Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Går de julebukk?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-06, 21:28   #1
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Går de julebukk?

Går barna julebukk der du bor? Og eventuelt når går de?

Jeg er vokst opp med å gå julebukk på nyttårsaften før middag, og mamma hadde alltid en svær kurv med masse flotte hjemmelagde poser med godterier til julebukkene. På landet der min tante bor går de visst i romjulen, men der jeg bor nå tror jeg ikke de går julebukk.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 21:29   #2
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Går de juelbukk?

Joda det gjør de. I romjulen.


vi skal på fredag.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 21:33   #3
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Går de julebukk?

Kom noen i romjulen for 2 år siden. Lite planlagt, ingen utkledning osv.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 21:44   #4
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går de juelbukk?

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Joda det gjør de. I romjulen.


vi skal på fredag.

Der, eller her eller ...?

Når man går i romjulen, er det sånn at man ringer på, synger en sang og får godtepose da? Eller går man kun til folk man kjenner, blir bedt inn og får kaker og sånn?

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 21:47   #5
Alma
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 19
Alma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Går de julebukk?

Her går barna julebukk, men det ikke organisert på noen måte. De avtaler, samles, kler seg ut og går til naboene.

Alma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 21:50   #6
Alma
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 19
Alma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Går de julebukk?

For å svare på hele sprøsmålet ditt:
Barna synger en julesang for noen i nabolaget, så får de frukt eller gotterier tilbake

Alma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 21:53   #7
Butterfly
Superaktiv
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bor i Lier
Innlegg: 382
Butterfly er litt kul
Standard

Sv: Går de julebukk?

Jeg trur jeg skal ta med ungene her å gå julebukk, de er for små til å gå alene. 8, 5 og 1,5.

Butterfly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 22:09   #8
lille my
Erfaren
 
lille my sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.048
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Sv: Går de julebukk?

Her går ungene julebukk, før og etter middag nyttårsaften.
Kjempe kjekt for de, synger julesanger og får godteri .

Så lager jeg i stand små søte godteposer til alle de søte små utkledde skikkelsene sm kommer på døren

__________________
Lille my med 3 skjønne gullunger
1998,2001 og 2003.
lille my er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 22:14   #9
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Går de julebukk?

Jeg vet sannelig ikke hva de gjør her, for det er første gang jeg feirer jul her, men på hjemplassen min er det noen som går i romjulen, da er barna utkledd og synger en julesang og får litt godterier eller frukt.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 22:15   #10
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Går de julebukk?

Her går man nyttårsbukk. Kler seg ut, ringer på dørene, synger og får snop i posen.

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 22:44   #11
Tøsa
Bølle
 
Tøsa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 591
Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Sv: Går de julebukk?

Ja, her i Bergen går man julebukk. På nyttårsaften går barna rundt, utkledt, synger og får noe godteri. Jeg går med barna, siden de ikke er så store enda.

__________________
TØSA
Tøsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 22:47   #12
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Går de julebukk?

Romjulen her, men sønnen min på snart 8 har ikke nevnt det med et ord. Ikke har jeg hatt besøk av noen enda heller.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 21:41   #13
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Går de juelbukk?

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Der, eller her eller ...?

Når man går i romjulen, er det sånn at man ringer på, synger en sang og får godtepose da? Eller går man kun til folk man kjenner, blir bedt inn og får kaker og sånn?

Der du er g¨r man i romjulen. De fleste bare tigger. Det er få som synger.
Man møter dem i døren og gir dem snop. Eller helst mandariner bare for å se de sure trynene.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 21:48   #14
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Går de julebukk?

Der jeg er fra i finnmark går man lillejulaften
Utkledd

Der mamma og pappa bodde her i Rana gikk de i nabolaget ofte 3-4 juledag, utkledd
Når jeg var lita brukte jeg og noen venninner å gå 4 juledag utkledd..
her oppe på "fjellet" her vi bor for tredje jul på rad har vi aldri hatt besøk av noen julebukker. Er masse unger her oppe...

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 21:54   #15
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Går de julebukk?

Her jeg bor, bodde jeg også som liten og da gikk vi julebukk i romjula.
Det er en tradisjon som har blitt borte her, i steden går de på rundtur når det er Halloween. Irriterenes at vi ikke kan holde på gode gamle tradisjoner fram for å ta de amerikaniserte.

Kanskje jeg skal sende avgårde ungene på dette i romjula, sammen med noen nabobarn.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 22:02   #16
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.827
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går de julebukk?

Jeg er vokst opp med at man går i romjulen og i dag har storesøster og to venninner vært utkledd som koner og nisser. De sang så flott "På låven sitter nissen" med dans og bevegelser til da de var her. De gikk i gata vår og i nabogata der ei av de andre jentene bor og så skulle alle tre sove over hos denne venninna. Jeg håper foreldrene hadde tenkt dette igjennom med tre fnisedokker høye på sukker på felles overnatting.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 22:07   #17
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.827
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går de juelbukk?

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Der du er g¨r man i romjulen. De fleste bare tigger. Det er få som synger.
Man møter dem i døren og gir dem snop. Eller helst mandariner bare for å se de sure trynene.

Her er det ofte julebukker, hvert år har det vært flere og alle synger. Ett år var det to jenter som hadde øvd inn flerstemte sanger og alt ting. De var så flinke at. Da blir jeg raus.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 22:23   #18
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Går de julebukk?

Her starter de å gå julebukk 2 juledag og frem til nyttår.
ungene her har ikke gått enda denne julen. og har bare hatt 2 stk på besøk til nå, det var i kveld.men regner med at det stormer på de neste kveldene. i fjor var det vel 50 stk innom i løpet av julen.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 22:24   #19
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går de julebukk?

Da jeg var liten (i gamle dager) både gikk vi julebukk og fikk julebukker på besøk. Men ungene her har ikke gjort det, og jeg har heller ikke hatt besøk av noen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 22:48   #20
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.812
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går de julebukk?

Jeg gikk julebukk som barn, og jeg syns det er veldig koselig om det kommer julebukker på døra. Det er dessverre ingen stor tradisjon her nå til dags.

Jeg smeltet totalt noen dager før jul - det ringte på døra i 20-tiden.
Jeg åpnet - utenfor sto en guttegjeng på 10 guttunger i 13-årsalderen.
De hadde ikke kledd seg ut, men idet jeg åpnet døra, ljomet de til med "på låven sitter nissen."

Selvsagt fikk de det vi hadde igjen av snop i huset... som dessverre ikke var mye, for vi hadde ikke julehandlet ennå.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no