Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Skal spedbarn ha pute i sengen?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-10, 17:00   #21
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal spedbarn ha pute i sengen?

Vi fikk ikke anbefalt pute forrige helg da vi var som snarest innom en barselavdeling.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 17:31   #22
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal spedbarn ha pute i sengen?

Her har alle hatt + har pute fra dag 1 etter anbefalingen fra sykehuset.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 17:33   #23
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal spedbarn ha pute i sengen?

Jeg har ikke brukt pute på mine.
Ingen av de er flate i bakhodet heller, og event flathet som de får i starten vil fort gå seg til når de begynner å røre på hodet.
Nå lå mine stort sett på siden, og da byttet jeg gjerne på hvilken side jeg la de ned på.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 17:33   #24
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal spedbarn ha pute i sengen?

Det ble anbefalt pute i 2002, så mine babyer har hatt pute. I hvertfall så lenge de lå rolig på ryggen. Etter det har de vel hatt pute, men det har spilt liten rolle da de har ligget like mye med baken den veien som med hodet.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 17:35   #25
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal spedbarn ha pute i sengen?

Så rart at anbefalingene er så ulike, egentlig.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 17:52   #26
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal spedbarn ha pute i sengen?

Vi hadde ikke pute til gutten vår , han har veldig skjevt bakhode.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 21:24   #27
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skal spedbarn ha pute i sengen?

Aldri brukt eller blitt anbefalt pute.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 21:26   #28
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.021
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal spedbarn ha pute i sengen?

Vi prøvde å bruke sånn pute som hadde en dump i midten nå, kjøpt hos barnefysioterapeut. Jeg synes egentlig den puta så veldig bra ut, men babyen nektet å ligge i den, og vred seg ut av den ved første mulighet, så det var ingen suksess. Jeg kommer til å bruke den fra starten av hvis vi får flere barn, den er ment for å forebygge favorittside samt få barnet til å ligge på ryggen.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 20:46   #29
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skal spedbarn ha pute i sengen?

Tok et lite søk igjen for å se om det var noe nytt på denne fronten og fant en helt ny artikkel hos LUB hvor de nylig skrev om de farlige anbefalingene mtp. pute til spedbarn.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 20:54   #30
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.392
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal spedbarn ha pute i sengen?

Ungene har hatt gulpekluter under hodet de første månedene. De lå også inntullet i helseteppet som en liten burito den første tiden. Etterpå har de hatt en liten og tynn babypute.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 20:58   #31
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.483
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal spedbarn ha pute i sengen?

Knerten fikk pute sånn en gang mellom 1 og 2 år, som baby hadde han ikke det nei.

Anbefalingene var delte dengang, og er vel det denne gangen også, så jeg forholder meg fortsatt til at det ikke er en god nok grunn, for meg, til å gi babyen pute, så det dropper vi. Hodet retter seg ut, gitt at barnet lever lenge nok...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 21:08   #32
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.021
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal spedbarn ha pute i sengen?

Jeg mener fremdeles at den puta som er lagd spesielt for dette ikke skal være noe problem, den har en helt annen fasong og hardhet enn en vanlig pute. Men det er klart det er skummelt i det det anbefales pute generelt.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 21:16   #33
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Sv: Skal spedbarn ha pute i sengen?

Jeg har bare ei lita og hun har vel stortsett brukt ei lita dunpute hele tida.

Ifølge Landsforeningen Uventet Barnedød så er det ikke bra med pute; http://www.lub.no/artikler/farlig-med-pute-til-spedbarn

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 22:12   #34
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Skal spedbarn ha pute i sengen?

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Med førstemann var det fy, fy og det meste jeg kan finne nå tyder på det samme men samtidig ser jeg også at noen har blitt anbefalt pute helt fra barnet er født. Hva er riktig?

Våre sov på saueskinn de første månedene, det var jo veldig i vinden den gang. Men slike tynne små baby dunputer ser jeg ikke helt faren med når de blir litt eldre.

__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no