Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Flytende mineralfoundation

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-12, 10:21   #1
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Flytende mineralfoundation

Det finnes sånne ting, sant? Er det noen som har en å anbefale? Det er høst, huden min er tørr og mineralpudder er liksom ikke greia om dagen.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 10:29   #2
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flytende mineralfoundation

Ja, og som jeg kommer på i farten så finner du det hos Jane Iredale. Norsk link her: http://shop.janeiredale.no/Default.aspx?ID=299

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 11:46   #3
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.998
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Flytende mineralfoundation

Jeg har prøvd flytende både fra Jane Iredale og GloMinerals, og avbefaler dem på det varmeste. JI har ekkel konsistens og dekker null, samt føles seig på huden. Glominerals tørket for raskt, og føltes ekkel og så enda verre ut. Jeg har tørr og fuktfattig hud som ikke er særlig krevende når det gjelder dekkevne.

Men siden poenget med mineralsminke er å unngå endel ingredienser, er det litt paradoksalt at mineralsminkemerker tilbyr flytende foundation som inneholder endel av de stoffene de reklamerer med at ikke er bra for huden. Da kan man i mine øyne like gjerne velge en flytende foundation fra et hvilket som helst merke, for de jobber også med de samme "mineralene" (=pigmentene som er brukt). Jeg kunne skrevet en roman om dette, men ikke fra iPad.

Dersom du velger flytende foundation fra et mineralmerke bør det være fordi du liker den, ikke fordi du blir villedet til å tro at den er så mye bedre for huden, for det er ingen nødvendighet i seg selv.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 13:04   #4
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flytende mineralfoundation

Enig i mye du skriver, Nera.

Jeg har ingen direkte erfaring med flytende mineralsminke selv, jeg bare vet at den finnes.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 13:10   #5
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Re: Flytende mineralfoundation

Takker for svar, Nera. Jeg visste ikke dette og siden jeg har tenåringshud ønsker jeg ikke noe som får den til å blomstre opp. Mineralpudder er det eneste jeg har kunnet brukt som faktisk får huden til å bli bedre.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 14:24   #6
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.998
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Flytende mineralfoundation

Jeg ville vært nøye at underlaget er bra, dvs. vært nøye med peeling og fuktighet, og deretter brukt et tynt lag vanlig mineralfoundation, rett og slett. Jeg har som nevnt tørr hud, og har egentlig ingen problemer med pudderprodukter av den grunn. Cluet er å bruke veldig lite, og gjerne bruke en primer eller liknende under. For tiden eksperimenterer jeg med å bruke en BB-krem som primer, og deretter mineralfoundation, for da kan jeg oppnå bedre dekkevne ved mye mindre pudder. Jeg bruker en asiatisk BB-krem som heter Missha M Perfect Cover, som jeg ikke liker finishen på uten noe over.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 15:06   #7
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Re: Flytende mineralfoundation

Jeg hører "alle" prater om disse primerne (i min jobb-nerde-verden er en primer noe helt annet ), så jeg får kanskje prøve det jeg også.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no