Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Slottsomvisninger/besøk i England

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-22, 22:47   #1
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Slottsomvisninger/besøk i England

Etter å ha grått meg gjennom dronning Elizabeth sin begravelse, og lest meg opp litt på de kongelige eiendommer, har jeg lyst til å reise dit og besøke noen av stedene.

Jeg kan finne ut mye på nett, men er det noen som har vært der tidligere og har noen tips å komme med? Noe jeg bør prioritere eller droppe? Finnes det noen organiserte turer?

Jeg har bare vært en helg i Edinburgh, aldri vært i Storbritannia. Angrer enda på at jeg ikke besøkte Holyrod house, og dronningskipet når jeg var i Edinburgh, men resten av familien var ikke enig…

__________________
To søte germini 05~07

Sist redigert av Gerbera : 01-01-23 kl 20:39.
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-23, 15:15   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Slottsomvisninger/besøk i England

Anbefaler i alle fall en tur til York, flott by.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-23, 15:42   #3
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slottsomvisninger/besøk i England

Jeg har samme fascinasjon (ikke monarkiet, men bygningene) og var i dronningskipet, det var vel verdt det! York står på lista her.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-23, 15:44   #4
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Slottsomvisninger/besøk i England

Jeg har bare vært på Windsor. Den gangen var jeg ikke like opptatt av historie og «gamle hus» (Junior mener jeg er meningsløst opptatt av gamle hus), men jeg husker besøket som veldig fint. Men at jeg og reflekterte over hvor mye av det som var utstilt som var fra absolutt alle andre steder enn England…

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-23, 12:36   #5
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.022
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Slottsomvisninger/besøk i England

Jeg har besøkt Hampton Court Palace noen ganger - det er slottet til Henrik VIII, og er et morsomt sted å besøke. Filmen "The Favourite" er filmet der. Du kan lese mer om den og et par av de andre residensene på Historic Royal Palaces.

Jeg har også besøkt Buckingham Palace, som har åpent om sommeren. Royal Collection Trust styrer besøk dit, og til flere av de andre stedene du nevner. Windor har jeg ikke vært på, men det kan godt hende at jeg tar meg en tur til sommeren. Det jeg har veldig lyst til er å løpe Windsor halvmaraton. Da får man løpt gjennom deler av parken som ikke er alment tilgjengelige.

Vi ferierer mye på Isle of Wight, og der finner du familiehjemmet til dronning Victoria - Osborne House. Her tilbrakte hun og mannen masse tid med barna, og hun oppholdt seg mye her i alderdommen. Hun døde der, og senga står der fortsatt. Vi besøker stedet hver gang vi er på øya. Filmen "Victoria and Abdul" er filmet delvis der. Stedet er helt magisk. Det forvaltes av English Heritage. Jeg har blitt medlem i English Heritage. Du får som regel gratis inngang til de fleste stedene - noe som var spesielt greit da vi skulle besøke Stonehenge.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-23, 17:14   #6
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Slottsomvisninger/besøk i England

Supert, tusen takk for alle tips! Jeg skal sette meg litt mer inn i dette, håper å få til en tur i sommer en gang!

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no