Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Er denne hjelmen virkelig ok til alle aktiviteter?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-13, 11:58   #1
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Er denne hjelmen virkelig ok til alle aktiviteter?

http://lekmer.no/leker/sykler-trakto...n=tradedoubler

Denne hjelmen ligner ikke en ordinær sykkelhjelm men skal visst fungere bra som det. Noen som vet? Hadde vært fint med en hjelm som virket på skøyter, rulleskøyter og sykkel.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-13, 12:41   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er denne hjelmen virkelig ok til alle aktiviteter?

Jeg synes ikke det ser ut som verken en spesielt god sykkelhjelm eller slalåm-hjelm. Jeg tenker også at den blir varm til vintersykling og kald til slalåmbakken. Jeg ville kjøpt én av hver, tilpasset hvert sitt bruk; det er alt for lite penger å spare på å tøyse med sikkerhet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-13, 12:45   #3
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er denne hjelmen virkelig ok til alle aktiviteter?

Ikke slalåm, men skøyter.
Ja, jeg skal ikke spare penger men tenkte det kunne bli enklere om hun kunne bruke denne hjelmen til alt. Den kom opp i en sånn "hva kan du gi ungene til jul" -artikkel.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-13, 12:46   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er denne hjelmen virkelig ok til alle aktiviteter?

Hvis den funker til skøyter og sykkel så er vårt behov dekket, og jeg håper jeg finner ut at den duger.
Flere hjelmer er styrete, syns jeg.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-13, 12:47   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er denne hjelmen virkelig ok til alle aktiviteter?

Men den du linker til går bare opp til 7 år, ser jeg. Finnes de ikke i større?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-13, 12:49   #6
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er denne hjelmen virkelig ok til alle aktiviteter?

http://lekmer.no/leker/sykler-trakto...ttelsesutstyr/

Her er alle de har, noen er bare til slalom. Jeg kan ikke lete for deg for jeg er på jobb hehe.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-13, 12:53   #7
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.863
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er denne hjelmen virkelig ok til alle aktiviteter?

Gutta mine bruker slalomhjelmen til skøyter. Egen sykkelhjelm

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-13, 19:07   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er denne hjelmen virkelig ok til alle aktiviteter?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Gutta mine bruker slalomhjelmen til skøyter. Egen sykkelhjelm

Det er slik vi gjør det også.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 12:43   #9
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er denne hjelmen virkelig ok til alle aktiviteter?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Gutta mine bruker slalomhjelmen til skøyter. Egen sykkelhjelm

Det har vi gjort også, absolutt en fordel at den er foret.
Noen av skatehjelmene kan til nød brukes, men de sitter ikke spesielt godt på hodet når du må ha lue under.

W har ødelagt tre sykkelhjelmen i høst, fordi de har falt i bakken fra sykkelstyre(sier han)og da vil ikke den type hjelm vært til nytte på isen eller i bakken!
har brukt mer penger på sykkelhjelmer i sommer og høst, enn på sykler. Og vi har kjøpt to nye sykler, men fem hjelmer!

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 13:07   #10
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.863
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er denne hjelmen virkelig ok til alle aktiviteter?

Noe liknende denne bruker minsten min som sykkelhjelm og på scateboard.
Det er ihverfall ikke noe farlig at denne faller i bakken.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 14:02   #11
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er denne hjelmen virkelig ok til alle aktiviteter?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Noe liknende denne bruker minsten min som sykkelhjelm og på scateboard.
Det er ihverfall ikke noe farlig at denne faller i bakken.

De har vi hatt da ungene var yngre, kjempegode hjelmer.
Nå ville begge to ha vanlige sykkelhjelmer som er lettere og luftigere, og de tåler ikke alt ...

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 14:08   #12
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.537
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er denne hjelmen virkelig ok til alle aktiviteter?

Her brukes:
En hjelm til slalom, hopp og skøyter,
En hjelm til sykkel og skating.

Eller egentlig en vinterhjelm og en sommerhjelm. Tror ikke jeg ville satset på samme hjelmen til alt. Hadde ikke stolt på at den var godt nok egnet til alle formål.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 14:33   #13
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.186
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er denne hjelmen virkelig ok til alle aktiviteter?

Tradisjonelle sykkelhjelmer er ofte designet for treningssykling, syns jeg, med mye lufting, aerodynamisk form og måten den sitter på hodet på. Skatehjelmer virker mer tilpasset lek og start/stopp og en mer barnlig måte å bruke sykkelen på.

Utfordringen med å kombinere sykkel og slalom/skøyter ligger nok mer i foringen, vil jeg tro (og dermed varme) enn i sikkerheten.


Til skøyter har vi etter hvert utstyrt dem med hjelm med visir, pga hakebeskyttelsen det gir, etter at jentungen måtte si en haug med sting i haka. Men de spiller mye bandy uansett, så det er greit at de har visir. Eldste som spiller aktivt må jo ha det.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 15:48   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.416
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er denne hjelmen virkelig ok til alle aktiviteter?

Joha er jo et greit merke, og med den avtagbare innmaten så ser jeg ikke at den ikke kan funke sommer som vinter.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 19:53   #15
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er denne hjelmen virkelig ok til alle aktiviteter?

Ja den avtagbare innmaten synes jeg var et pluss, for det er ofte litt vanskelig med luer og hjelmer. Hun er ikke en veldig aktiv jente, mer forsiktig av seg.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no