Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Beste strø i bur til marsvin o.l.

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-11, 15:55   #1
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Beste strø i bur til marsvin o.l.

Vi har marsvin, og nå har husverten klaget på lukt i et par mnd. Jeg skifter på burene hver uke og vasker og styrer på men hun klager likevel og vil vel egentlig ha dyrene ut av huset.

Har noen et godt tips om godt strø som tar bort lukt? Jeg kjøper store sekker med tre eller bark eller noe sånt. Vet ikke helt definisjonen på det . Det tar tydeligvis ikke lukt.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 16:13   #2
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 956
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Beste strø i bur til marsvin o.l.

Kan ingenting om marsvin, men går ut i fra at dei tåler resirkulert papir? Eg brukte mest Yesterdays News, eller Back-2-nature då eg hadde burdyr, desse fungerte best på lukt.




__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 16:18   #3
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beste strø i bur til marsvin o.l.

Vi har miljøstrø, det lukter ingenting.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 16:20   #4
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beste strø i bur til marsvin o.l.

Du kan dressere marsvin til å gå i ei dokasse i buret med sånn klumesand i. Det gjør hamsteret vårt. Men har ikke testet det på marsvinene våre siden de var så gamle allerede når jeg oppdaget at en faktisk kunne dressere dem til å gå på do i kasse.

Til våre marsvin så skifter vi i buret 1 gang i uka. Da er det 2 marsvin i samme bur og de drikker noe enormt mye (i forhold til hva jeg er vant med av kaniner) og tisser mye. Jeg kjøper store sekker med sagflis som jeg henter selv på det lokale sagbruket. Jeg har i et skikkelig tykt lag med sagflis siden denne ikke koster noe særlig. Så legger jeg litt rent over det faste dostedet deres et par ganger i løpet av uka. Tar bare litt sagflis fra et annet hjørne av buret. Vi har i tillegg luftrenser, så en merker ikke noe til dyra våre.

Luftrenser gjør underverker på lufta den, både i forhold til støv og lukt. Det blir en del støv av alt høyet de spiser.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 17:13   #5
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beste strø i bur til marsvin o.l.

Jøss. Vi har to som løper rundt på sagflis i et digert bur (140x70 cm), og selv om jeg ikke skifter på 14 dager, så lukter det fint lite. (Pleier dog bytte på det oftere ).

Kan det hende huseier ikke gir seg uansett, så lenge dere har dyr? Er hun mye hos dere, siden hun merker dette så godt???

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 17:37   #6
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Beste strø i bur til marsvin o.l.

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jøss. Vi har to som løper rundt på sagflis i et digert bur (140x70 cm), og selv om jeg ikke skifter på 14 dager, så lukter det fint lite. (Pleier dog bytte på det oftere ).

Kan det hende huseier ikke gir seg uansett, så lenge dere har dyr? Er hun mye hos dere, siden hun merker dette så godt???

Ja det begynner å bli helt ufattelig mye mas nå. Hun sier det lukter n e d til henne, hun bor i etasjen under meg. Og at gjester bemerker lukten, og at det sikkert har "satt" seg i huset for alltid osv. Føler at hun tenker at jeg bor i det møkkahølet eller noe i den dur. Hun vil helst ha de ut, ja.

Marsvinene våre bæsjer over hele buret, men mulig de tisser på bestemte plasser, noe kan tyde på det ja. Det er bare 4 dager siden jeg byttet på burene og hun kom nettopp opp og sa det stinket helt for gale nede hos henne.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 18:15   #7
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beste strø i bur til marsvin o.l.

Stinker det hos dere da??? Høres helt teit ut spør du meg. Jeg hadde vært fristet til å dra en spansk en, og si at dere hadde gitt de bort. Se om hun fortsatt klager.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 18:19   #8
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beste strø i bur til marsvin o.l.

Hvordan kan hun vite at det er marsvinene som stinker da? Vi hadde en gang en død mus i veggen og det stinket lenge og i perioder.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 18:23   #9
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beste strø i bur til marsvin o.l.

Et bur med 2 marsvin stinker i alle fall ikke igjennom dører, vegger og en etasje. Det er latterlig å påstå noe sånt.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 18:25   #10
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Beste strø i bur til marsvin o.l.

Nei det kan ikke lukte dit ned når du er så nøye med renholdet. Si til henne at hun sikkert har døde mus i veggene!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 20:11   #11
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Beste strø i bur til marsvin o.l.

Jeg sa det med mus, faktisk. Hun sa at det kunne det ikke være, nei. Det var samme lukt som hos oss.

Nå har jeg vasket badet, og gått gjennom haugen med skittentøy. Det var en del vått tøy der, bl.a. ull. Det luktet jo ikke så godt akkurat. Og hva fant jeg i kroken bak skittentøyskurven? En kattebæsj!! Og jeg har ikke katt engang! Men husverten har...

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no