Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Har dere vaskehjelp?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Har dere vaskehjelp?
Ja 37 27,82%
Nei, og vi har ingen planer om å skaffe det 41 30,83%
Nei, men vi vurderer å skaffe det 55 41,35%
Deltakere: 133. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-07, 21:50   #41
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har dere vaskehjelp?

Jeg hater å vaske, og har definitivt tenkt tanken mange ganger. Jeg har sågar hatt en på befaring, men kan ikke si jeg ble hverken beroliget eller imponert. Ei annen jeg ringte, som virket veldig OK, syntes det ble for langt å reise hit jeg bor. Ergo er jeg like langt. Nå leter jeg etter et firma som tar slike oppdrag, men har foreløpig ikke funnet noen.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 21:55   #42
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.714
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere vaskehjelp?

Har du ikke ringt Rutta&Tutta, Nova?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 22:07   #43
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere vaskehjelp?

He-he, her er vi mange som tenker likt, ser jeg. Artig! Jeg har nå påtatt meg oppgaven å sondere terrenget og se om noen har en god vaskehjelp å anbefale her nordøst i Oslo. Jeg er redd vi virkelig trenger dette, all den tid minst 80 % av all ekteskapelig krangling hos oss går på husarbeid. (De resterende 20 % gjelder hvor mye penger vi skal bruke på hus og bil.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 22:09   #44
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har dere vaskehjelp?

Vi hadde et par som kom annenhver uke i januar - mars, men til påske avsluttet vi det engasjementet.

De brukte for lang tid og var for slurvete, samtidig som det ble mye styr for oss. jeg følte at jeg måtte være tilstede og forklare og passe på tiden...

Dessuten syntes jeg veldig lite om å betale svart. Her vi bor finnes det ikke noe firma som påtar seg "hvit vasking" for private, så dermed la vi det på is for denne gang...

  Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 22:15   #45
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere vaskehjelp?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

He-he, her er vi mange som tenker likt, ser jeg. Artig! Jeg har nå påtatt meg oppgaven å sondere terrenget og se om noen har en god vaskehjelp å anbefale her nordøst i Oslo. Jeg er redd vi virkelig trenger dette, all den tid minst 80 % av all ekteskapelig krangling hos oss går på husarbeid. (De resterende 20 % gjelder hvor mye penger vi skal bruke på hus og bil.)

Min søster bor nordøst i Oslo og ordnet seg vaskehjelp etter nyttår. De tar hennes hus og mammas sitt. Tror faktisk de var i oppstart, og trengte flere kunder. Ungt, polsk par med to barn. Hun er dårlige på engelsk, men mannen tror jeg prater greit.
Skal jeg høre om jeg kan gi deg tlf.nr?

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 22:17   #46
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere vaskehjelp?

Ja, vi hadde det inntil forrige uke, men da sa hun opp. Så nå er vi på utkikk etter ny. Krysser likevel for ja, selv om vi er "in between".

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 22:24   #47
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har dere vaskehjelp?

Hva er det som er normalt at en vaskehjelp gjør?

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 22:29   #48
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har dere vaskehjelp?

JA -vi har vaskehjelp.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 22:31   #49
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere vaskehjelp?

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Min søster bor nordøst i Oslo og ordnet seg vaskehjelp etter nyttår. De tar hennes hus og mammas sitt. Tror faktisk de var i oppstart, og trengte flere kunder. Ungt, polsk par med to barn. Hun er dårlige på engelsk, men mannen tror jeg prater greit.
Skal jeg høre om jeg kan gi deg tlf.nr?

Tusen takk! Hvis din søster og mor er fornøyd, må du gjerne høre om vi kan få nummeret. Det er snilt av deg!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 22:43   #50
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere vaskehjelp?

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Hva er det som er normalt at en vaskehjelp gjør?

