Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hamster eller marsvin?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-10, 10:49   #1
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.856
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Hamster eller marsvin?

Hva er best å ha i hus av de to?

Vi har måttet gå bort fra hundeønsket vårt i noen år fremover dessverre men vi har lyst på dyr og tenker da på å få oss ett innedyr.
Vi har hatt to kaniner før som døde for 2 år siden, herlige dyr men de tok mye plass. Ønsker oss litt mindre dyr denne gangen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 10:55   #2
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hamster eller Marsvin?

Om du vil ha et som tar lite plass, så velger du hamster. Marsvin bør være to stk sammen, og de bør ha litt plass å bevege seg på og vil da i realiteten ta like mye plass som kanin.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 11:05   #3
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hamster eller Marsvin?

Marsvin. Dere kan godt få våre 2 jentemarsvin. Jeg må få gitt de bort da jeg dessverre har blitt allergisk mot de.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 11:12   #4
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hamster eller Marsvin?

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Marsvin. Dere kan godt få våre 2 jentemarsvin. Jeg må få gitt de bort da jeg dessverre har blitt allergisk mot de.

Meneh... om de vil ha noe som tar mindre plass en kaniner, så er vel ikke marsvin en god løsning?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 11:15   #5
malou
Logistikkdronning
 
malou sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 707
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hamster eller marsvin?

Har hatt både hamster, marsvin og rotter og jeg vil absolutt anbefale rotter! Mye morsommere, mer hengivende og smartere enn andre gnagere. De er robuste også hvis dere har barn som skal håndtere dem :minmening:

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 11:16   #6
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.856
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hamster eller marsvin?

Opprinnelig lagt inn av malou, her.

Har hatt både hamster, marsvin og rotter og jeg vil absolutt anbefale rotter! Mye morsommere, mer hengivende og smartere enn andre gnagere. De er robuste også hvis dere har barn som skal håndtere dem :minmening:


Rotter er totalt uaktuelt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 11:18   #7
malou
Logistikkdronning
 
malou sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 707
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hamster eller marsvin?

OK

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 11:20   #8
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.856
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hamster eller marsvin?

Opprinnelig lagt inn av malou, her.

OK


Takk for tips altså men rotter er virkelig ikke noe jeg vil ha i hus.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 11:25   #9
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.207
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hamster eller marsvin?

Opprinnelig lagt inn av malou, her.

Har hatt både hamster, marsvin og rotter og jeg vil absolutt anbefale rotter! Mye morsommere, mer hengivende og smartere enn andre gnagere. De er robuste også hvis dere har barn som skal håndtere dem :minmening:

Hva slags rotter? Jeg har tenkt litt på ørkenrotte. Må man ha to? :avsporer:

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 11:28   #10
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hamster eller marsvin?

Marsvin er fantastiske dyr. Hvis man har mange, så går de i tog. Og de har de beste lydene. Når de er redde sier de "Rrrrrrrrrrrrrr!" og når de er glade og oppspilte sier de "Oink, oink, oink!" Jeg elsker marsvin.

Hamster er det mest asosiale dyret som fins. De bråker hele natta og sover hele dagen, finnes ikke interessert i mennesker, og de biter. Hardt!

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 11:47   #11
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hamster eller marsvin?

Hamster lever kortere og tar minst plass, Marsvin er kanskje mer barnevennlige og lettere og holde for barn.
Vi har to marsvin i et bur på ca 1 meter X 75 cm(?), det burde egentlig vært
større, men vi prøver å ha de ute litt hver dag(de bør få løpe fritt hver dag).

Veldig koselig og litt mere å ta i enn et hamster, deilig å ligge på sofaen med et
varmende marsvin på brystet/halsen

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 11:49   #12
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hamster eller marsvin?

Hamstere er utrolig kjedelige dyr. Faktisk er de egentlig nattdyr, så de er mest våkne om natten. Marsvin er morsomme og sosiale skapninger. Det samme er rotter. Rotter er faktisk ganske så kloke også.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 11:55   #13
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.856
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hamster eller marsvin?

Ok, da ser jeg at marsvin er det rette for oss. Selv om det tydeligsvis tar litt plass.
Det er en fordel med dyr som vil kose litt, det gjorde jo kaninene.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 11:56   #14
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.856
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hamster eller Marsvin?

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Marsvin. Dere kan godt få våre 2 jentemarsvin. Jeg må få gitt de bort da jeg dessverre har blitt allergisk mot de.


Er de gamle?

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 12:36   #15
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hamster eller Marsvin?

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Er de gamle?

Den eldste ble 2 år 1 desember 2009 og den yngste blir 2 når i februar tror jeg. De er utrolig snille og kosete. Har aldri bitt oss. Det er bare så synd at jeg har blitt allergisk mot de. Fant ut det etter jeg hadde skaffet de.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 12:38   #16
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.490
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hamster eller marsvin?

Nei til hamster. Ja til marsvin eller rotter!

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 12:55   #17
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hamster eller marsvin?

Har bare erfaring med dverghamster, og den er søt da. Nattdyr, ja absolutt, så må stå på et eget rom på natta, for ikke å holde hele huset våken når den løper i hjulet sitt. Evt kan vi ta ut hjulet fra buret på natta. Men den er våken på ettermiddag/kveld, og liker å være ute av buret, og sitte i hånden. Biter ikke, for den er vant med å bli mye håndtert fra starten av.
Kattene våre synes hamsteren er veldig interessant!

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 13:08   #18
malou
Logistikkdronning
 
malou sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 707
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hamster eller marsvin?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Hva slags rotter? Jeg har tenkt litt på ørkenrotte. Må man ha to? :avsporer:

:avsporingssvar: Det er alltid anbefalt å ha to rotter sammen. Min erfaring er at ørkenrotter er litt mer viltre og vanskelig å få tamme enn hetterotter, litt mer som degus - men de er jo enormt gøyale og søte da

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 13:10   #19
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hamster eller Marsvin?

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Den eldste ble 2 år 1 desember 2009 og den yngste blir 2 når i februar tror jeg. De er utrolig snille og kosete. Har aldri bitt oss. Det er bare så synd at jeg har blitt allergisk mot de. Fant ut det etter jeg hadde skaffet de.

Hvordan går det med katt da?
Har ikke dere akkurat fått en katt?
Mener å huske at de har ganske like allergener?

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 13:16   #20
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hamster eller Marsvin?

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Hvordan går det med katt da?
Har ikke dere akkurat fått en katt?
Mener å huske at de har ganske like allergener?

Med katt går det fint. Tok blodprøver i fjor for å sjekke ut dette og da var jeg allergisk mot marsvin men ikke katt, hund og hest.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no