Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Brødbakemaskin?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-06, 14:18   #21
Vips
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3
Vips har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Brødbakemaskin?

Bruker min mye.
Her er oppskriften jeg bruker:

3,5 dl vann
2 ss rapsolje
1,5 ts salt
2 ts sukker (denne sløyfer jeg)
2 dl sam. hvete fin
1 dl sam. hvete grov
1 dl rug fin/grov (jeg bruker fin)
6 dl hvetemel
2 ts tørrgjær

Vips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 19:00   #22
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Brødbakemaskin?

De ferdige brødpakningene passer perfekt i vår brødmaskin. Er mange forskjellige brødtyper å velge i. Dette gjør det jo enda enklere å lage brødene også. Brødene blir kjempegode og smakfulle. Den bruker ganske lang tid på bakeprossesen, så smakene får god tid til å utvikle seg.

Når det gjelder gjæren som kommer i kontakt med væsken ,så bruker jeg alltid å lage en topp av melet og legge gjæren oppå denne.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 11:50   #23
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.552
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Brødbakemaskin?

Opprinnelig lagt inn av Bequita, her.

Så kjøpte vi en med to rotorer som lager liggende brød, og nå er alt så meget bedre! Jeg digger den, særlig etter at mannen klarte å koble ut alle pipelydene den lagde underveis i bakeprogrammet.

Er det Wilfa BMA 25S?

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 12:00   #24
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.501
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Brødbakemaskin?

VI brukte den flittig i starten, men no er den stua vekk. Veit ikkje kvifor, det berre vart sånn...

Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 12:10   #25
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.650
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brødbakemaskin?

Vi har en sån og bruker den mye innimellom. hos oss er det ingen rom til gjøren eller eltekrok som legger seg ned.. så vi får et hull i brødet. bryr oss ikke så mye om det.

oppskriften jeg bruker er først 3dl vann, litt rapsolje og 500g brødblanding. Helst matpakkebrødet til mølleren som koster 14kr kiloen på rema. Den er grov, uten frø og sånt som min kjære ikke liker og det er bare 39 karbohydrater i den. oppå melet om dekker all vannet legger jeg gjæren. har aldri opplevd å ikke få perfek heve resultat.

i går kjøpe jeg spelt brød pakke som jeg tenkte jeg skulle bake nå..

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 12:21   #26
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brødbakemaskin?

Bequita, er det en sånn kul retrosak? Det har jeg, men den bråker noe innmari. Hvem fant på at den måtte pipe 26 ganger når den var ferdig? Hva med ÉN?

Hvordan fikk dere kuttet ut pipingen? :ivrig:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 13:17   #27
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brødbakemaskin?

Opprinnelig lagt inn av Sparky, her.

Et stort minus med vår er at eltekroken ikke legger seg flat når stekingen begynner. Det fører til et stort hull i brødet. Et annet minus er at det ikke er et eget kammer til tørrgjæren.

Finnes det noen brødbakemaskinen som har disse egenskapene - dvs. som legger eltekroken flat under steking og har eget kammer til tørrgjær? Har lett, men ikke funnet.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 14:17   #28
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brødbakemaskin?

Ellers er det jo bare å legge væsken nederst og gjæret oppå melet, gjerne i en liten grop. :forundret over problemet:

:rettere sagt: forundret over at det finnes et problem jeg ikke har hatt:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 15:01   #29
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.565
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Brødbakemaskin?

Kan dere som er fornøyd med brødbakemaskinen deres vennligst fortelle hvilket merke det er?

Er det noen som vet noe om hvilke egenskaper en brødbakemaskin bør ha dersom den skal brukes til glutenfritt brød? Evt hvilken maskin som er best egnet?

Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 19:59   #30
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Brødbakemaskin?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Kan dere som er fornøyd med brødbakemaskinen deres vennligst fortelle hvilket merke det er?

Er det noen som vet noe om hvilke egenskaper en brødbakemaskin bør ha dersom den skal brukes til glutenfritt brød? Evt hvilken maskin som er best egnet?




Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Her er den i bruk stort sett hver dag. Er blitt avhengig av den. når den blir utslitt må vi nok bare kjøpe en ny.
Den heter Wilfa BMA 25S. Den gir store brød som er nok til en familie på 5.


Har fortalt det.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 20:12   #31
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Brødbakemaskin?

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Er det Wilfa BMA 25S?

Det er en Wilfa, ja, men jeg husker ikke hva den heter. Akkurat naa er jeg i Sveits paa kurs, men jeg skal sjekke hva den heter naar jeg kommer hjem paa mandag.

Opprinnelig lagt inn av Scarlett

Bequita, er det en sånn kul retrosak? Det har jeg, men den bråker noe innmari. Hvem fant på at den måtte pipe 26 ganger når den var ferdig? Hva med ÉN?

Hvordan fikk dere kuttet ut pipingen? :ivrig:

Retro? Nei, den er ikke saann superkuul. Den er hvit og med et lite vindu hvor man kan sjekke hvordan det gaar med hevingen. Men ja, den pipingen var infernalsk! Da vi tok av dekslet, fant vi en bitteliten höytaler som vi bare klippet av. Husker ikke om den var foran eller bak... Gaa etter lyden!

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 09:56   #32
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Brødbakemaskin?

Brødbakern vår heter Wilfa BMA 2511AE

Det finnes sikkert mange som er så å si like men hetet litt forskjellig. Sånn pleier det å være i hvertfall, kjenner en som designer emballasje til sånne og han sier de ofte bruker det samme bildet til mange bokser.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 22:56   #33
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.774
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brødbakemaskin?

Vi fikk en for snart to år siden. ALDRI brukt.... for vi finner ikke igjen oppskriftsheftet som hørte til....

tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 01:53   #34
svar
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1
svar har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Brødbakemaskin?

Jeg vurderer også en brødmaskin.
Grunnen er at jeg har en gassokovnfyr og den er ikke morsom å bake brød i.
utenpå blir de fine, men inni blir de veldig deigete, nesten rå.

Noen som har noen anbefalninger på en god maskin, eventuelt noen tips på hvordan få til brød i gassovn?

svar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no