Bohemian Rhapsody" med Queen når jeg gjør husarbeid

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 09:09   #16
Mille
Sånn passe snill
 
Mille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Ved siden av kvadrat
Innlegg: 37
Mille har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Musikk til arbe..

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Skal det jobbes effektivt må jeg ha noe skikkelig rock eller metal, og det må spilles høyt.

Her og!

__________________
Poden 10.10.04
Mille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 10:34   #17
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Musikk til arbe..

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Det kommer an på humør, men liker f.eks. å høre på "Why not" med Manhattan transfer, "When I die" med Blood sweat and teas , eller "Bohemian Rhapsody" med Queen når jeg gjør husarbeid

Da kunne jeg og arbeidet
Dalbello er også god arbeidsmusikk. Og Yello.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 10:41   #18
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Musikk til arbe..

Rock, punk, oi! og sånt. Da blir det skikkelig reint.

Ellers blir det ofte til at det er radioen som gulper opp A-lista til petre.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 21:04   #19
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Musikk til arbe..

Jeg er temmelig altetende når det gjelder musikk til arbeidet ... og i bilen forøvrig
Kommer helt an på dagsform og humør

Kan godt høre Vialdi eller Bach, men stter like gjerne på def Leppard eller Dire Straits
Elsker Dire Straits , alle utgivelser
Dette kan jeg spille HØYT , men jeg traller og synger

I bilen hører jeg mye techno, Def Leppard og den siste jeg nå spiller er Jennifer Rush , skikkelig 80-tallsmusikk jeg bestilte på CDON.COM
T'Pau liker jeg også godt

Eneste jeg ikke liker er jazz

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 21:06   #20
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Musikk til arbe..

Av en eller annen grunn MÅ jeg høre på RATM's "Killing In The Name Of" når jeg skrubber gulv. Høy musikk med masse energi må til når jeg først driver på med noe så kjedelig. Beastie Boys' "Sure Shot" er også en klassiker i denne sammenhengen. Egentlig har jeg en litt annen musikksmak enn dette til daglig.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no