Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er ingen Nintendo DS-spill på norsk?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-07, 16:09   #1
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.325
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Er ingen Nintendo DS-spill på norsk?

Her er jeg veldig grønn....

Ungene fikk DS av oss til jul, og to spill av besteforeldre. De fikk Dogz og My Sims. Er det bare "uflaks" at det er så mye "snakk" på engelsk på de? Finnes det spill der figurene "snakker" norsk? De ønsket Super Mario, men de åpnet spillene før jeg fikk sagt at de kunne bytte. Nå vet eldste hva hun ønsker seg til 9 årsdagen i februar.
De spiller og har det gøy selv om de ikke skjønner alt som står, men det blir MANGE spørsmål om hva det står.
Er Super Mario spillene bedre slik? (mindre "snakk"), evt hvilket er best for barn som ikke leser engelsk? (er vel flere Mario spill tror jeg...)

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 16:43   #2
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.056
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er ingen Nintendo DS spill på norsk?....

Det eneste spillet jeg vet om som er på norsk, er Jordbær Mathilde.

På Super Mario er det ikke mye tekst mener jeg, men på Partners in Time er det endel tekst. Zelda har myye tekst. Et tips er å se på alderen spillet er beregnet for, står det 3+ så er det mindre tekst enn de som er merket med 7+.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 16:44   #3
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.900
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er ingen Nintendo DS spill på norsk?....

Ratatouille er visstnok på norsk. Ellers har ikke jeg heller funnet spill på norsk. Det enkleste er nok spill av typen Suoer Mario bilspill osv. Der betyr ikke språket så mye.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 16:58   #4
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er ingen Nintendo DS spill på norsk?....

Vi har Cars, og mener det er på norsk?

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 17:07   #5
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.325
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er ingen Nintendo DS spill på norsk?....

takk for svarene.
Mener det står 3+ på hundespillet, men ikke helt sikker

Skal undersøke frem til februar, hvis vi kjøper et spill til. Men jeg synes egentlig de er flinke, får til mye selv om de bare forstår noen ord her og der.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 17:51   #6
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er ingen Nintendo DS spill på norsk?....

Synes også det var vel mye engelsk på Dogs spillet. Men 5 åringen fikk Super Mario Bros og det var en kjempehit. Det går også an å spille på begge samtidig og både 5 og 8 åringen er helt hekta og har ingen problemer med å finne ut av det.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 18:28   #7
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er ingen Nintendo DS spill på norsk?....

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Vi har Cars, og mener det er på norsk?

Nei, mener cars er på dansk.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 21:01   #8
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.900
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er ingen Nintendo DS spill på norsk?....

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Nei, mener cars er på dansk.

Vi har det nyeste på engelsk men med spill av denne typen betyr ikke språket så mye. LilleVenn på 4 har ihvertfall ikke noen problem med med dette. Det er verre med Disney Friends spillet......Der er det veldig mye hun trenger hjelp med.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 16:11   #9
Donald
Superduperaktiv
 
Donald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 751
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Sv: Er ingen Nintendo DS spill på norsk?....

Garfields nightmare er på norsk.

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 19:40   #10
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.900
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er ingen Nintendo DS spill på norsk?

Og nå er Ratatouille på tilbud på Obs

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 22:54   #11
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.325
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er ingen Nintendo DS spill på norsk?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Og nå er Ratatouille på tilbud på Obs

ungene har sett den filmen på kino(de likte filmen). Er spillet bra?

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 23:26   #12
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er ingen Nintendo DS spill på norsk?

Erfaringen min er at ungene fikser dette med engelsken på de enkleste spillene bra - dogs er ikke vanskelig - se heller på det som god språktrening! Jeg leser og oversetter endel sammen med mine og de plukker opp en god del.

  Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 23:43   #13
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.325
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er ingen Nintendo DS spill på norsk?

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Erfaringen min er at ungene fikser dette med engelsken på de enkleste spillene bra - dogs er ikke vanskelig - se heller på det som god språktrening! Jeg leser og oversetter endel sammen med mine og de plukker opp en god del.

jo da, var bare så overrasket over at det var så lite på norsk...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 23:48   #14
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er ingen Nintendo DS spill på norsk?

Opprinnelig lagt inn av PrinsesseChiefen, her.

jo da, var bare så overrasket over at det var så lite på norsk...

Ja - jeg tenkte akkurat det samme da storesøster kjøpte seg DS i fjor sommer. Men sannelig - det der hadde hun full styring på.

Både mellomste på 6 og minstemann på 4 vil gjerne ha DS, men de må vente en stund til - mye pga at de gode spillene er på engelsk...

  Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 13:15   #15
Blush
Aktiv
 
Blush sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 144
Blush er litt kul
Standard

Sv: Er ingen Nintendo DS spill på norsk?

Lego star wars er på engelsk, men har lite tekst så junior klarer seg utmerket godt.

Er hekta jeg også.... Nesten så jeg ønsker meg egen DS

__________________
Storebror Juli 2001 og Lillesøster November 2004
Blush er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 13:25   #16
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.900
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er ingen Nintendo DS spill på norsk?

Opprinnelig lagt inn av PrinsesseChiefen, her.

ungene har sett den filmen på kino(de likte filmen). Er spillet bra?

Vet ikke, men mener det fikk gode kritikker. Tenkte å kjøpe det nå.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 15:42   #17
Donald
Superduperaktiv
 
Donald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 751
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Sv: Er ingen Nintendo DS spill på norsk?

Gi tilbakemld. på Ratatouille da.

Er det noen som har Cars spillet (racing) eller Herbie og vet hvordan det er i forhold til f.eks Mario Kart?

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no