|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
13-05-12, 09:19 | #1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
|
Paraplytrille til 4-åring eller ikke?Klarer ikke helt å bestemme oss for om vi skal ha med paraplytrille på ferie til bølle som snart blir 4 år. Han bruker stort sett ikke vogn hjemme. Vi må likevel tidvis bære han når han er trett og sliten eller det er langt eller det må gå fort. Lurer på om vi skal ta med paraplytrillen eller droppe det. På den ene siden er det litt styr, og den tar unektelig plass i leiebil mm. Vi risikrer også å måtte trille den tom mye av tiden. Samtidig er det greit dersom vi skal gå langt (1 km til stranden), dersom vi er sene ute (dog er han nok våken så lenge vi er ute. Den teller som et av 4 kolli vi kam ta med. |
13-05-12, 09:36 | #2 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
|
Sv: Paraplytrille til 4 åring eller ikke?Min på snart 4, er ikke mer enn 15 kg, så jeg har derfor brukt Manduca bæresele på ferie. Paraplytrille i liten leiebil hadde vært uaktuellt. Kanskje er det mer spennende å gå på nye steder?
13-05-12, 09:37 | #3 |
Medlem siden: Mar 2008
|
Sv: Paraplytrille til 4 åring eller ikke?Hadde tatt med. Plutselig får dere bruk for den.
13-05-12, 09:51 | #4 |
villende
|
Sv: Paraplytrille til 4 åring eller ikke?Vi bruker ikke vogn/trille til snart-fireåringen, og vi har vært på storbyferie med mye gåing med henne uten at det har vært noe problem. I den grad det har vært behov for noe, så har det holdt at hun har sittet på nakken til pappaen. Jeg syns det har vært utrolig befriende å slippe vogn. Det skal sies at hun er typen som neppe hadde sovnet i en vogn på en restaurant, da hadde hun insistert på å krølle seg sammen på et voksenfang og bli båret hjem. |
13-05-12, 09:57 | #5 |
Yes, we can!!
|
Sv: Paraplytrille til 4 åring eller ikke?Jeg har aldri gjort det, men vi har brukt lite vogn også, etter at de fylte to. Da har vi justert gåing og tempo til ungene, og så har de fått sitte på skuldrene når det kniper. Det begrenser seg mye mer selv (tungt for pappa i lengden...) så det er ikke like fristende å ty til som en vogn.
13-05-12, 09:58 | #6 |
Medlem siden: Sep 2006
|
Sv: Paraplytrille til 4 åring eller ikke?Jeg ville tatt den med, dvs. det har vi gjort frem til 4-5 årsalderen. |
13-05-12, 10:08 | #9 |
Tittel og tittel....
|
Sv: Paraplytrille til 4 åring eller ikke?Sist jeg prøvde med vogn til lillebror var i fjor på 17. mai, da var han akkurat blitt 3, og jeg tenkte det var smart siden det jo er et stykke å gå når man går i tog. Vel, det var ingen vits, han nektet plent å sitte i den. Så jeg tror rett og slett ikke jeg hadde tenkt på vogn til en ferie med min 4åring.
13-05-12, 10:30 | #10 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
|
Sv: Paraplytrille til 4 åring eller ikke?
Samme her.
13-05-12, 10:35 | #11 |
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Paraplytrille til 4 åring eller ikke?Dette er av de sakene jeg velger å være svært kategorisk og firkantet. Friske 4-åringer har ingenting i vogn å gjøre. Basta bom.
13-05-12, 10:36 | #12 |
Tittel og tittel....
|
Dette er jeg enig i.
13-05-12, 10:39 | #13 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
|
Nemlig.
13-05-12, 10:40 | #14 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
|
Det er bare så uendelig praktisk for store søsken og foreldre å kunne få bevege seg kjapt fra A til B av og til. Å sitte på nakken er ikke alltid et alternativ.
13-05-12, 10:44 | #15 |
Mother of Dragons
|
Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?Friske fireåringer som er i barnehage springer jo rundt hele dagen og trenger å få gått en del i ferie også, så jeg hadde ikke tatt med trille nei.
13-05-12, 10:44 | #16 |
prøver å være tål***ig
|
Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?Om dere planlegger seine middager på restaurant så kan det jo være praktisk? Det sløret litt på hvor utholdende barnet deres er. Jeg hadde ikke hatt rygg til å bære en 4 åring hyppig over lenger tid.
13-05-12, 10:52 | #17 |
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?Vi klarte oss godt uten i fjor, men den var grei å ha da hun var 3. Et vennepar av oss brukte den fremdeles ved 4, så det er vel en brytningstid.
13-05-12, 11:00 | #19 |
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
|
Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?Vi brukte også trille på ferie til 4-5 års alder. Veldig deilig for en sliten liten kropp å kunne slappe av litt når vi gikk langt. Dessuten veldig greit å henge strandbag osv på. |
13-05-12, 11:04 | #20 |
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?Vår daværende 4-åring var nokså bedagelig anlagt, så hvis vi hadde hatt med vognen, hadde hun lett sittet mye i den. Siden det ikke var et tema, gikk hun helt uten protester hele dagen og kvelden. Vi bærer ikke, og hun var altfor tung til det også over tid.