Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Har du funnet den perfekte foundation?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-12, 20:35   #1
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.011
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Har du funnet den perfekte foundation?

Og hvorfor er den perfekt for deg?

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-12, 20:36   #2
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: har du funnet den perfekte foundation?

Niks

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-12, 20:39   #3
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du funnet den perfekte foundation?

Om den er helt perfekt for meg er jeg usikker på, men jeg har i alle fall funnet en favoritt jeg har brukt i flere år. Det er Clinique supermoisture. Den er den eneste jeg har funnet som gir nok fuktighet til huden. Andre typer får jeg tørre partier av og blir seende helt forferdelig ut.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-12, 20:44   #4
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du funnet den perfekte foundation?

Jeg har prøvd mange. Alle har utelukkende vært av dyre merker. Noen har blitt for tørre til huden min, andre har ikke hatt riktig fargetone uansett hvilken jeg har valgt.
Sist kjøpte jeg en på H&M og jeg har aldri vært så fornøyd før. Husker ikke hvilket merke det var nå, men det kan jeg sjekke.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-12, 20:48   #5
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du funnet den perfekte foundation?

Jeg har brukt La Prairie i mange år, men impulskjøpte bare minerals pudderfoundation i går og er overraskende fornøyd. Jeg har prøvd den før, men da syns jeg den så kunstig ut, men tror kanskje det var feil farge?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-12, 20:48   #6
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du funnet den perfekte foundation?

Jeg har fått grove porer på nesen og får dermed sånne stygge prikker av så og si alle foundations. :gammel: Mineralsminke blir derimot riktig fint og naturlig. Men id (bare escentuals) klødde så inn i hampen... enda jeg ikke er spesielt sensitivt eller noe i ansiktet.

Redningen ble denne her. Veldig fornøyd; så fornøyd at jeg ikke har brukt noe annet i ett års tid. Solfaktor har den også. Bruker stor myk børste og sirkler den på overalt, tar bare ett minutt.



Generelt er jeg veldig fornøyd med MAC-produkter. Jeg vil på det varmeste anbefale å kjøre gjennom deres "Foundation Finder", og se litt hva du lander på derfra.

Før brukte jeg denne, og den også fungerte veldig greitt for å få bort blekhet og få litt fresh farge. Det er en farget dagkrem; jo mer du tar på jo "brunere" blir du; den er ganske transparant. Men deilig å bare kline på, siden den ikke er så synlig er det ikke dødsviktig å tenke på jevnhet og overganger og slikt.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.


Sist redigert av Miss Norway : 07-10-12 kl 20:53.
Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-12, 20:51   #7
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du funnet den perfekte foundation?

Og et annet, litt magisk tips er denne under ALL morrasminke. Plasker litt på en våt bomullspad, sveiper over fjeset, tørker på et blunk og vips er man fresh og klar for makeup. Juhu!

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-12, 20:53   #8
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du funnet den perfekte foundation?

http://www.benefitcosmetics.com/prod...-porefessional

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-12, 20:55   #9
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.825
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du funnet den perfekte foundation?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Og et annet, litt magisk tips er denne under ALL morrasminke. Plasker litt på en våt bomullspad, sveiper over fjeset, tørker på et blunk og vips er man fresh og klar for makeup. Juhu!

Før eller etter fuktighetskrem?

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-12, 21:04   #10
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du funnet den perfekte foundation?

Før! Det er en slags toner; den er helt blank og tyntflytende.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 23:11   #11
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Har du funnet den perfekte foundation?

Ja, Glo Minerals Pressed Base. Har brukt den i 6-7 år, og vender alltid tilbake til den. Den har perfekt farge for meg (Natural light), og er ikke så veldig dekkende.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 09:06   #12
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du funnet den perfekte foundation?

Ja. Babor Deluxe Foundation. Den trekker godt inn, jeg ser ikke veldig sminket ut (bare jevn), og den gir fuktighet og pleie. Bruker den etter en kjapp runde med serum og fuktighetskrem.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 15:32   #13
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.011
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du funnet den perfekte foundation?

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Ja. Babor Deluxe Foundation. Den trekker godt inn, jeg ser ikke veldig sminket ut (bare jevn), og den gir fuktighet og pleie. Bruker den etter en kjapp runde med serum og fuktighetskrem.

Ja, den har jeg prøvd. Lignet litt på den fra Guerlain - papure aqua tror jeg den heter. Men den var akkurat bittelitt mørk for meg.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 16:50   #14
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du funnet den perfekte foundation?

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Ja, den har jeg prøvd. Lignet litt på den fra Guerlain - papure aqua tror jeg den heter. Men den var akkurat bittelitt mørk for meg.

Dumt!

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 18:15   #15
Sequinita
Fullverdig medlem
 
Sequinita sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 70
Sequinita har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Har du funnet den perfekte foundation?


Dior skin nude (pudder).
Fargen passer perfekt og den ligger fint uten å sprekke opp eller legge seg i porene. Akkurat passe dekkevne.

Sequinita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 21:31   #16
lillemy01
Erfaren
 
lillemy01 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 800
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Sv: Har du funnet den perfekte foundation?

Jeg bruker veldig mye sminke og har forskellig foundation for forskjellige formål. Så nei har ikke en perfekten for lt føler at det ikke helt går an jeg da.

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 21:40   #17
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.998
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du funnet den perfekte foundation?

Det varierer, og jeg har også et utvalg, i tillegg til at jeg stadig tester ut nye ting. Jeg liker lett/medium dekkevne, og produkter som gir en naturlig finish. Favorittene for tida er den nye Le Teint Touche Eclat fra YSL, som gir lett, troverdig dekkevne, og Illamasqua Skin Base, som dekker mer, men er veldig fin på huden. Om vinteren liker jeg Sensai Fluid Finish fra Kanebo, og Teint Miracle fra Lancôme er heller ikke dum.

Og i tillegg har jeg løse og pressede pudderfoundationer fra Bare Minerals, Dior, Kanebo, Guerlain og Jane Iredale.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no