Jeg vet ikke hva som er normalt, men hos oss vasker hun badet og kjøkkenet grundig hver gang (en gang i uka) samt gulvene i stue, kjøkken og soverom. I tillegg tørker hun støv og støvsuger sofaen etc, men ikke overalt hver gang. En gang tørker hun støv noen steder, en annen gang der hun ikke rakk forrige gang etc. Hun er veldig flink til å vurdere slike ting selv, og plutselig tar hun svært grundig et sted hvor hun ser at det trengs og ikke har vært gjort på lenge. Skal vi ha besøk får vi henne til å ta gjesterommet i tillegg, da tar hun lettere på støvtørking ellers i huset og tar det grundigere neste gang i stedet. Har vi ikke rukket å rydde før hun kommer gjør hun det også selv om det strengt tatt ikke er hennes oppgave. Da beklager jeg alltid og er litt flau, men det blåser hun av. Uansett bruker hun to timer hver gang, så hvis det er mye rot blir det mindre støvtørking, mens hvis vi har ryddet til hun kommer har hun tid til å gå grundigere til verks og ta litt ekstra. Hun tar 100 kroner timen. Dvs tok. Nå har hun jo som sagt sluttet. Synd, for hun var veldig flink, hyggelig og effektiv.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 23:11   #51
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere vaskehjelp?

Vi har ikke, men vil gjerne ha. Men hvor i huleste finner du noen som du både kan stole på og som gjør en god jobb? Har prøvd ut to ulike den seneste tiden og ikke vært fornøyd med noen av dem. Den første var kjempeslurvete, og den andre, som forøvrig var hvit og derfor krevde 200,-/ time var etter fire strake timer langt fra ferdig første gang hun vasket her. Vi har ikke SÅ stort hus altså, det var vel heller dama som hadde flust med lønnsom sirup i rompa.

Jeg kunne tenkt meg vaskehjelp et par-tre timer hver fredag, DET hadde vært optimalt.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 23:15   #52
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere vaskehjelp?

Vaskehjelp fire timer annen hver uke, helt nydelig. Det betyr at vi annen hver uke må ta en skikkelig opprydding, og får et deilig, rent hjem.

Vasker selvfølgelig selv den uka vi ikke har vaskehjelp, men må innrømme at jeg ikke lengre tørker støv .

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 23:31   #53
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere vaskehjelp?

Ja vi har vaskehjelp og det har vi hatt i ca. tre år nå eller er det fire? Fire er det kanskje når jeg tenker etter. Hun kommer hver uke og vasker, støvsuger, tørker støv, bretter klær og skifter sengetøy. Hun tar vinduer når det trengs og får ekstra betalt for det. Hun kan til og med sitte barnevakt om det kniper alldeles.

Vaskehjelpen er oss vel unt! Det er ikke så mye luksus i hverdagen og avlastningen dette gir hele familien er bra for mentalhygienen for alle sammen.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 23:46   #54
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere vaskehjelp?

Nei, men vi har tenkt på å skaffe oss det. Forøvrig er det jeg som er vaskehjelp her i huset, så jeg var fristet til å svare ja.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 23:52   #55
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere vaskehjelp?

Mener du meg?

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 00:13   #56
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har dere vaskehjelp?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Rent prinsipielt er tanken tiltalende, men mannen vil ikke og det er han som vasker uansett (jeg rydder). Dessuten kunne jeg ikke hatt noe annet enn hvit vaskehjelp, så da ville det blitt en dyr affære.

Sånn er det her også.

Kanskje vi revurderer den dagen vi får bedre råd og større hus. Foreløpig går det veldig greit i vår 3-roms, vi krangler faktisk aldri om husarbeid. Barna hjelper også til.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 00:46   #57
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har dere vaskehjelp?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Ja, det lurer jeg på.

Du mangler ett alternativ som heter:

Har hatt vaskehjelp, og savnet er stort

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 03:04   #58
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere vaskehjelp?

Vi har en meksikansk vaskehjelp her vi bor nå, og da vi bodde i Oslo hadde vi polsk. Hun vi hadde var veldig grundig og effektiv, og kom alltid når hun skulle. Hun tok 120 kr/t.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 09:57   #59
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har dere vaskehjelp?

Nei, ikke nå som jeg er student, men med to i full jobb kommer vi nok til å vurdere det sterkt.

Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 10:11   #60
lille my
Erfaren
 
lille my sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.048
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Sv: Har dere vaskehjelp?

Nei har ikke vaskehjelp og kommer ikke til å få det .
Jeg liker å vaske å styre jeg .
Men nå er jeg ryggoperert og får ikke vaske el. støvsuge på minst 6 mnd så akkurat nå kunne jeg tenkt meg å hatt det.
Men mannen er flink han, han vasker og styrer .

__________________
Lille my med 3 skjønne gullunger
1998,2001 og 2003.
lille my er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no