Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Kviser og hudormer. Tips?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-12, 09:36   #1
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kviser og hudormer. Tips?

.....

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.

Sist redigert av Pesten : 11-11-12 kl 22:33.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 09:41   #2
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kviser og hudormer. Tips?

Ikke spise sjokolade!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 09:44   #3
Tonjemor
Forvirret
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 642
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Sv: Kviser og hudormer. Tips?

Rens og serum.. Hver kveld. Det eneste som hjelper for meg.

__________________
Du greier ikke å fly med en sopelim av ren og skjær vilje....
Tonjemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 09:56   #4
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.010
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kviser og hudormer. Tips?

Har nesten gitt opp jeg.
Gikk på sterke medisiner i fjor (det som før var Roccutan), men nå kommer de snikende igjen.
Jeg renser morgen og kveld og har i tillegg fått krem av legen som jeg ikke husker navnet på i farta.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 10:19   #5
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kviser og hudormer. Tips?

.......

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.

Sist redigert av Pesten : 11-11-12 kl 22:33.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 10:37   #6
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.010
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kviser og hudormer. Tips?

Jeg renser med MD Formulation. Har et par andre ting også når huden blir alt for tørr og rød etter legekremen.
Hva slags krem kan jeg sjekke når jeg kommer hjem, mener den begynner på E.
Epiduo heter kremen, fant ut etter litt googling.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 10:45   #7
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kviser og hudormer. Tips?

Hvis du er veldig plaget, ville jeg gått til hudpleier og investert litt i råd og gode produkter for å bedre huden.
Jeg skrubber huden en gang i uken med Clinique skrubbekrem og bruker Good Morning Serum fra Elizabeth Arden under makeup. Jeg går mye uten makeup også så huden får være i fred.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 10:54   #8
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.010
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kviser og hudormer. Tips?

Eventuelt så får du legen din til å henvise deg til en hudlege.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 11:00   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kviser og hudormer. Tips?

Kutte ut sukker.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 11:08   #10
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kviser og hudormer. Tips?

Jeg er alltid inne i kvisetrådene, og jeg er alltid veldig bombastisk. Og det er fordi jeg selv har vært ekstremt plaget og hatt flere rundt meg som har vært det.

Hvis det er så ille at du plages, så gå til en HUDLEGE. Ikke en hudpleier på en salong. De vil selge deg dyre kremer!

Hudlegen kan gi deg resept på kremer som skal spøres på. Husker ikke hvilke av disse som er på resept, men Differin, Dalacin og Abarela er tre av dem. I tillegg er basiron reseptfri. Noen av disse tørker ut (ikke alltid heldig) og noen av dem forebygger.

Hudlegen kan også sette deg på antibiotika - tetracyklin eller vurdere å kjøre på med sterkeste kur (det som før het Roaccutane, nå Iso-et-eller-annet)

Det som er viktig å vite om du skal operere på egenhånd med dyre kommersielle parfymekremer er om huden din egentlig ER fet eller om man bare tror det fordi den kviser seg. Etter mange herrens år fant jeg nemlig ut at min hu egentlig er TØRR, og alle kvisemidler for "fet og kvisete" hud egentlig gjorde problemet verre, all den tid huden ble tørrere og svarte med enda mer talg.

Så - fasiten er HUDLEGE!

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 11:30   #11
Tonjemor
Forvirret
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 642
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Sv: Kviser og hudormer. Tips?

Jeg er plaget med hudormer og småkviser på utsatte steder, tinningen og ved ørene. Min hud er også tørr, definitivt ikke fet. Så her er det nok mange som går feil ja.

For meg har MD rens og MD/Prori serum vært redningen. Samt serum fra decleor som jeg bruker på dagtid under dagkrem og sminke.
Bruker også kun sminke fra ID. Dette har jeg holdt på med i ca 2 år og huden er mye, mye finere nå.

__________________
Du greier ikke å fly med en sopelim av ren og skjær vilje....
Tonjemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 11:47   #12
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.010
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kviser og hudormer. Tips?

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Hudlegen kan også sette deg på antibiotika - tetracyklin eller vurdere å kjøre på med sterkeste kur (det som før het Roaccutane, nå Iso-et-eller-annet)

Isotretionin orifarm.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 11:48   #13
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.010
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kviser og hudormer. Tips?

