Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Stekepanne - hva kjøper vi?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-14, 21:26   #1
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Stekepanne - hva kjøper vi?

Vi har en støpejernpanne som synger på siste verset. Nå må vi ha ny. Så hva slags type stekepanne kjøper vi?
Jeg vet at mannen er veldig glad i jernstekepanna. Jeg har ingen preferanser.
Vi har ingen fancy komfyr, foreløpig, så vi trenger ikke ta hensyn til induksjon eller slike ting.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-14, 22:09   #2
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.006
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stekepanne - hva kjøper vi?

Vi har en titanpanne fra Woll som bare er helt fantastisk.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-14, 22:19   #3
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stekepanne - hva kjøper vi?

Veldig fornøyd messen nye 365 fra Ikea. Jamie Oliver var bra, men ble fort slitt.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-14, 22:21   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stekepanne - hva kjøper vi?

Master, fra Tilbords. Absolutt beste stekepannene jeg har hatt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-14, 22:30   #5
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.212
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Stekepanne - hva kjøper vi?

Av alle stekepanner vi har hatt er jeg aller mest fornøyd med den vi kjøpte på IKEA.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-14, 23:58   #6
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stekepanne - hva kjøper vi?

Vi har en liten utgave av Høyang Hardface. Den synes jeg er kjempegod. Vi bruker den til omeletter stort sett. Men den kunne jeg ha tenkt meg i stor versjon også.

Vi kjøpte Hellstrøm sin panne. Veldig tung og jeg synes det brenner seg lett. Den ER sikkert god altså, men litt mer krevende å bruke enn andre panner synes jeg.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-14, 00:44   #7
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stekepanne - hva kjøper vi?

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Vi har en titanpanne fra Woll som bare er helt fantastisk.

Det har jeg også! Avtagbart håndtak er helt genialt når man vil sette panna inn i stekeovnen for å steke videre. Jeg elsker den

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-14, 08:46   #8
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.498
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stekepanne - hva kjøper vi?

Jeg har en fra ikea, som har vart og vart og vart i mange år.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-14, 09:39   #9
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Stekepanne - hva kjøper vi?

Fornøyd med Ikea. Holder seg godt, og billig nok til at den lett kan fornyes.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-14, 12:25   #10
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.212
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Stekepanne - hva kjøper vi?

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Fornøyd med Ikea. Holder seg godt, og billig nok til at den lett kan fornyes.

Enig, men samtiig så har den vart mye lenger enn de to forrige vi hadde, og de var i 1500-kronersklassen.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-14, 12:35   #11
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Stekepanne - hva kjøper vi?

Ja, vi har kjøpt ny ca. hvert 5 år.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-14, 13:37   #12
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Stekepanne - hva kjøper vi?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Veldig fornøyd messen nye 365 fra Ikea. Jamie Oliver var bra, men ble fort slitt.

Har den samme erfaringen.

__________________
Ingen ektemann er ennå blitt skutt mens han tok oppvasken.
Ukjent.
siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-14, 14:13   #13
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.836
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stekepanne - hva kjøper vi?

Vi er også veldig fornøyd med 365+ fra Ikea. Vi har prøvd langt dyrere merker, men de er rett og slett ikke verdt det. Mener Ikea sin kom på andre plass i en stekepannetest i fjor?

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 01:55   #14
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Stekepanne - hva kjøper vi?

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Vi har en støpejernpanne som synger på siste verset.

Hvordan synger støperjernspannen på siste verset? De pleier nærmest å vare livet ut. Ulempen er at det sorte belegget kan slites bort, men det er kun litt arbeid som skal til for å steke dem inn igjen. Skrubb den helt ren ( bruk eventuelt mr muscle ovnsrens om det er gjenstridig, og stålull om der er rust). Smør den inn med enten solsikke olje eller linolje, stek den en time i oven på 200 grader i en time, smør en gang til, og stek den atter en time. Da får man et varig belegg som maten ikke fester seg til.

Jeg har to stekepanner, en i støpejern og en med slippbelegg. Jeg har lyst å prøve en typ stekepanne med et hvitt keramisk belegg, tror det er noe nytt.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 08:50   #15
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.878
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stekepanne - hva kjøper vi?

Vi har alltid en støpejernspanne og en panne med sliplett belegg. Sistnevnte har en tendens til ikke å vare så lenge og vi har derfor gått over til billigere varianter. Som flere her er jeg godt fornøyd med Ikeas 365+.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 09:02   #16
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stekepanne - hva kjøper vi?

Anbefaler 365+ fra Ikea her også, uten tvil den aller beste vi noen gang har hatt. Og vi har slitt ut en del stekepanner underveis, altså.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 20:54   #17
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stekepanne - hva kjøper vi?

Opprinnelig lagt inn av arrow, her.

Hvordan synger støperjernspannen på siste verset? De pleier nærmest å vare livet ut. Ulempen er at det sorte belegget kan slites bort, men det er kun litt arbeid som skal til for å steke dem inn igjen. Skrubb den helt ren ( bruk eventuelt mr muscle ovnsrens om det er gjenstridig, og stålull om der er rust). Smør den inn med enten solsikke olje eller linolje, stek den en time i oven på 200 grader i en time, smør en gang til, og stek den atter en time. Da får man et varig belegg som maten ikke fester seg til.

Jeg har to stekepanner, en i støpejern og en med slippbelegg. Jeg har lyst å prøve en typ stekepanne med et hvitt keramisk belegg, tror det er noe nytt.

Hovedproblemet er at treskaftet har sprekt opp, og er litt løst. Så jeg er redd jeg en vakker dag står med skaftet i hånda og selve stekepanna på tærne.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 22:42   #18
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stekepanne - hva kjøper vi?

Jeg ville kjøpt en ny støpejernspanne. Jeg vil definitivt ha en sånn, så er en med slipp-belegg nummer to.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 22:53   #19
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.226
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Stekepanne - hva kjøper vi?

Etter å ha hørt en kjent kokk si på TV at de brukte ikea panner på restaurant kjøkkenet hans og deretter kaste de etter 14 dager, har jeg holdt meg til ikea 365+ som mange andre i tråden. De varer lengre enn de dyre pannene jeg har kjøpt tidligere.

I snitt bytter jeg hvert 2 til 3 år ser det ut til.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 23:22   #20
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Stekepanne - hva kjøper vi?

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Hovedproblemet er at treskaftet har sprekt opp, og er litt løst. Så jeg er redd jeg en vakker dag står med skaftet i hånda og selve stekepanna på tærne.

Sjekk hvem som har laget den, der er mulig å få tak i nytt treskaft til de aller fleste modeller som er lager av de store produsentene.

Hvis man vil ha en med slippbelegg som varer lenge, har jeg en Scanpan som er like fin etter mange år. Den er ikke like glatt som de aller beste telfonbeleggene, men den er holdbar, ganske ripefri og ingen ting brunsvidd i den.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no