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Det som er viktig å vite om du skal operere på egenhånd med dyre kommersielle parfymekremer er om huden din egentlig ER fet eller om man bare tror det fordi den kviser seg. Etter mange herrens år fant jeg nemlig ut at min hu egentlig er TØRR, og alle kvisemidler for "fet og kvisete" hud egentlig gjorde problemet verre, all den tid huden ble tørrere og svarte med enda mer talg.

Eller så har man kombinasjonshud. Tørr under, oljete over.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 11:52   #14
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kviser og hudormer. Tips?

Jeg har hatt stor glede av anti-hudorm-geleen fra Avene (Cleanance K, jeg bruker også den lette fuktighetskremen i samme serie). Jeg har i utgangspunktet ikke problemhud, men da huden min plutselig brøt ut i alskens urenheter i en stressperiode, funket det som snus.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 21:57   #15
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kviser og hudormer. Tips?

Avdekk også om det er i perioder eller hele tiden. Jeg fant etter hvert ut at de kommer uken før mensen. Jeg får både i tinning, ved ører, og sporadisk andre steder. Ofte store, dype kuler virker det som. Slitsomt. Var veldig lite flink til ikke å røre på dem tidligere, men har prøvd å bli bedre og rett og slett se om noen forsvinner når hormonene endres.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 22:05   #16
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.406
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kviser og hudormer. Tips?

Grønn serie med hudpleieprodukter fra Vichy. Så lenge jeg husker å rense og smøre hver morgen og kveld så er huden min helt til å leve med.

Huden min er også sensitiv for hormonforandringer. Da jeg sluttet å røyke for 8 år siden fikk jeg etterhvert et utbrudd fra helvete som bare en lang kur med tetracycliner hjalp på. Og så har jeg knapt hatt en kvise under graviditetene. Men da jeg var ferdig med å enten gå gravid eller amme etter 4,5 år så fikk jeg også et voldsomt utbrudd. Heldigvis roet det seg når hormonene stabiliserte seg.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 22:06   #17
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kviser og hudormer. Tips?

Eg merka stor betring da eg skifta til Yasmin p-piller etter råd frå hudlege.

Men merk at eg aldri har hatt mange kviser, men har hatt store underjordiske byllar som gjorde at haka hovna opp og det såg ille ut og var vondt. Eg var til hudlege pga. noko anna, men spurte i same slengen og fekk altså som råd å bytte p-pille.

Eg har også hatt god hjelp av nokre bittesmå kviseplaster som gjer at kvisene modnast fortare. Mine kviser vart ofte ikkje skikkelig modne, men kom og gjekk i størrelse og hissighet. Med dette plasteret vart dei "klypeferdige" ila. ei natt. Plasteret selges ikkje i Norge lengre, men eg fekk kjøpt på E-bay.

Her er link til ulike typar: http://www.ebay.com/sch/i.html?_trks...at=0&_from=R40
Eg hugsar ikkje kva type eg kjøpte, dessverre.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 18:50   #18
TwinFusion
Møllspist
 
TwinFusion sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: På den andre siden av havet
Innlegg: 263
TwinFusion er litt kul
Standard

Sv: Kviser og hudormer. Tips?

For meg hjalp det å kutte ut melkeprodukter. Se www.acnemilk.com for mer info om det. Spiser jeg melkeprodukter nå får jeg kviser i løpet av få dager.
Det hjelper sikkert ikke for alle, men det koster jo ikke noe å prøve.

__________________
Lille Måne og Rora juni 2012.

Sist redigert av TwinFusion : 31-10-12 kl 18:51. Årsak: Feil url.
TwinFusion er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 20:48   #19
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kviser og hudormer. Tips?

Hudlege.
Jeg var ekstremt plaget og ingen "vanlige" kremer el.l. hjalp. Nå tar jeg tetracyclintabletter og er helt uten plager.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 18:46   #20
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kviser og hudormer. Tips?

Hvis du "bare" har fet hud og et par kviser & hudormer kan jeg anbefale Clarins Lotus Oil. Den har gjort huden min betydelig mindre fet og kvisete.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no